پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 5215
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ |
فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد

آتش سوزی ۵۰ هکتار از مراتع کرمانشاه/ ۱۱ فقره سرقت کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آتش سوزی 50 هکتار از مراتع و کشف 11 فقره سرقت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه و به نقل از پلیس انتظامی استان، حسین براری اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت معابر و اماکن دولتی در شهر کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری طاقبستان قرار گرفت.
کشف ۱۱ فقره سرقت در کرمانشاه
فرمانده انتظامی کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه ای اماکن و معابر شهر و کشف ۱۱ فقره سرقت با تلاش ماموران خبر داد.
وی افزود: ماموران کلانتری پس از انجام کارهای اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی توانستند یک نفر سارق حرفه ای را شناسایی و او را هنگام گشت زنی در بلوار طاق بستان مشاهده و پس از مدتی تعقیب و گریز، دستگیر کردند.
این مسوول ادامه داد: متهم دستگیر شده در بازجویی ها به ۱۱ فقره سرقت اماکن و معابر سطح شهر کرمانشاه اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی کرمانشاه از معرفی سارق دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.
دستگیری ۴ سارق حرفه ای در اسلام آبادغرب
فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب از دستگیری چهار سارق حرفه ای و کشف ۲۱ فقره سرقت طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.
سلیم سلیمی اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان اسلام آبادغرب، کاراگاهان پلیس آگاهی و کلانتریهای ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس با استفاده از شگردهای خاص توانستند چهار سارق حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیات هایی جداگانه دستگیر کنند.
سلیمی تصریح کرد: متهمان در بازجویی ها به ۲۱ فقره سرقت شامل ۹ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو، ۲ فقره مغازه، سه فقره اماکن دولتی و خصوصی، سه فقره کابل و سیم برق، سه فقره سرقت احشام و یک فقره تلفن همراه اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب با اشاره به شناسائی مالباختگان و بازسازی صحنه های سرقت، ادامه داد: متهمان به منظور سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم به دستگاه قضایی معرفی شدند.
سلیمی کشف سرقت های صورت گرفته و برخورد قاطعانه با مجرمان را یکی از اولویت های پلیس عنوان و از همکاری مردم قدردانی کرد.
امنیت کشور حاصل تلاش های پلیس است
فرماندار دالاهو گفت: امنیت موجود در کشور حاصل تلاش های شبانه روزی پلیس است که با همه وجود برای آسایش اقشار مختلف جامعه تلاش می کند.
کرم محمدی در دیدار با فرمانده انتظامی دالاهو، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به یکی از امن ترین کشورهای جهان تبدیل شده است، امنیتی که بخش قابل توجهی از آن را باید مرهون تلاش ها و زحمات بی وقفه پلیس دانست.
وی افزود: در سطح استان و شهرستان دالاهو نیز امنیت خوبی برقرار است و اقشار مختلف مردم از این امنیت رضایت کافی دارند.
محمدی تصریح کرد: همه مسوولان شهرستان موظف به همکاری با پلیس هستند و امیدوارم مردم نیز مانند سابق با ماموران همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد ارتقاء امنیت موجود باشیم.
فرمانده انتظامی دالاهو نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های مسوولان شهرستان از پلیس، گفت: همکاران ما هیچ هدفی جز کسب رضایت مردم و ارتقاء امنیت موجود ندارند.
محسن ویسی گفت: ماموران پلیس به عنوان سربازان انقلاب همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب بوده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
پلیس ولایت مدار امنیت کم نظیری در کشور ایجاد کرده است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: پلیس ولایی و انقلابی جمهوری اسلام ایران با تلاش های شبانه روزی مامورانش امنیت کم نظیر و مثال زدنی را در کشور ایجاد کرده اند که جای قدردانی مضاعف دارد.
محمدرضا عدالتخواه” به همراه جمعی از مسوولان قضائی استان با حضور در دفتر فرمانده انتظامی استان ضمن دیدار با سردار جاویدان، انتصاب این مسوول را به سمت فرماندهی نیروی انتظامی استان تبریک گفت.
وی با بیان اینکه تلاش ها و زحمات پلیس بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: رضایت رهبر معظم انقلاب از مجموعه خدمات و فعالیت های کارکنان انتظامی بیانگر این است که آن ها راه خود را درست پیموده اند.
عدالتخواه با بیان اینکه تصور یک روز جامعه بدون حضور پلیس سخت و عملا غیرممکن است، افزود: نقش پلیس در نظم و انضباط اجتماعی به قدری است که حتی مخالفانش هم نمی توانند آن را انکار کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با کم نظیر خواندن امنیت موجود در استان، یادآوری کرد: اگر تلاش ها، زحمات و مجاهدت های شبانه روزی ماموران پلیس نبود قطعا این آرامش و امنیت پایدار بر جو استان حاکم نبود.
وی گفت: کرمانشاه به رغم مرزی بودن به اذعان سایر هموطنان به یکی از امن ترین استان های کشور تبدیل شده، امنیتی که به خوبی می توان آن را احساس کرد.
عدالتخواه گفت: امروز هر فرد شرور و مجرمی می داند در کرمانشاه از کمترین امنیت برخوردار نیست و دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار و به سزای عمل خود می رسد.
