پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 1963
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ |
استاندار کرمانشاه مطرح کرد

لزوم ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در مرز پرویز خان/ بازگشایی مرز خسروی مطالبه جدی کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه خواستار احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در حدفاصل خسروی پرویزخان شد و گفت: بازگشایی مرز خسروی مطالبه بسیار جدی مردم استان کرمانشاه است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت در مرز پرویزخان برگزار شد، اظهار داشت: قرار است ۶ شهرک صنعتی مشترک در طول مرز ایران و عراق ساخته شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه ۳۷۰ مرز کیلومتر مشترک با کشور عراق دارد، افزود: ۵۰ درصد این مرز با اقلیم کردنشین عراق است.
وی تصریح کرد: استان کرمانشاه ۶ بازارچه و مرز رسمی دارد که چهار مرز و بازارچه آن در محدوده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب قرار دارد.
این مسوول بیان کرد: طبق هدف گذاری صورت گرفته قرار بود در سال ۹۷ شاهد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به کشور عراق باشیم که با تلاش‌های صورت گرفته این میزان به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید که رشدی ۴۴ درصدی داشته و شایسته تقدیر است.
بازوند با اشاره به اینکه بازگشایی مرز خسروی مطالبه بسیار جدی مردم استان کرمانشاه است، گفت: انتظار داریم هرچه زودتر شاهد بازگشایی این مرز که دارای بهترین زیر ساخت ها است، باشیم.
استاندار کرمانشاه گفت: پرویزخان یک مرز مبادلاتی بسیار مهم است، که باوجود برخی کمبودهای زیرساختی، از یک رونق مبادلاتی بسیار خوب برخوردار است.
این مسوول اظهار داشت: فعالیت های تجاری مدتی است در مرز تیله کو متوقف شده است که انتظار می رود وزیر صنعت در زمینه بازگشایی دوباره این بازارچه مهم کمک کنند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.