پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 6008
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ |
امام جمعه کرمانشاه:

ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) باید الگویی برای جوانان باشد

امام جمعه کرمانشاه گفت: ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) باید برای جوانان الگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا سرمایه‌ای است که انسان را در دنیا و آخرت حفظ می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) افزود: ایشان در سن هشت سالگی به امامت رسیدند، دوران امامتشان  ۱۷ سال بود و نقش مؤثری در ترویج دین مبین اسلام داشتند.
این مسوول بیان کرد: این امام همام در طول عمر کوتاه و با برکتشان مروج تفکر اهل بیت بودند.
همه ما به بزرگان، عالمان و شهدا مدیون هستیم
علما ضمن گرامیداشت ۱۱ مرداد سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل‌الله نوری، عنوان کرد: این عالم بزرگ در جریان مشروطه تنها یک کلمه مشروعه را به معنای اینکه تمام قوانین ما بر اساس اسلام باشد، اضافه کرد و به همین دلیل به شهادت رسید.
وی تصریح کرد: همه ما به بزرگان، عالمان و شهدا مدیون هستیم و باید قدردان و ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.
ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) باید الگویی برای جوانان باشد
خطیب نماز جمعه کرمانشاه با گرامیداشت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) ادامه داد: خانواده در حقیقت پیکره اصلی جامعه است و این خانواده ها هستند که جامعه را تشکیل می‌دهند.
علما با اشاره به اینکه این ازدواج آسمانی باید الگویی برای جوانان باشد، افزود: جوانان باید بدانند مهریه بالا و جهیزیه‌های آنچنانی ضامن خوشبختی آن ها نیست، بلکه آنچه خوشبختی می آورد عفاف، تقوا و سازگاری زن و مَرد با یکدیگر است.
وی همچنین ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را گرامی داشت و عنوان کرد: این مجموعه همواره کارهای بزرگی را انجام می‌دهد و برگزاری مناسبت‌های بزرگ و ملی همچون روز قدس، ۲۲ بهمن، عید فطر  و دیگر مناسبت ها در کمال آرامش از دستاورد این نهاد است که جای قدردانی و تشکر دارد.
امریکا از روی ناچاری شخصیت‌ها را تحریم می‌کند
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ۱۷ مرداد سالروز گروگانگیری و شهادت دیپلمات های کشورمان به دست طالبان در افغانستان است، که همگی به دستور آمریکا انجام شد.
این مسوول همچنین سالروز شهادت شهید محمودرضا صارمی خبرنگار و روزنامه‌نگار ایرانی را نیز گرامی داشت.
علما به تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اشاره کرد و افزود: آمریکا دیگر کاری از دستش برنمی‌آید و از روی ناچاری شخصیت‌ها و دستگاه ها را تحریم می کند.
امام جمعه کرمانشاه این کار آمریکا را بی معنی دانست و تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی مورد تأیید رهبر انقلاب است.
انتهای پیام/ت
| منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.