پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 6482
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۴۸ |
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه:

برگزاری "شب خاطره" و معرفی کتاب "سیاه چال مِستر" در کرمانشاه

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری شب خاطره به همراه معرفی کتاب "سیاه چال مِستر" با حضور فرهیختگان و پیشکسوتان عرصه ایثار و جهاد در استان خبر داد.

افشین آزادی امروز در گفت و گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه از برگزاری شب خاطره به همراه معرفی کتاب “سیاه چال مِستر” نوشته محبوبه عزیزی (شرح خاطرات جلال شرفی دیپلمات ربوده شده در عراق) خبر داد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: مراسم فوق عصر روز چهارشنبه ۶ شهریور سال جاری در سالن همایش های کتابخانه امیر کبیر برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این مراسم را تقدیر از مجاهدت و پایمردی جلال شرفی راوی کتاب و دیپلمات ایرانی که در بغداد توسط اَیادی سرویس اطلاعات مرکزی امریکا ربوده شده بود دانست و گفت: این مجاهد ایرانی پس از تحمل شکنجه و مشقات فراوان در دوران دفاع مقدس موفق به فرار از بازداشتگاه غیرقانونی امریکایی ها شده است.
آزادی با بیان اینکه مراسم فوق با حضور مسوولان، رزمندگان، خاطره گویان، هنرمندان برگزار می شود، افزود: اساتیدی از جمله مرتضی سرهنگی رییس دفتر فرهنگ و هنرمقاومت، صمدزاده رییس کتابخانه جنگ حوزه هنری، حلال شرفی راوی و محبوبه عزیزی نویسنده “کتاب سیاه چال مستر” نیز در این مراسم حضور دارند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از خاطره گویی به همت پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت، سخنرانی توسط استاد سرهنگی، اجرای نمایش توسط هنرمندان هنرهای نمایشی حوزه هنری استان در این مراسم خبر داد و گفت: پخش مستندی از ماجرای ربوده شدن راوی کتاب، پخش موسیقی و نماهنگ از جمله آیتم های دیگر این آیین خواهد بود.
گفتنی است، سید جلال شرفی دیپلمات ایرانی مورخ ۱۵ بهمن ۸۵ هنگام انجام خدمت دیپلماتیک در خیابان عرصات هندیه بغداد، به دست عده‌ای تروریست تکفیری عراقی ربوده و به تروریست های آمریکایی فروخته می شود، بعد از بیش از ۵۰ روز اسارت و شکنجه در آمریکا در ۱۳ فروردین سال ۱۳۸۶ از سیاه‌چال آن‌ها فرار می‌کند و موفق می‌شود خود را به سفارت ایران برساند.
سنگ بنای اولیه کتاب “سیاه‌چال مستر” گزارشی رسمی است که آقای شرفی از این حادثه برای وزارت امور خارجه نوشته است، “سیاه چاه مِستر” نخستین تجربه نویسندگی سمیه عزیزی است، که طی یک سال با کمک مرتضی سرهنگی نویسنده پیشکسوت ادبیات دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده و به‌ تازگی از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.