پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 4239
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ |
با پیگیری های خبرنگار شهر روشن:

انتقاد از نرخ های کاذب اجاره بها در اسلام آبادغرب نتیجه داد/ ورود دادستان برای کنترل قیمت ها!

بررسی و انتقاد از نرخ های کاذب اجاره بها در اسلام آبادغرب نتیجه داد و دادستان این شهرستان با ورود به این موضوع دستور بررسی و کنترل قیمت ها را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، هفته پیش طی جلسه ای فوری با حضور کارگروه زیر مجموعه شورای مسکن شهرستان وضعیت اجاره بهای مسکن و ساماندهی آن در محل فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت.
دادستان اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه در قانون اساسی یکی از وظایف حکومت اسلامی تأمین مسکن برای مردم و به ویژه قشر محروم است، گفت: برای حل این مشکل نیاز به هماهنگی کل قوا است، قانون ساماندهی مسکن یکی از قوانین خوب است که نمایندگان مجلس باید این را پیگیری کنند.

سیدسجاد ملایری با بیان اینکه بازارمسکن اسلام آبادغرب در دست دلالان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت های خرید، فروش و اجاره بهای املاک واقعی نیست و یک سوم حقوق قشر کارگر و حقوق بگیران برای اجاره بهای مسکن هزینه می شود.
وی با اشاره به اینکه این افزایش بی رویه قیمت مسکن منجر به فساد سازمان یافته در بحث املاک می شود، متذکر شد: پیش از این نیز با چنین مواردی برخورد شده و از این به بعد هم برخورد شدیدتری از سوی دادستانی شهرستان بامتخلفان صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندای اسلام آبادغرب در ادامه این جلسه، عنوان کرد: هرساله تیر و مرداد ماه در اسلام آبادغرب اوج فصل نقل و انتقالات مسکن است و لازم است از قشر مستأجر و کم درآمد جامعه حمایت شود.
سیروس عبدی با بیان دغدغه های استاندار کرمانشاه و امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در این راستا، گفت : بازار به طور کلی شرایط خاص خود را دارد و تابع عرضه و تقاضا است، اما باید نظارت بیشتری صورت گیرد و دست دلالانی که بازار را در دست گرفته و با قیمت دلخواه عرضه می کنند کوتاه شود.

شهردار اسلام ابادغرب در این جلسه، گفت : برای ساماندهی میزان اجاره بها و جلوگیری از قیمت های کاذب باید با کمک کارشناسان به صورت منطقه ای و محلات نرخ گذاری شود‌.
علی حمیدی تبار افزود: با تقسیم بندی شهر به ۲۰ منطقه می توان با نظارت دقیق تر و نرخ کارشناسی شده از قیمت های کاذب جلوگیری کرد و شاهد قیمت واقعی اجاره بها مسکن بود.

شهردار اسلام آبادغرب ادامه داد: شهرداری با دستور مقام قضای و با همکاری اتاق اصناف و اماکن آماده پلمب مشاورین املاک متخلف است.
به گزارش شهر روشن؛ در این جلسه معاون عمرانی فرمانداری، رئیس اداره راه و شهرسازی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک و لوازم ساختمانی شهرستان نکته نظرات خود را بیان کردند.

گفتنی است، این جلسه مصوب شد که بنگاه های غیر مجاز و فاقد جواز کسب تعطیل و پلمب شوند، ثبت کد رهگیری مشاورین املاک رصد و نظارت بیشتری صورت گیرد، همچنین ارزش گذاری قیمت اجاره بهای منطقه ای بر اساس تقسیم شهر به ۲۰ منطقه و اعلام و به مشاورین املاک اسلام آبادغرب صورت پذیرد.

 
انتهای پیام/ت

نویسنده : سارایی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.