پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 707
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ |
در نشست خبری با معاون سیاسی استاندار کرمانشاه مطرح شد

کرمانشاه نیازمند نگاه سرمایه گذاری یا مقر عملیات نظامی! /صداوسیما بازتاب دغدغه و گفتمان سیاسی مردم باشند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان نیازمند جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای معتدل اجتماعی است، گفت: صداوسیمای استان باید مرجعی برای ایجاد و بازتاب فضای گفتمان سیاسی مردم باشد و با جلب اعتماد آنان دغدغه های جامعه را پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، ابراهیم الهی تبار امروز در نشست با اصحاب رسانه و جلسه پرسش و پاسخ که در سالن جلسات استانداری باهدف تشریح فعالیت های یک ساله معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: در پاسخ به این مسئله که مطرح شد برخی انتصابات سیاسی و غیرمرتبط صورت می گیرد چه مولفه و نظارت هایی وجود دارد باید گفت در خصوص انتصابات صورت گرفته هر مسوولی از هر طیفی موظف است شناخت کافی از موقعیت استراتژیک منطقه داشته باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه ادامه داد: تعدادی از آن انتصاب ها برون سازمانی و یا درون سازمانی است، طبق مصوبه شوراها، وزارتخانه و روسای سازمان های دولتی باید در این نوع تصمیمات با استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان هماهنگ باشند و براساس روند قانون در این انتخاب تصمیم بگیرند، همچنین اگر اختلاف نظری هم پیش آمد، شخص ریاست جمهوری به مسئله ورود پیدا می کند، در انتصابات نیز افراد برنامه های دولت را باید قبول داشته و از شرایط استان آگاه باشند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه آیا رویکرد دولت در ارتقای معیشت مرزنشینان به ویژه استان که در سال های اخیر دچار رکود شده است، چگونه می تواند به معیشت آنان کمک کند، تصریح کرد: اعتقاد داریم که مولفه هایی در ایجاد امنیت پایدار مناطق مرزی موثر است و لزوم آن معیشت مناسب خواهد بود.
این مسوول در پاسخ به بازگشایی مرز شوشمی در مورخه ۱۲ فرودین سال ۹۸، مشکلات کوله برها و این مسئله که بارها کنترل آسیب های اجتماعی از زبان مسوولان عنوان شده و مغایر آن رخ داده، اما باز هم کاهلی از سوی متولیان صورت می گیرد و هماهنگی واحدی وجود ندارد، عنوان کرد: سال قبل مصوبه دولت در مبحث نظام کوله بری و ساماندهی مبادلات مرزی را داشتیم، همچنین مرزهای رسمی همچون خسروی و پرویزخان با پتانسیل بسیاری و با رشد ۴۷ درصدی از فعال ترین مرزها هستند برخورداریم، بازگشایی مرز شوشمی را هم بعد از زمان مقرر خواهیم داشت.
الهی تبار در پاسخ به سوال دیگری در مورد میزان نمره ای که به عملکرد نامناسب اداره ارشاد در زمینه عدم هماهنگی های لازم، برگزاری جشنواره موسیقی فجر و عدم اعتبار برای دیگر مراسمات همچون جشنواره شبدیز و.. می توان لحاظ کرد، متذکر شد: باید طی جلسه ای با اصحاب رسانه این مسائل و نیز موضوع حمایت از خبرنگاران را در دستور کار قرار داد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار در مورد هزینه های بسیار بالای صورت گرفته برای برگزاری جام تختی و بیان انتقاداتی به حوزه مدیریت ورزش استان، خاطرنشان کرد: استانداری کرمانشاه بخشی از هزینه های مکان و پذیزایی را تامین کرده است و مابقی صرف هزینه ها را باید از اداره مذکور جویا شد که وظیفه تامین نشاط اجتماعی را نیز بر عهده دارد.
الهی تبار در مورد طرحی که روستاییان از سوخت یارانه ای بهره مند خواهند شد، گفت: صاحبان خانوار بابت هر لیتر از وجهی معادل ۲۰ درصد سود برخوردار خواهند شد.
