پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 4251
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ |
شهر روشن گزارش می دهد؛

مردم دره ژاله سفلی: آیا آب نخواهیم و با مشکلات بسازیم؟ / مسؤولان: توقع بالا دارید!

اهالی روستای دره ژاله سفلی در ثلاث باباجانی و از توابع استان کرمانشاه می پرسند: آیا آب نخواهیم و با مشکلات بسازیم؟ و مسؤولان پاسخ می دهند: توقعات بالایی دارید!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، شهروندان منطقه روستایی “دره ژاله سفلی” از توابع شهرستان ثلاث باباجانی (و در نزدیکی ازگله) بیش از یک ماه است که با قطعی مستمر و طولانی آب در روز  مواجه هستند و از نعمت آب سالم بهره ای ندارند که با توجه به آغاز فصل گرم با مشکلات بسیاری روبه رو شده اند.
براساس این گزارش، یکی از شهروندان منطقه ثلاث باباجانی طی تماس و اطلاع رسانی به خبرنگار پایگاه خبری شهر روشن درخواست رسیدگی به این موضوع و رساندن صدای کمک خواهی مردم این منطقه و خدمات رسانی به آنان را داشته است.

ش. س از اهالی روستای دره ژاله سفلی شهرستان ثلاث باباجانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: آبرسانی به این روستا حدود یکسال است که به خوبی انجام نمی شود و از ماه مبارک رمضان نیز با قطعی بسیار مواجه هستیم و بارها از مسؤولان ذی ربط تقاضی رسیدگی و رفع این مشکل را داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه از چند ماه قبل آبرسانی به این منطقه با تانکرهای سیار انجام می گرفته و اکنون در طول شبانه روز فقط ۲ ساعت آب دارند ( از ساعت ۱۸ الی ۲۰ عصر) که فشار آن نیز بسیار کم است، متذکر شد: سه انشعاب آب وارد روستای دره ژاله سفلی شده که از این تعداد یکی از انشعابات به روستای دلخشکه عزیز و دیگری به شرکت آب روستایی شهرستان ثلاث باباجانی می رود، در حالی که این شرکت به اندازه هر دو روستا و یا شاید بیشتر آب مصرف می کنند.

این شهروند روستای دره ژاله سفلی ثلاث باباجانی با طرح این پرسش از مسؤولان، که چرا با وجود بارندگی های شدید و بسیار ابتدای سال تاکنون، اما چرا در نقطه صفر مرزی باید با مشکلات کمبود آب مواجه باشیم، بیان کرد: ما به عنوان مردم مرزنشین و مرزبان همواره از کشور و مناطق مرزی دفاع می کنیم، اما در شرایط بحرانی و کمبود امکانات به ویژه ابتدایی ترین خدمات یعنی برخورداری از نعمت آب سالم، هیچ یک از مسؤولان پیدا نمی شوند که مشکلات منطقه ما را حل کنند.
وی با اشاره به اینکه برای رفع معضل کمبود آب و قطعی آن ها بارها مکاتباتی انجام دادیم و نزد فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی و شرکت آب و فاضلاب روستایی رفته ایم، اما با عدم پاسخگویی آنان مواجه می شویم، یادآور شد: طی تماسی با یکی از مسؤولان شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان ثلاث باباجانی تقاضی کمک و رفع مشکلات قطعی آب را داشتیم، اما در پاسخ می گویند: ” توقعات شما بالا است” !!
فیلم| مردم دره ژاله سفلی: آیا آب نخواهیم و با مشکلات بسازیم؟ / مسؤولان: توقع بالا دارید!
در حال به روز رسانی 
این شهروند ثلاث باباجانی و از اهالی روستای دره ژاله سفلی خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان شهرستان مشکلات ما را برطرف نکنند، با جمعی از اهالی منطقه مطالبات خود را به استانداری کرمانشاه و شرکت آب و فاضلاب روستایی کشور می بریم و از آنان درخواست کمک و رفع مشکل آبرسانی به این روستا را پیگیری می کنیم.
وی تصریح کرد: هفته گذشته با جمعی از اهالی روستا و بیش از ۴۰ نفر برای رسیدگی به مشکل قطعی آب به مسؤولان استانی مراجعه کردیم و طی تماس های تلفنی از بخشدار ثلاث باباجانی خواستیم که مشکل عدم برخورداری روستایی دره ژاله سفلی از آب سالم آشامیدنی را رفع کنند، اما یک هفته از وعده آنان گذشته و مشکلی را برطرف نکرده اند.
ش.س با بیان اینکه روستای دره ژاله سفلی بیش از ۸۰ خانوار جمعیت دارد، افزود: پس از وقوع زلزله اخیر ۷٫۳ ریشتری در ازگله که ۱۰۰ درصد تخریبی داشت و در حال بازسازی بود و از طرفی پیش بینی کمبود بارندگی و خشکسالی وجود داشت، اما در حال ساخت و ساز مشکل کمبود آب نداشتیم، چرا اکنون که بارندگی بسیاری انجام گرفته و حتی سیل را به دنبال داشته است باید با قطعی و عدم آبرسانی لازم مواجه باشیم؟!
این اهالی روستای دره ژاله سفلی (در نزدیکی ازگله) ادامه داد: منطقه ازگله هیچگونه مشکل کمبود آب ندارد، در صورتی که روستاهای اطراف نیز تخریبی بسیاری داشتند و با انواع و اقسام معضلات دسته و پنجه نرم می کنند، حتی برای تامین آب تصمیم گرفتیم باوجود خطرات احتمالی و بی شمار آن به کوه های اطراف و قنات و چشمه ها برویم تا آب ضروری را تامین کنیم!

