پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 6374
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, یادداشت تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۰۷ |
یادداشت:

جلسه مدیریت یا مدیریت جلسه؟

مسؤول محترم توان و وقت خود را به جای نشست صرف برخاست کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، رسول مرادی فعال رسانه ای استان یادداشتی در مورد جلسات اداری و عدم رفع مشکلات استان نوشته که به شرح ذیل است:
مسؤول مورد نظر در دسترس نیست، بعدا مراجعه فرمایید. این شده حکایت ما که خیلی از مواقع وقتی برای انجام کاری اداری به اداره و ارگانی می رویم تا مدیر و یا معاون آنجا کارمان را مثلا پیگیری کند ولی مسؤول دفتر می گوید مدیر و یا معاون در جلسه است برو بعدا بیا.
این جلسه یا بهتر بگویم نشست ها هم سطوح مختلف دارد برخی نشست ها در خود اداره است بعضی در استانداری و برخی هم در تهران برگزار می شود و گاهی وقت ها هم گپ و گفت طولانی غیر اداری مدیر با دوست و یا همکارش نام نشست به خود می گیرد.
به این ها اضافه کنید بازدیدهای وقت و بی وقتی که در موارد متعددی به صورت تور مدیریتی صورت می گیرد.
حال بماند چه زمانی طول می کشد تا مسئول مورد نظر را ملاقات کنید؟
اکنون این سوال مطرح می شود، که واقعا خروجی و نتیجه این همه نشست ها که حتما در جهان ما در این زمینه صاحب رکورد هستیم چه بوده است؟ مگر غیر این است که حاصل این نشست ها می بایست به توسعه جامعه کمک کند؟ پس چرا با وجود این همه نشست به طور مثال در استان کرمانشاه ما با این همه مشکل از بیکاری گرفته تا آسیب های اجتماعی و تعطیلی مراکز تولیدی و الی آخر درگیر هستیم!
برخی از مدیران به من می گفتند ما خیلی از وقت خود را به جای اینکه در محل و در حوزه کاریمان صرف کنیم مجبوریم در نشست های هدر دهیم که ضرورتی برای حضور ما ندارد.
اینجا است که یاد این بیت شعر می افتیم ( از پی مصلحت مجلس آراستند / نشستند و گفتند و برخاستند )
از استاندار کرمانشاه و دیگر مسؤول مربوطه انتظار می رود به جای جلسه مدیریت به دنبال مدیریت جلسه باشند. یعنی اینکه بر اساس ضرورت نشست برگزار شود و درباره موارد مختلف مانند زمان نشست، مکان نشست، موضوع های مطروحه در نشست و مهمتر از همه نتیجه نشست و پیگیری جدی آن فکری اساسی کنند.
به نظر می رسد مطلوب تر آن است که مسئولان محترم توان و وقت خود را به جای نشست صرف برخاست کنند. آن ها باید برخاست کنند تا با برنامه ریزی اصولی، هم افزایی و تلاش فراوان و با استفاده از این همه ظرفیت خدادادی جامعه کاری کنند تا در تمام بخش ها هر مشکل سر جایش نشست کند و کشور را به قله موفقیت همه جانبه که شایسته آن است برسانند.
یادداشت از: رسول مرادی فعال رسانه
انتهای پیام/ت

نویسنده : رسول مرادی فعال رسانه ای کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.