پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 5985
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ |
طی حکمی؛

مسؤولان انجمن های سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه منصوب شدند

مراسم انتصاب تعدادی از مسؤولان انجمن های سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر از کرمانشاه، مراسم انتصاب تعدادی از مسؤولان انجمن های سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این سازمان با حضور جمعی از هنرمندان انجام پذیرفت.
همایون زین الدین در این جلسه ضمن ابراز رضایت از فعالیت و خدمات مسؤولان پیشین انجمن های سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، اظهار داشت: اهداف ما در راستای پیشبرد و اجرای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و استفاده از نیروهای مستعد در جبهه فرهنگی و عرصه های هنری است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جوان گرایی در استفاده از تجارب پیشکسوتان هنری در نیروهای بسیجی در واقع نیل به اهداف گام دوم انقلاب و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه جریان سازی هنر انقلاب و توانمندسازی آن با کمک نیروهای متعهد و ارزشی در سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه حائز اهمیت است، افزود: طی این سال ها توانسته ایم رتبه یک کشوری را در عملکرد سازمان به دست بیاوریم که این مهم بیانگر فعالیت و خدمات شایسته هنرمندان و بهره مندی از نیروهای مستعد و انقلابی است که در همه بخش های هنری کارنامه درخشانی دارند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه یادآورد شد: هریک از انتخاب های ما برای انجمن های هنری دارای رزومه درخشان و خوبی در سطح هنر طراز انقلاب هستند و اولویت خود را به نیروهای انقلابی و متعهد اختصاص داده ایم.
وی ادامه داد: مسؤول انجمن آواها و نواهای انقلابی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه اکنون یکی از بزرگترین هنرمندان موسیقی در غرب کشور است، همچنین در بخش انجمن صنایع دستی، انجمن عکاسی و انجمن نمایش این سازمان از مسؤولان توانمند، خبره، فعال، بسیجی و انقلابی را دارا هستیم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه اظهار داشت: برای ایجاد تحرک و پویایی بیشتر هنرمندان استان با شناسایی استعدادهای برتر سعی داریم با استفاده از بازوی توانمند هنرمندان در جبهه فرهنگ و هنر گام های مثبتی برداریم.
منوچهر پروینی در این جلسه گفت: سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با استفاده از نیروهای انقلابی در عرصه ادبیات اقدامات موثری را انجام داده و در آینده نیز این جبهه فرهنگی با توان هرچه بیشتر در راستای اهداف نظام و انقلاب حرکت می کند.
مسؤول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه بیان کرد: هنرمندان عرصه شعر و ادبیات استان حرف های بسیاری برای گفتن دارند و امروز هنرمندان انقلابی در ادای دین خود به این نظام گام های موثری برداشتند، بنابراین ضمن حمایت از آنان باید زمینه فعالیت بیشتر را برای این قشر فراهیم کرده و استعدادهای هنری و فرهنگی استان را تقویت کنیم و به آنان انگیزه ببخشیم تا از نتایج آن بهره مند بشویم.
سعید نوروزی در این جلسه گفت: مسئله آموزش و تشکیل کارگاه های هنری در شهرستان ها به مناسبت هفته های پیش رو در سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه حائز اهمیت است، همچنین در مورد آسیب های اجتماعی با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر باید فرهنگسازی لازم انجام شود.
مسؤول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روحیه بسیجی در هر موضوعی گره گشا است و باید نگاه عمیق تری نسبت به هنر داشته باشیم، افزود: قبل از اینکه وارد عرصه بسیج هنرمندان بشویم باید نگاه ما هنر برای هنر باشد، در عرصه موسیقی، صنایع دستی و شعر نیز به همین گونه باید باشد.
وی با تاکید براینکه بایست فعالان فرهنگی و هنرمند بسیجی در سطوح استان جمع آوری و برنامه ریزی برای انسجام آنان صورت بگیرد، ادامه داد: برنامه ما به صورتی باشد که از هنرمندان حمایت لازم را به عمل بیاوریم.

