پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 4797
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ |
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه:

تشریح برنامه های روز فرهنگی کرمانشاه/ چهارمین فرهنگسرای شهر افتتاح می شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با تشریح برنامه های روز فرهنگی کرمانشاه از افتتاح چهارمین فرهنگسرای شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، عبدالمالکی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت تشریح برنامه های روز فرهنگی کرمانشاه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرهنگسرای کوثر برگزار شد، اظهار داشت: جلسه مذکور برای معرفی مبنای برنامه های روز فرهنگی کرمانشاه تشکیل شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: این نهاد فرهنگی به عنوان سازمان تاسیسی مسیر دشواری را طی کرده، اما سعی بر نقش آفرینی داشته است تا ریدادهای بزرگ را رقم بزند.
وی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی سازمان فرهنگی و تاکیدات اساسنامه آن توجه به معقوله فرهنگ شهروندی و موضوعات مرتبط با رویکرد فرهنگی برای ارتقا رفتار و گفتمان فرهنگی شهروندان است.
این مسوول ادامه داد: اصلی ترین کارکردها که این استراتژی را محقق می کند را در برنامه های خود محقق کرده ایم و بر این هدف تمرکز داریم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه به رخداد روزگذشته شهرداری در برگزاری یک همایش و نقش حوزه فرهنگ و هنر در گردشگری را ویژه دانست و گفت: برنامه های مختلفی را در دست اقدام داریم.

وی تصریح کرد: سومین اصل ما تعامل با مجموعه های فرهنگی است و مبنای اصلی ما هم افزایی با مجموعه های فرهنگی استان بوده، چراکه اثرگذاری مناسبی خواهند داشت.
این مسوول با بیان اینکه در روز فرهنگی کرمانشاه چهار برنامه اجرایی می شود، تاکید کرد: به عنوان نخستین سال این روز در کرمانشاه تدارک دیدیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه یادآور شد: روز چهادم تیر در پارک معلم برنامه های متنوعی در روز فرهنگی کرمانشاه داریم در روز پنجم تیرماه نیز بزرگداشت استاد محمدعلی سلطانی از مفاخر ارزشمند استان برگزار می شود و این هنرمند تالیف های بسیاری داد.
این مسوول با اشاره به اینکه از چهره های فرهنگی و شخصیت های هنری استان در روز فرهنگی کرمانشاه دعوت می کنیم، بیان کرد: از اساتید برجسته ای در این رویداد به عنوان مدعوین مراسم دعوت به عمل خواهیم آورد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: چهارمین فرهنگسرای شهر کرمانشاه را افتتاح می کنیم که به اسم استاد کزازی نام گذاری شده است.
عبدالمالکی با تاکید بر اینکه نمایشگاه عکس و پوستر به مدت ۱۰ روز در نگارخانه شهر برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در حوزه کارهای زیرساختی اقداماتی در دست انجام داریم، که از جمله گذر فرهنگی کرمانشاه را به صورت جدی در حال پیگیری هستیم.
این مسوول ادامه داد: مجموعه نگارخانه شهر کرمانشاه به عنوان پاتق فرهنگی و ارائه محصولات آن هدف کمک به اقتصاد هنر استان است، همچنین اقداماتی همچون احداث بام فرهنگی در طبق فوقانی، ایجاد پنج پارک موضوعی، سراهای علم و خلاقیت که در ۲ ماه گذشته ۵ مجوز برای آن صادر شده نیز در دستور کار داریم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه نخستین سرای محله شهر افتتاح خواهد شد، افزود: پارک فدک به عنوان دومین فضای موردنظر به عنوان سرای محله در کرمانشاه است.
این مسوول با تصریح اینکه فضاهای خوبی برای هنرهای تصویری شناسایی شده و با استفاده از دیوارهای شهر کرمانشاه به معرفی فرهنگ استان اقدام می شود، گفت: نخستین ایستگاه مطالعه را در شهرک الهیه افتتاح کردیم و دومین مورد را در منطقه یک افتتاح می کنیم.
عبدالمالکی با تاکید بر اینکه آموزش برای ارتقای مهارت های رفتاری، زندگی و اجتماعی و… منطبق با نیاز مخاطبان را در دستور کار داریم، عنوان کرد: تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی داریم و دپارتمان فرهنگ و هنر شهر موضوع آن است.
وی به ایجاد سرای محله در دولت آباد طی تیرماه سال جاری اشاره و بیان کرد: کارگاه ورکشاپ های رایگان را در حوزه های مهارتی ارائه می کنیم و در فرهنکسراها در حال اجرای این رخداد فرهنگی هستیم.
وی گفت: در حوزه ورزشی احیای زمین های قابل استفاده در ۱۵ پارک شناسایی شده و این زمین ها را افتتاح می کنیم، که با کمک استانداری در حال انجام مراحل آن هستیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه بیان کرد: نخستین برنامه ما در روز ۲۱ تیرماه و دهه کرامت خواهد بود و ما هم در برگزاری این رویداد سهمی داریم.
وی به برخی اقدامات در حوزه گردشگری اشاره و تصریح کرد: طرح سفیران گروشگری در نوروز سال جاری با بیش از ۵۰۰ مخاطب کودک و نوجوان برگزار شد و در توسعه آن هم برنامه هایی در دست اقدام داریم، همچنین اتوبوس های گردشگری ما در حال خدمات به گروشگران هستند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه تابستان سال جاری طرح نشاط اجتماعی با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار می شود، گفت: جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز برگزار شد که خروجی آن را خواهیم دید، همچنین برگزاری برنامه های محافل قرآنی در ماه رمضان را انجام دادیم و فعالیت مهدهای قرآنی درقالب حفظ قرآن کریم در سه رده سنی در فرهنگسراها ارائه خواهد شد.
عبدالمالکی با بیان اینکه طرح مسجد محوری از دیگر برنامه های این سازمان است و در پنج مسجد شهر کرمانشاه آغاز به کار خواهد کرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در پاسخ به خبرنگار شهر روشن مبنی بر اینکه آیا برای مناطق محروم و حاشیه نشین استان به ویژه پارک های شهرک های شهر چه برنامه های فرهنگی را در دستور کار دارید، اظهار داشت: رویکرد ما در تابستان امسال توجه به مناطق کم برخوردار است و تاکنون ۸۵ درصد مناطق حاشیه ای را برای ارائه خدمات فرهنگی در نظر گرفتیم، تا کودکان و نوجوانان بتوانند از امکانات لازم استفاده کنند.
انتهای پیام/ت
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.