پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 20095
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ |
مدیرکل راهداری کرمانشاه مطرح کرد

برگزاری پویش نوروزی “چشم به راهیم” در کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: پویش "چشم به راهیم" برای سومین سال متوالی، همزمان با سراسر کشور در نوروز برگزار می‌شود.
برگزاری پویش نوروزی “چشم به راهیم” در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد اصلی این پویش ایجاد توجه و انگیزه در همراهان راننده (سرنشینان وسایل نقلیه) در ایفای نقش حداکثری موثر و هوشمندانه در تحقق سفر ایمن جاده‌ای می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه امسال با ماه مبارک رمضان تقارن دارد، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

اجرای برنامه‌های متنوع در پویش چشم براهیم

این مسئول تصریح کرد: در پویش چشم به راهیم، براساس ویژگی‌های فرهنگی و بومی، برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت سین متناسب با صنایع دستی و شاخصه‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه کودکان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهرها با پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه طرح پویش چشم به راهیم برای سومین سال متوالی، همزمان با استان‌های سراسر کشور به مدت ۱۷ روز در محور کنگاور به صحنه، سه راهی نهاوند مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا برگزار می‌شود و اهدافی همچون آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیاء نمایش‌های ایرانی به ویژه سنتی و بومی، کمک به احیای موسیقی ایرانی و… را دنبال می‌کند.

مسافرین نوروزی مخاطبان اصلی طرح نوروزی هستند

کهریزی ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح، ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است، مسافران نوروزی شامل؛ رانندگان و اعضای خانواده‌هایشان به ویژه بانوان، کودکان، نوجوانان از مخاطبان اصلی طرح پویش چشم به راهیم هستند.

گفتنی است، به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده‌ای، پویش نوروزی چشم به راهیم از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در استان کرمانشاه در محور کنگاور صحنه سه راهی نهاوند مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا برگزار می شود.

انتهای پیام/ رحمانی

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال ایتا شهرروشن بخوانید. (کلیک کنید)

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.