پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 6477
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۴۱ |
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کرمانشاه مطرح کرد

افزایش انتظارات از پلیس کرمانشاه با کم‌کاری متولیان مقوله حجاب

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: کم کاری دستگاه‌های فرهنگی در مقوله حجاب موجب افزایش انتظارات از پلیس شده است.

محمدرضا آمویی امروز در گفت و گو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از افزایش انتظارات از پلیس به دلیل کم‌کاری متولیان مقوله حجاب در استان خبر داد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات پلیس با بدحجابی در منطقه، متذکر شد: ۲۶ دستگاه موظف به ورود به مقوله عفاف و حجاب هستند، که باید در این باره به وظایف قانونی خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان کرمانشاه اخیرا بیشتر به این موضوع برخورد با بدحجابی ورود کرده است، گفت: در حوزه انتظامی و در دو حوزه سلبی و ایجابی اقدامات لازم در زمینه مقابله با بدحجابی را انجام می دهیم.
آمویی با اشاره به اینکه در حوزه سلبی توسط پلیس امنیت اخلاقی تذکرات لسانی ارائه می شود، تصریح کرد: اگر افراد مجدد به این کار اقدام کنند، برخوردهای انتظامی با بدحجابی ها و اعزام به مراجع قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در حوزه اقدامات ایجابی معاونت اجتماعی با تشکیل کمیته ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برگزاری کلاس های آموزشی و نمایشگاه با حضور در جوامع هدف، طرح مساله عفاف و حجاب را در دستور کار قرار می دهد، افزود: سعی داریم علاوه ب برخوردهای انتظامی افراد را در مسیرهای صحیح هدایت کنیم.
این مسوول با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه مَردان نیز باید این مساله را رعایت کنند، عنوان کرد: در جهان مقرراتی وجود دارد که افراد آن کشور ملزم به رعایت هستند در کشور ما نیز قوانینی از جمله پایبندی به عفاف و حجاب وجود دارد، همچنین رعایت عفاف و حجاب در واقع حکمی شرعی است که مسلمانان مکلف به پیروی از آن خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان مطالبه جدی از دستگاه های مختلف خواستند به مساله عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند، خاطرنشان کرد: طبق منویات ایشان می بایست مسوولان و مدیران در خط مقدم قرار گیرند؛ موضوع عفاف و حجاب مبحثی اجتماعی و فرهنگی است که ۲۵ دستگاه دیگر که عمدتا ماهیت اجتماعی و فرهنگی دارند هم باید وارد عمل شوند.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه اصناف نیز استفاده از مانکن های نامتعارف و لباس ها و پوشش های نامناسب باید از سوی واحدهای بازرسی اصناف و پلیس اماکن مورد پیگیری قرار گیرد، تاکید کرد: تذکرات لسانی و اعزام به مراجع قضایی آمارها گویا است و البته با واحدهای صنفی متخلف نیز برخوردهای جدی انجام شده اما باز هم جای کار خواهد داشت.
آمویی با بیان اینکه در حوزه های فرهنگی کم کاری صورت گرفته به گونه ای که این کم کاری سبب شده در سال های گذشته مردم تنها نیروی انتظامی را مسوول مقابله با بدحجابی ببینند، گفت: جای تبیین مباحث فرهنگی و اجتماعی خالی است و در مواردی طی چند جلسه امکان ارشاد و هدایت افراد بدحجاب به رعایت حجاب امکان پذیر است.
وی با اشاره به عواقب اشاعه بدحجابی در جامعه که سبب ایجاد روابط خارج از عرف دختر و پسر، سرقت به عنف، تجاوز به عنف و بر هم خوردن امنیت روانی جوانان می شود، گفت: برخورد پلیس با مقوله بدحجابی به طور جدی در دستور کار است.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سطح استان موارد تجاوز به عنف را نداشتیم، گفت: در استان های دیگر چنین مواردی دیده شده و در مصاحبه ای از سارقان و متجاوان اقرار گرفتند که به دلیل پوشش بد دختران آن ها را طعمه قرار دادند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.