این مسؤول بیان کرد: لازم است در گام اول ارتباط تنگاتنگی بین مسؤولان و هنرمندان ایجاد شود و راه کارها واحد موسیقی به واحد نمایش و… ارائه دهد تا بتوانیم هم برنامه ها را به اشتراک بگذاریم و همگرایی بین گروه های هنری به وجود بیاید.
این هنرمند کرمانشاهی عنوان کرد: مسؤولان انجمن ها بایست با اعضای شورای مرکزی گروه داشته باشند در مبحث آموزش در شهرستان با جدیت پیش برویم و عدالت هنری را برقرار و رعایت کنیم.
مسؤولان انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون تنها اکتفا به هنرمندان مرکز استان شده و بودجه ها برای این نقاط صرف می شود، در حالی که باید به شهرستان ها بها داده شود.
منیژه یوسفی در این جلسه گفت: هدف سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ایجاد تحولی باشد و طرح های هنری را اجرایی کنند.
مسؤول انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه افزود: به دنبال این هستیم که در هر منزلی کارگاه تولیدی صنایع دستی بسیجیان ایجاد شود، لذا باید عقاید نظام را در جنگ اقتصادی کشور در جامعه پیگیری و اجرا کنیم، چراکه هر یک از ما افسر جنگ اقتصادی هستیم.
یوسفی تصریح کرد: صنایع دستی تولید مصنوعات چوبی است و این هنر در گارگاه توسط ماشین آلات صنعتی به همراه آموزش به کارورزان ارائه می شود.
این هنرمند کرمانشاهی افزود: اکنون بزرگ ترین تابلو معرق سوره کوثر که سال ها پیش ساخته ام در دفتر وزیر ارشاد و بزرگ ترین تابلو معرقه صلوات خاصه امام رضا(ع) در مشهد مقدس است.
مسؤول انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ادامه داد: در مبحث بیمه هنرمندان و حمایت از کارآفرینان نیاز به برنامه ریزی است و نهادهای فرهنگی باید پای کار باشند.
عبدالعارف روستایی در این جلسه گفت: هنر باید اثرگذار باشد و مردم پشت نظام و ولایت باشند، لذا باید روی قشر نوجوان و جوان سرمایه گذاری کنیم هنر موسیقی اصیل را به آنان بشناسانیم.

مسؤول انجمن آواها و سرودهای انقلابی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ادامه داد: مباحث حاشیه ای را باید به کنار بگذاریم و کار عملیاتی و مثبتی که دارای امیدآفرینی و شادابی در جامعه باشد را در دستور کار خود قرار دهیم.
زهرا احمدی در این جلسه گفت: ایجاد ارتباط بین انجمن های هنری سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه باید به حداکثر رسانده شود.
مسؤول انجمن عکاسی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه تصریح کرد: رشته گرافیک هنری تخصصی صرف نیست، بلکه در همه عرصه ها حضور داشته و قابل استفاده و حائز اهمیت است حتی در مسایل سیاسی و اجتماعی پتانسیل بالایی دارد.
وی با اشاره به اینکه انجمن عکس هر کمکی بتواند در راستای اهداف بسیج هنرمندان انجام می دهد، گفت: هنرمندان عکاسی ما جوایز ملی را کسب کرده اند و نیاز به حمایت بیشتری از سوی مسؤولان هنری در راستای جذب نخبگان و انگیزه دادن به آنان در راستای فعال کردن هنر تخصصی آنان است.
این هنرمند کرمانشاهی اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان متعلق به اقشار خاص نبوده و برای همه جامعه است، لذا این مسئله مهم باید برای همگان روشن و تبیین شود.

گفتنی است، در این مراسم منوچهر پروینی به عنوان مسؤول انجمن ادبی، سعید نوروزی به عنوان مسؤول انجمن نمایش، عارف روستایی به عنوان مسؤول انجمن آواها و سرودهای انقلابی، زهرا احمدی به عنوان مسؤول انجمن عکاسی و منیژه یوسفی به عنوان مسؤول انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با صدور حکمی از سوی همایون زین الدین رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه به این سمت منصوب شدند.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.