این مسوول در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه در ارتباط با استفاده از استان (سینه ستبر و زیبای ایران اسلامی) به عنوان ایستگاه پرتاب موشک های زلزال به جای جذب سرمایه گذاران، اما در طی چندسال متوالی در پروسه طولانی قرارگیری در لیست مناطق جنگی، فقط با تعدادی از شهرها با وجود سالها رشادت رزمندگان و شهدای این منطقه موافقت می شود، همچنین فعالیت گسترده شبکه های اجتماعی غرب باهمه هجمه های فرهنگی و خودداری صداوسیمای استان در اجرای برنامه های مدون باز سیاسی به منظور جلب اعتماد مردم نسبت به همکاری با رسانه های داخلی، لزوم تدوین برنامه جامع در قالب جُنگ شادی برای مراسم چهارشنبه سوری و پیشگیری از خطرات احتمالی، ضرورت کنترل قیمت بازار عید و…، اظهار داشت: در ارتباط با بحث امنیتی استان کرمانشاه در موقعیت خاصی قرار دارد و نقش موثری در زمان دفاع مقدس ایفا کرده است.
وی ادامه داد: استان ما در همسایگی با سه استان آلوده عراق قرار گرفته و تکفیری های دست نشانده استکبار، با هدف نفوذ به کشور و در خطر انداختن امنیت تلاش داشتند، لذا همه کشورهایی که آنان را حمایت می کردند آسیب جدی دیدند، که می توان گفت بالغ بر ۲۰ کشور عملیات نظامی انجام دادند، اما به جایی نرسیدند.
این مسوول تصریح کرد: با مشکلات جدی در مرز مواجه هستیم، اما معتقدیم کنترل مرزها مهم است، موانعی که فضای کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد، باید کاهش پیدا کند، دستگاه های حاکمیتی به شکل ویژه ای ورود پیدا کنند، مسوولان کشوری باید نگاه ویژه ای به حوزه سرمایه گذاری در استان داشته باشند و از پتانسیل نهادهای همچون آستان قدس رضوی و ستاد بنیاد برکت فرمان امام خمینی(ره) بهره ببریم، جغرافیای هرکشور نیز در راستای دفاع از مرز و بوم ساماندهی می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: صداوسیمای استان براساس رسالتی که دارد باید رسانه ملی و بازگو کننده افکار عموم مردم جامعه باشد، همچنین در زمینه تقویت فضای گفتمان سیاسی با مردم ورود پیدا کند و بازتاب دهنده و دغدغه شهروندان شود، استان ما ظرفیت بالایی دارد و رسانه ها نقش آفرین هستند.
این مسوول در مورد مسیله تامین امنیت برگزاری مراسماتی همچون چهارشنبه آخرسال و ایجاد فضایی مناسب، گفت: سیاست ما این است که این مراسم در جهت ایجاد رعب و وحشت تعریف نشود و با حضور نیروهای امنیتی و دستگاه های مرتبط چون سنوات قبل در امنیت و سلامت کامل شهروندان برگزار شود.
الهی تبار بر لزوم کنترل بر قیمت های بازار از سوی دستگاه های مرتبط همچون تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و… تاکید کرد و از مردم خواست هرگونه مشکلات و مشاهدات را با این نهادهای نظارتی در میان بگذارند و سازمان ها موظف به جلوگیری از نابسامانی در اوضاع موجود شوند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد شکل گیری یک بنگاه کلاهبرداری معاملاتی (که رسانه ای شد) با عنوان استخدام ۱۴ نفر در قبال پرداخت وجهی در چندین مرحله با قرارداد یکساله و حقوق پایه در استانی که مشکل بیکاری دارد و با دام های این چنین مواجه است، گفت: دستگاه های قضایی و انتظامی باید به این مسئله ورود پیدا کنند و جلوی شرکت های کلاهبرداری را بگیرند.
این مسوول در مورد معضل تهدید سلامت از سوی تصفیه پساب های استان که از سیستم مدرن محروم هستند، همچنین وجود زمین های بسیاری که در اختیار دستگاه های نظامی قرار دارد و سبب ایجاد خلل در فعالیت های محیطی زیست با رویکرد تغییر کاربری این زمین های بدون مالیات و عوارض است، گفت: نهادهای مربوطه باید در رسیدگی به این معضل و اجرای طرح جامع سیستم فاضلاب که با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، تلاش کنند تا این امر مورد توجه کیفی قرار بگیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: نرخ بیکاری استان در سال ۹۶ در میانگین ۲۵٫۶ بود و پاییز ۹۷ به ۷٫۵ درصد کاهش یافت، اوایل سال جاری نیز ۱۹٫۴ برآورد شد که تاکنون هشت درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.