پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 20016
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۳۴ |
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد

کرمانشاه پیش‌رو در تجمیع آزمایشگاه‌های جامع سلامت شهری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه پیش‌رو در زمینه تجمیع آزمایشگاه‌های مراکز خدمات جامع سلامت شهری است.
کرمانشاه پیش‌رو در تجمیع آزمایشگاه‌های جامع سلامت شهری

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا، در آئین افتتاح آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور و آزمایشگاه تجمیعی مرکز بهداشت کرمانشاه، در جمع خبرنگاران، گفت: آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور یک کار ابتکاری است، که با حمایت‌های بی دریغ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به سرانجام رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تجمیع آزمایشگاه‌های بهداشتی شهر کرمانشاه در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و دسترسی آسان مراجعان به خدمات آزمایشگاهی صورت گرفته است.

به گفته این مسئول: اقدام فوق سبب استفاده بهینه از منابع، امکانات، فضای فیزیکی و کارکنان می‌باشد و از هدر رفتن منابع جلوگیری می‌کند، استان کرمانشاه پیشرو در زمینه تجمیع آزمایشگاه‌های مراکز خدمات جامع سلامت شهری بوده و در این آزمایشگاه به روزترین و دقیق‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گردآوری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به راستی آزمایی انجام گرفته شده توسط انیسیتوپاستور، در زمینه انجام تست‌های کرونا به روش PCR به عنوان اولین استان هستیم، که توانایی انجام و بررسی‌های پاراکلینیکی را در این زمینه به صورت مستقل در سطح کشور به دست آورد.

شکیبا گفت: این آزمایشگاه توانایی انجام و بررسی‌های پاراکلینیکی در راستای بیماری‌های رایج میکروبی از قبیل سالمونلا، شیگلا وبا.. و بیماری‌های عفونی واگیر و غیر واگیر را دارا می‌باشد.

گفتی است: آزمایشگاه مرجع معاونت امور بهداشتی کرمانشاه موفق به کسب رتبه عالی در برنامه ارزیابی خارجی آزمایشگاه فراملی سل سوئد( پروفسور هافنر) در ۱۱ سال اخیر شده است.

انتهای پیام/ رحمانی

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال ایتا شهرروشن بخوانید. (کلیک کنید)

نویسنده : Mahin Rahmani
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.