پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 6571
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ |
مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه خبر داد:

صدور ۳۴۰ مجوز شکار در کرمانشاه/ ۹۰ درصد فاضلاب های خانگی تصفیه می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از صدور 340 مجوز شکار در استان طی سال اخیر خبر داد و گفت: طی برنامه آتی ۹۰ درصد فاضلاب های خانگی تصفیه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، فریدون یاوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: تمام صنایع به سیستم کنترل آلودگی هوا مجهز هستند، گفت: در کرمانشاه ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که پساب این واحدها توسط هفت تصفیه‌خانه مدیریت می‌شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه فاضلاب خانگی شهری در استان کرمانشاه تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر فقط برای ۷۰۰ لیتر یعنی کمتر از ۳۴ درصد آن تصفیه صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه تلاش های بسیاری برای رساندن این رقم تا ۹۰ درصد در دست اقدام است، ادامه داد: این میزان تصفیه فاضلاب های خانگی را قابل قبول می دانیم.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه به معدوم سازی پسماندهای بیمارستانی با نظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی به صورت بهداشتی اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی درصدد یافتن محلی بهتر برای معدوم سازی این پسماندها بوده و تا حدودی موفق شده است.
وی با یادآوری اینکه ۷ تصفیه‌خانه (کرمانشاه، پاوه، بیستون، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب) در استان فعال است، افزود: تصفیه خانه های هرسین، پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی نیز آماده بهره برداری است.
یاوری با اشاره به اینکه در صورت اضافه شدن این تعداد تصفیه خانه بدون شک بیش از ۹۰ درصد فاضلاب های خانگی استان تصفیه می شود، خاطرنشان کرد: این رقم یک رکورد در کشور خواهد بود.
یاوری در مورد وضعیت پسماندهای بیمارستانی و نظارت بر چگونگی معدوم سازی آن ها با بیان اینکه ۲۳ بیمارستان در سطح استان داریم، تصریح کرد: این مراکز مجهز به سیستم غیرسوز هستند و این زباله ها به این واسطه بی خطر خواهند شد.
وی با اشاره به نحوه صدور مجوزهای شکارچیان محیط زیست از صدور حدود ۲ هزار برگه پروانه شکار طی دو سال اخیر، عنوان کرد: ۳۴۰ مورد آن در سال گذشته انجام شد که می توان گفت از نظر ایجاد ممنوعیت زمانی و مکانی کاهش یافته است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه ضمن اشاره به آمار تعداد آتش سوزی های مراتع و محیط زیست استان، گفت: سال قبل در مناطق حفاظت شده استان شامل بیستون، ورمنجه و قلاجه روی هم رفته ۶ مورد آتش سوزی در مساحتی بالغ بر ۲۹۸ هکتار رخ داده، که سال جاری این رقم به ۱۱ مورد با شعاع ۱۸۵ هکتار رسید.
وی با تاکید بر اینکه آتش زدن پس‌چر مزارع طبق قانون هوای پاک غیرقانونی و با افراد خاطی در این زمینه برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: تا کنون چندین نفر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده اند و روند قضایی آنان در حال انجام است.
یاوری از دستور کار برنامه پاکسازی محیط زیست با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و صفر در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: هر ساله طرح پاکبانان محرم سبز در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست برگزار می شود و هیات ها موظف به استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف وجج فعالیت در طرح مذکور هستند.
این مسوول در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری کارگاه های آموزشی در ایام اربعین برای ۱۲۰ نفر از مداحان استان و ارائه آموزش های لازم به آنان در خصوص حفظ محیط زیست و استفاده نکردن از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در راستای تبلیغ و فرهنگ سازی حفظ محیط زیست خبر داد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر رفع مسائل محیط زیستی در استان و مشارکت حداکثری نهادهای مربوطه، اظهار داشت: نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی هستیم و کمک مردم و سازمان‌های مردم نهاد در این راستا بسیار اثرگذار خواهد بود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.