پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 4862
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۴۷ |
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

بازگشایی مرز خسروی در اربعین منوط به تصمیم طرف عراقی است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های مکرر نمایندگان برای باز شدن مرز خسروی در ایام اربعین خبر داد و گفت: این مهم با تصمیم طرف عراقی محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، سیدقاسم جاسمی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فشارها و تحریم‌های دشمنان به علت تفکر انقلابی‌گری و روحیه استقلال‌طلبانه مردم ایران و نیز شدت گرفتن آن در سال های اخیر،اظهار داشت: دشمنان نظام با استفاده از کشورهای همسایه و اروپایی‌ها علیه کشور ما عمل می‌کند و حتی تلاش می کنند که چین و روسیه را نیز از تعامل با ایران باز دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خواست خدا دشمن نتوانسته فروش نفت ما را به حداقل برساند، گفت: حتی اگر نفت هم نفروشیم، با رهنمودهای مقام معظم رهبری روی پای خود ایستاده‌ایم و امیدواریم روزی فرا برسد که چاه‌های نفت را پلمب کنیم.

وی با اشاره به اینکه با هیچ کشوری در جهان به جز رژیم اسرائیل منعی در مورد مذاکرات نداریم، گفت: ارتباط با آمریکا نیز تنها به نظر و تصمیم مقام معظم رهبری بستگی دارد و در غیر این صورت انجام نخواهد گرفت.

جاسمی با اشاره به پیگیری‌های مکرر نمایندگان برای باز شدن مرز خسروی در ایام اربعین، همه چیز را منوط به تصمیمات طرف عراقی دانست و افزود: همه مسؤولان ایرانی موافق تردد از مرز خسروی هستند، ولی طرف عراقی هم باید پای کار باشد، لذا دلیل اصلی آنان لزوم برقراری امنیت کامل در استان دیالی عراق مطرح شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برخی مشکلات امنیتی در مرزها را یادآور و متذکر شد: تقویت مرزها حائز اهمیت است؛ در لایحه‌ای به که مجلس پیشنهاد شده، شکلات مرزی مورد بررسی و نیز حل و فصل قرار خواهد گرفت.

جاسمی از انجام استفساریه برای رأی‌گیری با موضوع برخورداری بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی خبر داد و عنوان کرد: ماهی‌دشت و سرفیروزآباد را هم به مناطق جنگی اضافه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شهری که مورد بمباران قرار گرفته را نمی‌توان جزو مناطق جنگی محسوب کرد، گفت: این موضوع شرایط متعددی را می‌طلبد، البته بعضی شهرستان‌ها جزو مناطق امنیتی محسوب می‌شوند.

جاسمی به نداشتن متولی مشخص، نبود اراده کافی در دولت و عدم تأمین اعتبار لازم به عنوان دلایل مسکوت ماندن پروژه پالایشگاه آناهیتا در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای تکمیل این پروژه وارد عمل خواهد شد تا گام های مثبتی برداشته شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان، خوراک لازم برای این پالایشگاه وجود دارد، اظهار داشت: احتمالا در آینده نفت کرکوک عراق نیز برای پالایش به ایران فرستاده شود که سبب توجیه اقتصادی کامل این پروژه خواهد شد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.