پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 2400
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ |
امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد

مساجد سنگر توحیدی و دانشگاه تربیتی/ اختیار صادرات نفت به دست ایران است

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مساجد به عنوان سنگر توحیدی و دانشگاه تربیتی محسوب می شود، گفت: اختیار نفت به دست ایران اسلامی است و هرمقدار بخواهیم صادر می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کرمانشاه با دعوت همگان به تقوی الهی، اظهار داشت: یکی از مطالب اساسی و مورد توصیه قرآن کریم اهلیت در اجتهاد و استلال است تا بتوانیم چگونگی و نحوه صحیح فرایض را به جا بیاوریم و آن را با دلیل بپذیریم.
امام جمعه کرمانشاه به شیوه قرآن کریم و لزوم استدلال درست از آن اشاره و بیان کرد: اسلام دین استدلال است و با بصیرت و عمق گرایی معنوی به آن نگاه می شود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به منویات پیامبرمعظم اسلام و پرستش خدای یکتا با استفاده از شیوه های متعدد و استدلال برای بشریت، عنوان کرد: در آیات قرآن به این نکته توجهات بسیاری شده و طلوع و غروب خورشید و ماه که دوام و بقایی نخواهد داشت، قابلیت پرستش ندارد.
وی با تاکید بر مجادله با استدلال و لزوم حب و احترام در بین انسان ها، یادآور شد: تلاش شبانه روزی افراد و تداوم حیات آنان نیازمند همبستگی و حب در بین هموطنان است، لذا باید همدیگر را در امور موثر ببینیم و تعامل برقرار کنیم.
علما با اشاره به کلمه رب در قرآن که بیش از هزار مرتبه و به معنای مربی و تربیت کننده عنوان شده است، افزود: پیامبر(ص) خطاب به امام علی(ع) فرمودند که مربی ات هستم و شما نیز تربیت کننده جامعه اسلام هستید، لذا همه ما نیز باید تربیت شده رب العالمین باشیم.
این مسوول به مناجات امام سجاد در نماز شب و بیان ذکر مالک یوم الدین اشاره و تصریح کرد: خداوند مالک همه وجودیت ما است و خالق زمین و آسمان ابدیت و ازلیت دارد و شایسته پرستش است، این نگاه توحیدی و الهی است که تمامی ندارد.
خطیب نماز جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حب به خالق در وجود همه انسان ها نهادینه شده است، گفت: باید خود را بیابیم و آنگاه است که دست از معبود خویش بر نمی داریم و نگاه به غیر خدا نخواهد کرد، بنابراین پروردگار می خواهد ما را در مسیر هدایت قرار دهد.
وی با اشاره به منویات گهربار امام راحل و دشورای های زمان تبعید و انقلاب، گفت: امام خمینی(ره) آگاه بود و می گفتند دشمنان در آن هنگام می ترسیدند و من نمی ترسیدیم، که این امر بیانگر حب الهی و تقوای بالای این عالم ربانی است.
علما با اشاره به حب به ذکر خدا که در همه موجودات نمایانگر است، افزود: ذکر گاهی با زبان سر است و عبادت وجودی که با زبان دل ها بیان شود، اثرات معنوی بیشتری خواهد داشت و حتی ذکر یا حاضر و یاناظر بر قلب ها آرامش می بخشد.
وی به سالروز غبارروبی مساجد در بیستم شعبان اشاره و عنوان کرد: مساجد به عنوان دانشگاه و سنگر محسوب می شود، چراکه جامعه اسلامی را از خطرات مصون خواهد داشت.
این مسوول به گرامیداشت روز معلم و جایگاه شهید مطهری در انقلاب اسلامی، اشاره و بیان کرد: مطهری معلمی واقعی و متعهد بود، لذا معلمان و اساتید با الگو از این اسطوره تاریخی باید در مدارس و دانشگاه‌ها به مساله آموزش و پرورش نسل جوان توجه ویژه داشته باشند که بتوان این امانت را سالم تحویل جامعه داد.
امام جمعه کرمانشاه به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران در کشور اشاره و اظهار داشت: «هر مقدار که بخواهیم و لازم باشد نفت صادر می‌کنیم» این سخن همان تربیت توحیدی است که سبب پیروزی و اقتدار ایران اسلامی می شود.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.