این مقام قضائی دهمدلی و وحدت میان پلیس و دستگاه قضائی را چه در کشور و چه در استان کرمانشاه بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این همدلی و همراهی نقش غیرقابل انکاری در ارتقائ امنیت اجتماعی داشته است.
وی گفت: در سایه همین همدلی و وحدت بوده که کشورمان روز به روز پله های ترقی را پیموده و علی رغم تمامی مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده اند به یکی از باثبات ترین و قدرتمندترین کشورهای جهان تبدیل شده است.
عدالتخواه با اشاره به تلاش و زحمات پنج ساله سردار منوچهر امان اللهی فرمانده سابق انتظامی استان، انتصاب سردار علی اکبر جاویدان را به عنوان رئیس پلیس کرمانشاه به فال نیک گرفت و ابراز اطمینان کرد که وضعیت امنیتی کرمانشاه مطلوب تر از گذشته خواهد شد.
پلیس هیچ هدفی جز خدمت به مردم ندارد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این دیدار از آمادگی کامل نیروهای پلیس استان خبر داد و گفت: تک تک همکاران ما در بخش های مختلف هدفی جز خدمتگذاری به مردم و ارتقاء امنیت موجود ندارند.
علی اکبر جاویدان حفظ امنیت مردم اولویت اول پلیس استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: مهمترین مطالبه مردم از پلیس برقراری نظم و امنیت و مقابله مجدانه با اشرار و مجرمان به منظور امنیت بخشی در جامعه است که پلیس همواره این مسئله را در دستور کار و اولویت خود قرار داده است.
وی امنیت را زیرساخت رونق اقتصادی معرفی کرد و گفت: همکاران ما با همه توان برای تحقق این مهم تلاش کرده و در سال های اخیر نیز توفیقات خوبی داشته اند.
سردار جاویدان ابراز امیدواری کرد با تقویت همکاری و تعامل موجود میان دستگاه قضائی و پلیس، شاهد ارتقاء امنیت موجود در استان کرمانشاه باشیم.
گفتنی است، در این دیدار محمدحسین صادقی دادستان استان و جمعی دیگر از مسوولان قضائی استان کرمانشاه نیز حضور داشتند.
دستگیری ۱۱ نفر از عوامل درگیری در یکی از روستاهای کرمانشاه
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۱۱ نفر از عوامل درگیری میان ۲ خانواده در یکی از روستاهای اطراف شهر کرمانشاه خبر داد.
علی اکبر جاویدان اظهار داشت: به دنبال وقوع یک فقره درگیری در روستای پشته کش کرمانشاه که حوالی ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد امروز (۹ تیر) به وقوع پیوست، ماموران پاسگاه به سرعت در محل حاضر و نسبت به برقراری امنیت در محل اقدام کردند.
وی ادامه داد: با حضور پلیس در محل مشخص شد اعضای دو خانواده بر سر خالی کردن محصول کشاورزی دچار اختلاف شده و این اختلاف منجر به درگیری با اسحله شده است.
سردار جاویدان تصریح کرد: یکی از این خانواده ها پس از بازگشت از زمین کشاورزی، اقدام به خالی کردن مقدار زیادی محصول کشاورزی در کوچه محل سکونت خود کرده که با اعتراض همسایه خود مبنی بر مسدود شدن راه تردد آن ها مواجه می شوند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: موضوع مذکور سبب اختلاف میان دو خانواده بالا گرفته و کار به درگیری فیزیکی و سپس تیراندازی کشیده می شود که بر اثر آن ۲ نفر زخمی می شوند.
وی با اشاره به انتقال افراد زخمی شده به مراکز درمانی، تصریح کرد: ماموران پس از حضور در روستا، علاوه بر خاتمه دادن به درگیری ۱۱ نفر از عوامل را دستگیر و سه دستگاه خودرو را نیز توقیف می کنند.
سردار جاویدان تاکید کرد: پلیس با جدیت به مقابله با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی پرداخته و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهد افرادی معدود نظم و امنیت جامعه را برهم زنند.
آتش سوزی ۵۰ هکتار از مراتع کرمانشاه
فرمانده انتظامی کرمانشاه از وقوع یک فقره آتش سوزی در سطح ۵۰ هکتار از اراضی و مراتع ۲ روستای این شهرستان خبر داد.
حسین براری اظهار داشت: به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی گسترده در روستاهای کمرآب و جامه شوران، بلافاصله ماموران پاسگاه قره سو به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: با حضور پلیس در محل مشخص شد ۵۰ هکتار از اراضی و مراتع کشاورزی روستاهای یاد شده به علت نامعلومی دچار حریق شده است.
براری خاطرنشان کرد: این آتش سوزی پس از حدود سه ساعت تلاش بی وقفه نیروهای امدادی، پلیس، آتش نشانی و اهالی این روستاها مهار شد.
فرمانده انتظامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علت وقوع این آتش سوزی گسترده از سوی پلیس در دست بررسی است.
این مسوول از مردم و کشاورزان خواست با توجه به گرمای هوا از روشن کردن آتش در محدوده مراتع و زمین های کشاورزی خودداری کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.