پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 4812
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ |
معاون سیاسی وزیر کشور مطرح کرد

عدم تمرکز دولت بر اثر تحریم ها/ احزاب در تکثر انتخابات نقش دارند

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به گسیختگی و عدم تمرکز دولت دوازدهم بر اثر تحریم های ظالمانه دشمنان نظام، گفت: احزاب برگزاری انتخابات حداکثری نقش بسزایی دارند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، جمال عرف صبح امروز در نشست معاون سیاسی وزیر کشور با معتمدان، نخبگان، فعالان فرهنگی و برگزیدگان استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نخبگان پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و امور مهم مطالبات جامعه مدنی از سوی آنان صورت می گیرد.
معاون سیاسی وزیر کشور بر انسجام و ثبات نظام را تنها ابزار مقابله با تهدیدات دشمنان دانست و گفت: سال جاری رخداد ملی انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش داریم و در این راستا ارکان مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت سالم حائز اهمیت است.
وی به میانگین ۶۰ درصدی مشارکت مردمی در دوره های قبلی انتخابات اشاره و بیان کرد: احزاب نقش بیشتری در زمینه دارند و باید همه توان خویش را در جذب حداکثری به کار بگیرند.
عرف رقابت پذیر بودن را پیش فرضهای انتخابات عنوان کرد و از کسانی که جمهوری اسلامی و قانون اساسی را قبول دارند و جزو خانواده انقلاب بوده خواست تا زمینه حضور مردم در انتخابات سالم را ایجاد کنند.
وی با اشاره به انتخابات سالم به عنوان وظیفه ذاتی مجری آن و پرهیز از هر شائبه ای در عملکردها، خاطرنشان کرد: نقش سازمان های مردم نهاد و احزاب در این زمینه اساسی است و انتخابات باید در فضایی امن و آرام اجرا شود.
معاون سیاسی وزیر کشور با هشدار موج تخریب و افشاگری بی پایه و استناد زیاد در هنگام انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: جامعه متکثری داریم، لذا باید زمینه فعالیت آن ها را فراهم شود تا بهترین افراد توسط مردم پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه لایحه وزارت کشور برای تدوین سه سال زمان برد و نهایتاً در هشتم بهمن با امضای رییس جمهور به مجلس ارائه شد، گفت: همزمان با طرح استانی شدن انتخابات این طرح مغفول ماند، اما بعد از بررسی در مرحله اصلاح است و باید منتظر بود که از سوی مجلس که چه سرنوشتی خواهد داشت.
معاون سیاسی وزیر کشور با یادآوری اینکه در دولت فعلی کشور در شرایط تحریم هتی ظالمانه و غیرقانونی قرار گرفته و تمرکز لازم را ندارد، گفت: همه دستگاه ها و قوا باید این عدم تمرکز را تقویت کنند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.