پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 6687
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ |
به مناسبت هفته دولت:

نیروگاه خورشیدی شرکت آبفای کرمانشاه افتتاح شد

نیروگاه خورشیدی (سامانه فتو ولتائیک) ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با توان تولید 16 کیلووات برق AC و صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، علیرضا تخت شاهی در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی (سامانه فتو ولتائیک) ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب استان، که با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق استان برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو در راستای تأمین انرژی از منابع تجدید پذیر و الزام دولت مبنی بر تأمین ۲۰ درصد از برق ساختمان‌های اداری دستگاه‌های دولتی از انرژی‌های تجدید پذیر، اظهار داشت: ایران با وجود ۳۰۰ روز آفتابی در سال در بیش از دوسوم مساحت خود، یکی از کشورهای با ظرفیت بالا در زمینه انرژی خورشیدی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان نیروگاه خورشیدی خود را با ظرفیت ۱۶ کیلووات راه اندازی و امروز به بهره‌برداری رساند.
به گفته این مسؤول با افتتاح این نیروگاه بیش از ۲۰ درصد نیاز برق ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب از این طریق تأمین می‌شود و در واقع الزام قانونی خود را در این زمینه به اجرا رسانده ایم.
مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه گفت: نیروگاه خورشیدی احداث شده در شرکت آبفای استان کرمانشاه از نوع متصل به شبکه (on-grid) بوده، از مزیت اصلی این سیستم در راستای مدیریت سبز بودن، سادگی، اجزای اصلی کمتر، ارزان‌تر بودن، سهولت در نصب و طول عمر بالا است.
وی تجهیزات مورد استفاده در احداث نیروگاه را ۴۹ عدد پنل خورشیدی به ابعاد ۱۶۰ در ۱۰۰ سانتیمتر (ماکزیمم توان هر پنل ۳۲۵ وات) با پایه های ضدزنگ گالوانیزه گرم، یک دستگاه اینورتر پنج کیلوواتی آلمانی در راستای تبدیل ولتاژ مستقیم به برق متناوب، تابلو برق حفاظتی، سیم، کابل و متعلقات عنوان کرد.
تخت شاهی استفاده از انرژی خورشیدی به منظور تأمین انرژی مورد نیاز سیستم‌های ارتباطی و کنترلی در نقاط مختلف، راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی و تلاش برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در تصفیه‌خانه های آب با را از جمله اقدامات انجام شده و برنامه های در دست انجام در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: همه تلاش ما این است تا از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم به نحوه مطلوبی در راستای صرفه‌جویی، بهره‌وری بیشتر و اشتغال‌زایی و تأمین منابع مالی استفاده کنیم.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : آبفای کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.