پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 3718
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ |
استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه پتانسیل‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری دارد

استاندار کرمانشاه گفت: كرمانشاه يك استان سرشار از استعدادها و قابلیت‌های بسیار فراوان در همه عرصه ها است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در نشست ستاد سرمایه گذاری استان که با حضور یک گروه سرمایه گذاری از چین و یک هلدینگ بین المللی برگزار شد؛ اظهار داشت: کرمانشاه یک استان سرشار از استعدادها و قابلیت‌های بسیار فراوان است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: سرمایه گذاران با توجه به توانمندی ها و علاقه مندی های خود می توانند در حوزه های مختلف پروژه های مناسبی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.
وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه مرکز ثقل غرب کشور است، گفت: این موقعیت ممتاز جغرافیایی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب خدماتی و مبادلاتی به کرمانشاه بخشیده است‌.
بازوند با یادآوری اینکه وزارت راه و شهرسازی یک دهکده لجستیک یا بندر خشک در غرب کشور با محوریت و مرکزیت کرمانشاه، تعریف کرده است، افزود: اجرای آن یکی از اولویت‌های استان است، همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز این بندرخشک مانند راه آهن و بزرگراه و فرودگاه بین المللی آماده است.
این مسوول با بیان اینکه کرمانشاه ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که این ویژگی یک جایگاه منطقه‌ای ممتاز به کرمانشاه داده است، خاطرنشان کرد: یک زمین مناسب برای سرمایه گذاری در فاصله بسیار کم با راه آهن و بزرگراه در نظر گرفته ایم که یک موقعیت ویژه برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.
بازوند به اجرای پتروشیمی چهارم در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد که نیازمند ۱۶۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری است، اشاره و تاکید کرد: تمامی مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه صادر شده و آماده اجراست و سرمایه‌گذاران می توانند به عنوان سهام دار حداقلی و یا واگذاری کلی در این پروژه مشارکت کنند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تاق بستان کرمانشاه از یک موقعیت بسیار ممتاز برای اجرای پروژه تفریحی و گردشگری تله کابین برخوردار است.
این مسوول با بیان اینکه راه آهن کرمانشاه دارای یک موقعیت استراتژیک بوده و قرار است تا خسروی ادامه پیدا کند و سپس از طریق عراق به بندر لاذقیه وصل شود، اظهار داشت: برای اجرای قطعه کرمانشاه خسروی نیازمند مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.
بازوند با اشاره به اینکه قرار است یک ایرلاین برای کرمانشاه خریداری شود و صحبت های اولیه در این زمینه انجام شده است و بیش این ایرلاین هم در کرمانشاه خواهد بود، گفت: این طرح دارای توجیح اقتصادی مناسبی است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.