پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1950
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ورزشی تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ |
باستانی کار کرمانشاهی مطرح کرد

لزوم ایجاد گود زوران در کرمانشاه/ ورزش باستانی در تربیت نسل جوان حائز اهمیت است

باستانی کار کرمانشاهی با تاکید بر لزوم ایجاد گود زوران در شهر و استان کرمانشاه، گفت: ورزش باستانی در تربیت روحیه پهلوانی در نسل جوان حائز اهمیت است.

امیر تقی پور امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه با اشاره به اهمیت اشاعه ورزش های باستانی در استان و قدمت این ورزش پرطرفدار، اظهار داشت: این ورزش از نیاکان به ما رسیده است و از جمله ورزش های بومی و محلی است که برای تقویت روح و جسم انسان همواره مورد سفارش ائمه اطهار قرار دارد.

این باستانی کار کرمانشاهی افزود: ورزش های باستانی شاخه و رشته های متعددی دارد و با وجود هر مشغله می توان آن را به صورت تخصصی در برنامه هفتگی خود قرار داد و حتی تا مراحل کشوری و قهرمانی هم پیش رفت.

این مداح اهل بیت استان کرمانشاه تصریح کرد: سال ها می شود که با زورخانه بیژن کرمانشاه و ورزشکاران باستانی کار در ارتباط هستم و این ورزش که مولا علی(ع) هم بر آن تاکید داشتند را در برنامه زندگی خود قرار دادم، سفارش می کنم که جوانان اگر به دنبال سلامتی و تفریحات سالم هستند با این نوع ورزش شروع کنند و از طریق آن حتی به درجات معنوی هم دست پیدا کنند.

تقی پور با اشاره به لزوم راه اندازی گود زوران برای استان و شهر کرمانشاه، اظهار داشت: ورزش زوران هم قدمت بسیاری تاریخی و حتی سبقت بیشتری نسبت به ورزش های مشابه از جمله کشتی و سایر ورزش های بومی و محلی دارد، لذا می طلبد که باتوجه به استعدادهای فراوان و علاقمندی جوانان نسبت به افتتاح و ایجاد گود زوران در شهر کرمانشاه و سایر شهرستان ها تلاش خوبی از سوی مسوولان صورت بگیرد.

این باستانی کار کرمانشاهی خاطرنشان کرد: جوانان به تفریحات سالم در اوقات فراغت نیاز دارند و ایجاد سالن های ورزشی به ویژه احیای ورزش های باستانی از سوی متولیان مربوطه بسیار حائز اهمیت است و در رفع معضلات اجتماعی نیز می تواند مفید و موثر واقع شود.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.