پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 6850
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

مرز خسروی باز است/ بازی مدیران فشل با احساس ملت و زائران اربعین

بازگشایی مرز خسروی به روی زائران اربعین حسینی تحقق یافته است و مدیران رسانه ای بایست در اطلاع رسانی این رویداد مهم، همه توان خود را به کار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، مرز خسروی بعد از سال‌ها چشم انتظاری به روی زائران و عاشقان اربعین حسینی بازگشایی شد و امروز سراسر مردم کرمانشاه از این خبر بسیار شاد و راضی هستند.
براساس این گزارش، برای تحقق بازگشایی مرز خسروی همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه اهالی رسانه استان به صورت جدی پای کار بودند و گزارش های بسیاری از پتانسیل و مطالبه مرزهای استان خصوصا در قصرشیرین مخابره کردند.
جمعه هفته جاری بازگشایی مرز خسروی با حضور وزرای کشورهای ایران و عراق و جمعی از مسؤولان و خبرنگاران در مرز خسروی تحقق یافت و ارسال این خبر موجی از اشتیاق حسینی را در بین همه محبان اهل بیت علیهم السلام به ویژه مذاهب مختلف و متعهد شیعه و اهل تسنن به وجود آورد.
در حالی که چندی از بازگشایی مرز و سرور مردم مرزنشین غرب کشور نگذشته بود، یکی از خبرگزاری ها البته با مدیریت فشل، کم سن و کم سواد (فارس) استانی خبری مبنی بر بسته شدن مرز را بر خروجی این رسانه فرستاد، که تبعات آن نیز صدمات جدی بر افکار عمومی و دیگر رسانه ها داشت، حال سؤال از این رسانه کم تجربه، این است، که چرا صرفا برای بازی با احساسات جامعه و ممبرافزایی دست به چنین اعمال نابخشودنی می زنند؟ آیا تا سال قبل کجا و کدام استان بودند، که اکنون بدون توجه به ضربه جبران ناپذیری که از سوی آنان به پتانسیل های استان ایجاد می شود، بایست بی ملاحظه اخباری را منتشر کنند، که روحیه آحاد ملت جریحه دار شود؟!
خبر این رسانه ناآگاه و مغرض با عنوان “سرگردانی زائران عتبات در کرمانشاه/ «مرز خسروی» بعد از ۲ روز بسته شد؟!” از سوی دیگر رسانه ها به ویژه از سوی “مرصاد” تکذیب شد، چراکه این چنین اعمالی جز اینکه کارنامه این مدیران را مخدوش و تیره می‌کند، سود دیگری برای آنان و استان نخواهد داشت.
خبرنگار و تحریریه پایگاه خبری شهرروشن در کرمانشاه، امروز طی تماس تلفنی با مدیرکل خبرگزاری فارس کشور خواستار رسیدگی به اینگونه اخبار منتشره شده از سوی این رسانه وزین را داشتند و ضمن توفیقات روزافزون برای تیم خبری آنان در استان خواستند که نسبت به اخباری که از سوی این مرجع اطلاع رسانی می‌شود دقت و توجه بیشتری صورت بگیرد.
مرز خسروی به روی زائران عتبات عالیات باز است
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در جمع اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: گزارش هایی از ناهماهنگی هایی در مرز خسروی به دست مان رسیده است، درصدد هستیم تا همه این مشکلات را مرتفع کنیم، اما هم اکنون مرز خسروی باز است.
به گزارش شهر روشن، مرزنشینان کرمانشاهی پس از گذشت ۶ سال نهایتا ظهر جمعه ۱۵ شهریورماه سال جاری، با حضور جمعی از مسؤولان به صورت رسمی بازگشایی شد و در همان ساعات اولیه نیز نخستین زائران کاروان ایرانی عازم عتبات عالیات و کربلای معلی شدند.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان قصرشیرین به عنوان بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه، نزدیکترین نقطه از کشور ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است، این مرز تا بغداد، پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
گفتنی است، پیش بینی می شود سال جاری همزمان با بازگشایی مرزخسروی – منذریه در ایام اربعین حسینی بیش از یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از این مرز با شعار جهانی “حب الحسین یجمعنا” راهی عتبات عالیات شوند.
انتهای پیام/ت
 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.