پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 6426
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ |
استاندار کرمانشاه خبر داد

برنامه ریزی بازگشایی مرز خسروی و ثبت جهانی اورامانات/ ۵ هزار پروژه در کرمانشاه بهره برداری می شود

استاندار کرمانشاه از برنامه ریزی بازگشایی مرز خسروی و ثبت جهانی اورامانات خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار پروژه طی هفته دولت در استان بهره برداری می شود.

استاندار کرمانشاه از برنامه ریزی بازگشایی مرز خسروی و ثبت جهانی اورامانات خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار پروژه طی هفته دولت در استان بهره برداری می شود
به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دولت شهید رجایی هرچند یک دولت کوتاه‌مدت بود، اما یک الگوی مدیریتی موفق و ماندگار را برای ایران اسلامی به یادگار گذاشت؛ الگویی که مبتنی بر ساده زیستی، پرهیز از تجمل و رسیدگی به محرومان بود.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: دولت شهید رجایی یک سبک مدیریتی مردم محور را به یادگار گذاشت که در دولت های بعدی دنبال شد و توفیقات درخشان جمهوری اسلامی در طول این چهل سال ثمره مردم محوربودن است.
وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر همه ی این رویکردهای ارزشمند در قالب سبک مدیریتی جهادی با جدیت دنبال دنبال شده‌اند، افزود: دستاوردی های عظیمی در عرصه های مختلف داشته اند.
این مسوول هفته دولت را فرصت خوبی برای بیان عملکردهای صورت گرفته توسط نظام اسلامی در عرصه های مختلف دانست و گفت: با وجود تمامی تنگناهایی که تحریم های ظالمانه آمریکا برای کشور ایجاد کرده، شاخص های اعلام شده توسط مرکز آمار بیانگر امیدبخش بودن فرایند رونق تولید در کشور است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شواهد و قرائن حاکی از این است که مرز خسروی در ایام اربعین برای عبور زوار حسینی بازگشایی می شود، تاکید کرد: بازگشایی این مرز تاریخی یک رخداد بسیار مهم است و بی‌گمان تاثیرات مثبتی در رونق اقتصادی کرمانشاه خواهد داشت.
بازوند با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای ایام اربعین فراهم شده و وزارت کشور نیز تمهیدات لازم را در این زمینه انجام داده است، بیان کرد: برای انتقال مناسب زوار معزز از منظریه تا کربلا و استقرار موکب ها در این مسیر، با طرف‌های عراقی مشغول برنامه ریزی هستیم.
وی ادامه داد: در طول تاریخ آیین اربعین یک مدیریت مردم محور داشته است و هر چه نقش دولتی ها کمتر باشد و کارها به خود مردم واگذار شود شاهد موفقیت بیشتری خواهیم بود. در اربعین امسال هم‌بر همین روال عمل خواهیم کرد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: موضوع رسمی شدن مرزهای سومار، شیخ صله و شوشمی در هیات دولت به تصویب رسید که نشانگر توجه ویژه دولت به توسعه کرمانشاه است.
این مسوول با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است بخش صادرات کالا در ایام اربعین از مرزهای خسروی و مهران به سومار منتقل شود، گفت: هفته گذشته برای حل مشکلات جاری مرز سومار سفری به استان دیالی داشتیم.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مقامات دیالی موضوعات و مشکلاتی را مطرح کردند، که در حال پیگیری آن‌ها هستیم و به زودی تفاهم نامه ای در این زمینه با طرف عراقی امضا می کنیم تا این مرز با همه ظرفیت در ایام اربعین فعال باشد.
وی با بیان اینکه در استان سه سند مهم در حوزه‌های رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و اشتغال تهیه کرده‌ایم، افزود: با این اسناد به عنوان یک نقشه راه برای توسعه اقتصادی و کاهش ۳ درصدی نرخ اشتغال، اجرایی شده‌اند.
استاندار کرمانشاه افزود: امسال در هفته دولت تعداد ۵۴۲۹ پروژه اقتصادی و عمرانی با اشتغال زایی ۵۶۹۵ به بهره برداری می رسد. از این تعداد ۳۳۳۸ پروژه عمرانی و ۲۰۹۱ پروژه اقتصادی است.
بازوند تصریح کرد: در هفته دولت تعداد۱۳۰ پروژه کلنگ زنی خواهند شد، که امیدواریم تعدادی از آن‌ها تا آخر سال جاری به بهره برداری برسد.
این مسوول با بیان اینکه ۱۹۲ واحد از مجموعه مسکن مهر سرپل ذهاب که در زلزله اخیر آسیب دیدند در هفته دولت به بهره برداری می رسد، گفت: روند بازسازی در شهر سرپل ذهاب در سطح گسترده‌ای در جریان است و شهر یکبار دیگر ساخته می شود.
وی با اشاره به اینکه گرانی مصالح کمی روند بازسازی در شهر سرپل را کند کرده که دنبال راهکارهایی برای کاهش این آسیب هستیم، یادآور شد: در سرپل ذهاب ۶۴۰۰ واحد تخریبی داشته ایم، که در روند بازسازی این تعداد به ۱۲۴۰۰ رسیده و در واقع از زلزله اخیر یک فرصت‌سازی برای بازسازی شهر صورت گرفته است.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر مدیری به رسانه‌ها پاسخگو نباشد با آن برخورد می شود، گفت: پاسخگو نبودن برخی مدیران را تایید می کنیم و به آن ها تذکر جدی می دهیم.
وی با اشاره به اینکه طرح ۲۰۲۰ یک فرصت برای توسعه استان است و اگر از این فرصت استفاده نکنیم؛ در واقع غفلت کرده ایم، گفت: پروژه‌های سال ۹۸ با محوریت گردشگری تصویب شده‌اند و به شهرستان‌ها هم ابلاغ شده است.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد رئیس جمهور دستور ویژه‌ای برای ثبت جهانی اورامانات داده‌اند که موجب تسریع در این موضوع می شود.
وی با بیان اینکه برخی با جوسازی های رسانه ای سرمایه گذاران را از این شهر فراری می دهند، متذکر شد یک سرمایه گذار که خواهان اجرای پروژه یک شهرک توریستی صد هکتاری بود با همین جو سازی های رسانه دلسرد شد و در استان همسایه این طرح آن را اجرایی کرد.
بازوند اظهار داشت: کدر نشان دادن فضای استان، موجب فراری دادن سرمایه گذارها و رفتن آن‌ها به استان‌های همسایه می‌شود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.