پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 4787
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ |
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور:

فلسفه وجودی احزاب رشد عقلانیت سیاسی است/ فعالیت ۱۱۰ حزب در کشور

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور فلسفه وجودی احزاب را رشد عقلانیت سیاسی در جامعه دانست و گفت: تاکنون ۱۱۰ حزب با گرایش‌های مختلف سیاسی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، حمید ملانوری صبح امروز در نشست معاون سیاسی وزیر کشور با معتمدان، نخبگان، فعالان فرهنگی و برگزیدگان استان که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین نمادهای مردم سالاری دینی برگزاری انتخابات است.
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه مراسم انتخابات پس از انقلاب اسلامی همواره با حضور حداکثری مردم همراه شده است، افزود: نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی و سازمان های مردم نهاد در این رویداد تاریخی بسیار مهم و اثرگذار است.
وی با یادآوری اینکه احزاب و سمن‌ها به موضوعات اجتماعی به صورت قانونی ضابطه ای ورود پیدا کردند، گفت: تقویت اعتقاد دولت بر توسعه سیاسی و احزب متکی است.
این مسوول با اشاره به اینکه نهادهای مردمی در برگیرنده نخبگانی هستند که می‌توان از ظرفیت آن ها در تصمیم گیری ها به خوبی استفاده کرد، ادامه داد: بنیاد و فلسفه وجودی احزاب در واقع افزایش آگاهی مردم نسبت به مسائل اجتماعی و رشد عقلانیت سیاسی آنان در جامعه خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با اشاره به فعالیت ۱۱۰ حزب با گرایش‌های مختلف سیاسی در کشور از وجود سه جبهه سیاسی که در استان قم شکل گرفته، خبر داد.
ملانوری با بیان اینکه در دو سال اخیر مجموعا ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در اختیار خانه احزاب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: قبلا یارانه احزاب قطع شده بود، اما اکنون ۱۷ استان کشور خانه احزاب تشکیل دادند.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.