پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 6409
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ |
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد

برگزاری جشنواره "انجیر"در ریجاب

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره انجیر در نیمه اول شهریور ماه در ریجاب خبر داد.

کوروش مهرابی امروز در گفت وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه از برگزاری جشنواره “انجیر”در ریجاب خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی محصولات این شهرستان است.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی انجیر ریجاب دانست و افزود: امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم گام مهمی در راستای معرفی ظرفیت های دالاهو در حوزه کشاورزی به ویژه در حوزه توسعه باغات برداریم.
وی به وجود بیشترین باغات انجیر استان کرمانشاه در منطقه ریجاب و در شهرستان دالاهو اشاره و بیان کرد: منطقه ریجاب ۵۰۰ هکتار باغ انجیر دارد، که سالانه بیش از ۹ هزار تن تولید و بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد زایی برای مردم شهرستان ایجاد می کند.
مهرابی با بیان اینکه بیشتر انجیر ریجاب از رقم مجفی است، عنوان کرد: ارقام دیگر انجیرها همچون شام، باوملی، سیاه و … نیز در شهرستان دالاهو وجود دارد، اما به دلیل خاصیت خشکباری رقم مجفی مورد توجه ما است.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن اشاره به دلایل فراوری انجیر تولیدی در شهرستان دالاهو اظهار داشت: به دلیل پرورش این محصول به روش آفتاب خشک در واقع طرفداران زیادی در داخل و خارج از کشور به دست آورده است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.