پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 6378
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۴۱ |
داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد:

عدم حمایت مسؤولان از جشنواره ملی تئاتر مرصاد در سطوح بین المللی

داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب از حمایت ناچیز مسؤولان و توجه نکردن نماینده شهر و استانداری از این رویداد عظیم فرهنگی برای رسیدن به سطوح بین المللی خبر داد.

حمیدرضا نعیمی امروز در گفت و گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، در خصوص رویداد عظیم فرهنگی یازدهمین جشنواره ملی مرصاد که اخیرا در اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار داشت: نام جشنواره با شهرستان اسلام آبادغرب گره خوردت و در طول این چند سال عوامل اجرایی تلاش بسیاری برای رساندن این جشنواره فرهنگی و هنری با مفهوم جنگ و دفاع مقدس را داشته اند.
داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب افزود: نمایش هایی که با موضوعیت مرصاد در این جشنواره اجرا شد، سبب جذابیت دو چندان آن و توجه مردم از سرتاسر کشور شده است.
وی عنوان کرد: جشنواره ملی تئاتر مرصاد رویداد عظیمی که با هویت مردم شهر گره خورده و همچنان پس از یازده دوره با بی توجهی مسؤول به حد بین المللی نرسیده است.
نعیمی در خصوص اینکه آیا جشنواره پس از یازده دوره به اهداف خود رسیده، تصریح کرد: با چشم اندازی که برای آن طراحی شده، فاصله ی زیادی دارد و دلیل آن حمایت ناچیز مسؤولان و توجه نکردن نماینده شهر و در کنار آن استانداری در برپایی این رویداد بزرگ است که هویت این شهر محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه منطقه ای همچون مریوان به واسطه یک جشنواره تئاتر خیابانی که با حمایت کامل مسؤولان برگزار می شود، امروز یک نام بین الملی شده است، گفت: ما تاکنون نتوانستیم کاری کنیم که مرصاد به یک پایگاه تبدیل شود و دلیلش این است که مسؤولان و متولیان این شهر فرهنگی نیستند و تنها به جایگاه سیاسی خود توجه می کنند و مدام از پُستی به پُست دیگر که در آن تخصص ندارند جابه جا می شوند.
داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب گفت: شخصی که به واسطه رای مردم انتخاب می شود، چرا باید پس از آن مردم را فراموش کند و حرف مطالبه آنان را نبیند و نشنود.
وی با طرح این پرسش که آیا این نماینده مردم تاکنون با استاندار جلسه ای در خصوص جشنواره فوق برگزار کرده است؟، خاطرنشان کرد: این درحالی است که ما هنوز در شهرستان اسلام آبادغرب به واسطه عدم توجه مسؤولان، هتل و پاتوق فرهنگی برای اسکان و گرایش بیشتر جوانان به فرهنگ و هنر نداریم.
داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: مکان داوران جشنواره در خوابگاه اداره برق در نظر گرفته شد، که از لحاظ سرویس بهداشتی بسیار نامناسب بود.
نعیمی به برخی مشکلات جشنواره ای که هنوز به یک پدیده کشوری تبدیل نشده اشاره کرد و گفت: در مکان پلاتو نورپردازی و سیستم گرمایشی وسرمایشی ایجاد نشده بود و این سبب پایین آمدن سطح اجراها می شود.
داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب تاکید کرد: امروزه مردم منطقه بدون هیچ چشم داشتی صد قدم برداشته و برای این شهر آبرو کسب کرده اند، لذا یک قدم هم مسؤولان بردارند.
انتهای پیام/ت/س

نویسنده : نگین سارایی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.