پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 6575
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ |
معاون اداره‌کل محیط زیست کرمانشاه:

افزایش ۱۵ درصدی پرندگان مهاجر در کرمانشاه/ ۳۴ صنایع آلاینده داریم

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به افزایش 15 درصدی پرندگان مهاجر در استان، گفت: ۳۴ صنایع آلاینده ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، آذر ولیزاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: سعی داریم تسهیلاتی به صنایع آلایندهم پرداخت کنیم تا نسبت به رفع آلایندگی صنایع خود اقدام لازم را انجام دهند.
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاظر برای ساماندهی صنایع آلاینده برنامه منسجمی در دستور قرار داده ایم.
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۳۴ صنعت آلاینده در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است، گفت: در سه ماهه دوم تعدادی از این صنایع آلاینده را از رده خارج کردیم و طی برنامه ریزی آتی نیز تعداد آن هم کاهش خواهد یافت.
این مسوول با بیان اینکه برای حفاظت از گونه های در حال انقراض برنامه ای جامع از طرف سازمان حفاظت محیط زیست تدارک دیده شده است، از برنامه‌های حفاظت از حیات وحش و حمایت از گونه های در معرض انقراض در استان کرمانشاه خبر داد.
ولیزاده ادامه داد: سال جاری برنامه حمایت از گونه های مختلفی همچون شوکا، سمندر آتشی، میش مرغی در برنامه نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه لحاظ شده است.
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: طی سال گذشته نیز کار تحقیقاتی حمایت از گونه هایی از جمله کرکس مصری، خرس و پلنگ در دستور کار قرار گرفت.
این مسوول با بیان اینکه شهر کرمانشاه جزو پنج کلانشهری است که مشکلات عدیده در زمینه آلودگی صوتی و منابع متحرک دارد، خاطرنشان کرد: این معضلات بر اکولوژیک انسانی و پرندگان تاثیر مخرب و فراوانی داشته، لذا برای حل آن باید به دنبال بهینه کردن استفاده از وسایل سازگار با محیط زیست باشیم.
ولیزاده به سرشماری سالانه از پرندگان مهاجر، آبزی و کنار آبزی در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تاکنون نسبت به سال های گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد تعداد پرندگان مهاجر ورود به زیستگاه های استان افرایش چشمگیری داشته است.
وی با تاکید براینکه فاضلاب شهر کرمانشاه ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه است و فقط ۷۰۰ لیتر آن تصفیه می شود، خاطرنشان کرد: این مسئله یک مشکل حاد ایجاد کرده و معتقدیم مشکل سیستم تامین تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه یک مشکل اقتصادی است که اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان نیاز دارد که تا امروز این مبلغ را تامین نکرده اند.
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه به لزوم پیگیری بیشتر استاندار کرمانشاه برای رفع مشکل تصفیه فضلاب شهر کرمانشاه، اظهار داشت: طی جلساتی به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل برخورد قضایی و پای کار آمدن اداره مربوطه برای رفع مشکل آبشروان و دیگر مناطق است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.