ش.س با یادآوری گرمای بالای ۴۰ درجه در روستای دره ژاله سفلی (منطقه گرمسیری) در فصول سال که اکثر مسؤولان در بازدید به آن اشاره دارند، تصریح کرد: کولرآبی جوابگوی رفع مشکل گرما در این منطقه نیست و از طرفی کولرگازی هم وجود ندارد و مردم در گرمای سرسام آور با وجود عدم خدمات رسانی مناسب و بهره مندی از آب لازم و مورد نیاز با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند، که می طلبد مسؤولان ارشد استان نسبت به رفع آن اقدامات لازم را مد نظر قرار داده و در دستور کار خویش بگذارند.
وی با ابراز نارضایتی از پاسخگویی مدیران و مسؤولان این شهرستان که آنان را با توقع بالا خطاب می کنند و کاری در رفع ابتدایی ترین مشکلات یعنی تامین آب را انجام نمی دهند، عنوان کرد: این منطقه گرمسیری است و مسؤولان انتظار دارند گله مندی نکنیم و مطالباتی را از آنان نداشته باشیم، از آنان آب نخواهیم و با مشکلات خود بسازیم!

ش.س با بیان اینکه هیچ یک از روستاها همچون روستای دره ژاله سفلی اینگونه مشکلاتی با شدت آن ندارند در حالی که ما در دشورای بسیاری زندگی می کنیم، گفت: منطقه ازگله از آب خنک و گوارا برخوردار هستند و این در حالی است که با ما کمتر از یک کیلومتر فاصله دارند و از این امکانات برخوردار نمی شویم.
این نماینده اهالی روستای دره ژاله سفلی از توابع شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه با اشاره به خدمات رسانی ارزشمند سپاه پاسداران در این مناطق و در مواقع مورد نیاز، اظهار داشت: اکثر مدیران ارشد از رئیس جمهور گرفته تا معاون اول و نمایندگان و مسؤولان کشوری و لشکری به این روستا سفر کردند و این منطقه (دره ژاله سفلی) به عنوان روستای نمونه و پاک معرفی شده است، با این وجود امکانات زیادی ندارد و از آنان تقاضا داریم به مشکلات و مطالبات مردم این روستا رسیدگی کنند.

گفتنی است، پیش تر نیز گزارشی با عنوان ” عدم خدمات رسانی مناسب و مشکلات تامین آب در ازگله/ آیا مدیران سیل زده صدای زلزله زدگان را می شوند؟! ” از این رسانه منتشر و اطلاع رسانی شده است، که برای مدتی برخی از آن مشکلات رفع و آبرسانی سیار در این منطقه انجام شده بود، اما اهالی این روستا با مراجعه مجدد و ابراز گله مندی از برخورد مسؤولان منطقه با وجود تاکیدات بسیار مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مبنی بر لزوم تکریم ارباب رجوع و رفع نیازهای آنان، امروزه با چنین رفتارهای مواجه اند و در خواست رسیدگی بیشتر از مدیران ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواستار می شوند.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.