پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 4872
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ |
فرماندار سرپل‌ذهاب:

سکه‌های قدیمی در سرپل‌ذهاب کشف شد

فرماندار سرپل‌ذهاب از کشف و ضبط ۳۹ قطعه سکه قدیمی مربوط به دوره اشکانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، محبت جمالی نیا امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: کارگران ساختمانی در عملیات اجرایی ساخت و ساز یک واحد زلزله زده در یکی از محلات شهرستان سرپل ذهاب به نام محله ساحلی تعدادی سکه قدیمی را کشف کرده اند.
فرماندار سرپل ذهای با بیان اینکه کارگران در نخستین کشف سکه های قدیمی این موضوع را به میراث فرهنگی شهرستان اطلاع رسانی کردند، گفت: کارشناسان میراث فرهنگی با دریافت این خبر در محل حاضر شده و به کاوش بیشتر آن نقطه پرداختند که در این راستا توانستند اشیاء قدیمی را برای ثبت در موزه جمع آوری کنند.
وی با بیان اینکه کارشناسان میراث فرهنگی در بررسی های اولیه سکه ها را متعلق به دوره اشکانی دانستند، خاطرنشان کرد: کاوشگران درحال بررسی دقیق تر موضوع هستند تا بتوانند آثار باقی مانده از این کشفیات تاریخی را گزارش دهند.
این مسوول با بیان اینکه شهرستان سرپل ذهاب یکی از شهرهای تاریخی کشور با قدمت بسیار زیاد است، اظهار داشت: محققان تاکنون در این کاوش های باستان شناسی توانسته اند، تعداد ۳۹ قطعه سکه را کشف کنند، همچنین کاوش های بیشتر در حال انجام است و نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.