پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 6039
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ |
امام جمعه اسلام آبادغرب مطرح کرد

گنجینه های هنری دفاع مقدس در کرمانشاه/ جشنواره تئاتر مرصاد بین المللی شود

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به گنجینه های غنی هنری دفاع مقدس در استان کرمانشاه، گفت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد را به سطوح بین المللی برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، حجت الاسلام محمدطه مهری در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد که با حضور جمعی از مسؤولان و هنرمندان در گلزار شهدای شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار داشت: در مورد مبحث جنگ، ایثار و دفاع مقدس بسیار صحبت شده و کتاب های فراوانی نوشته اند.
امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: حقیقتا گنجینه های غنی در دفاع مقدس این سرزمین داریم، اما این کتاب ها مخاطبان خاص خودشان را دارند، عنوان کرد: رسانه های دیداری و شنیداری تاثیرگذاری بیشتری از کتب می توانند در فرهنگسازی داشته باشند.
مهری گفت: آنچه واقعا برای نسل جدید به منظور آشنای با ارزش های دفاع مقدس که آن را ملموس و محسوس ندیده امد، همین نمایش ها، تئاترها فیلم ها و سریال ها اثربخش خواهد بود.
این مسؤول ادامه داد: فیلم “مختار” چند سال است که در ماه محرم و صفر تکرار می شود و بیننده آن هم به بیشتر شده که این نشان از تاثیر رسانه های دیداری دارد.
وی خطاب به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مفاخر بسیاری در استان وجود دارد و بزرگان بسیاری از جمله سردار کابلی در کرمانشاه داریم، که در زمینه های مختلف می توان برای آنان اثار ارزشمندی تولید کرد.
امام جمعه اسلام آبادغرب افزود: شهر شهیدان مرصاد مفتخر است، که دلاوران این دیار در دوران دفاع مقدس و سال های بعد از آن منافقان را در کمینگاه مرصاد رسوا کردند و باید این رشادت ها برای جوانان به نمایش گذاشته شود.
این مسؤول به نمایش اثر گذار به اسم یک شهید در این شهرستان اشاره و بیان کرد: تبادل فرهنگ شهرهای متعدد استان کرمانشاه در خصوص مباحث دفاع مقدس برای جوانان کشور و آشنایی با ایثارگری مردم کرمانشاه حائز اهمیت است.
این مسؤول به سالروز گرامیداشت شهادت شهید صارمی و نام گذاری ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگاران اشاره کرد و با تاکید بر اینکه خبرنگاران سفیران عرصه علم و آگاهی بخشی در جامعه هستند، گفت: اصحاب رسانه نسبت به شناساندن جشنواره ملی مرصاد کوشا باشند تا بتوانبم در سطح بین المللی آن را برگزار کنیم.
انتهای پیام/ت

برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.