پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 4041
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ |
فرماندار گیلانغرب:

۱۲ هکتار از اراضی جنگلی گیلانغرب طعمه حریق شد

فرماندار گیلانغرب از آتش‌سوزی گسترده ۱۲ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان خبر داد.

کوروش محمودیان امروز در گفت و گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه از آتش سوزی ۱۲ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان گیلانغرب طی دو روز متوالی خبر داد.
فرماندار گیلانغرب با توضیح این آتش سوزی ها در اراضی شهرستان طی روز گذشته و امروز که بر اثر آن بخش عظیمی از این منابع ملی طعمه حریق شده است، گفت: عصر روز گذشته ۱۰ هکتار از اراضی جنگلی واقع در «ارتفاعات سرکش»گیلانغرب طعمه حریق می شود، که با حضور نیروهای مردمی و امدادی شعله های آتش اطفا شد.
محمودیان با اشاره به آتش سوزی دوم در این اراضی که امروز رخ داد، افزود: «ارتفاعات تنگ یاره» از صبح امروز دچار حریق شد و در جریان این آتش سوزی ها بیش از ۲ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان در آتش سوزی از بین رفت.
ولی با اشاره به اینکه دلیل آتش سوزی های متوالی اراضی گیلانغرب در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: عوامل انسانی دخیل و بی احتیاطی آنان قوی‌ترین احتمال وقوع حریق در این مناطق است.
فرماندار گیلانغرب از وقوع آتش سوزی در ۲۰ هکتار از مزارع گندم حاشیه شهر گیلانغرب خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان را جنگل‌ها و مراتع تشکیل می دهد که از این رقم حدود ۷۴ هزار هکتار آن جنگل است.
محمودیان بسیاری از آتش سوزی‌ها را ناشی از بی احتیاطی و سهل انگاری عوامل انسانی دانست و گفت: شهرستان های سردسیر اسلام آبادغرب، پاوه و سنقر معین شهرستان گرمسیر هستند و در این راستا هریک از این مناطق یک دستگاه آتش نشانی را به منطقه گیلانغرب اعزام کرده‌اند.
وی از وقوع آتش سوزی طبقه فوقانی بانک ملی این شهرستان در عصر روز گذشته خبر داد و افزود: این حادثه براثر انجام عملیات جوشکاری در بانک رخ داد، که خسارت زیادی به بانک وارد شده است.
فرماندار گیلانغرب از مردم خواست که با توجه به شروع فصل تابستان و وقوع آتش سوزی در اراضی به دلایل مختلف، هنگام استفاده از طبیعت از روشن کردن آتش و بی احتیاطی در این مناطق به شدت خودداری کنند و همکاری لازم را با متولیان امر در دستگاه های اجرایی به منظور حفاظت از منابع طبیعی به عمل بیاورند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.