پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 19077
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ |
دستیار رئیس جمهور در کرمانشاه مطرح کرد

نجبه پروری انقلاب اسلامی با همت روحانیون و روشنفکران/ پیگیر حقوق اجتماعی بانوان هستیم

دستیار رئیس جمهور در خصوص پیگیری های حقوق و آزادی‌های اجتماعی خصوصاً برای بانوان گفت: دولت سیزدهم بر تخصص محوری و مراجعه به بنخبگان، موضوعیت و اصالت دارد.
نجبه پروری انقلاب اسلامی با همت روحانیون و روشنفکران/ پیگیر حقوق اجتماعی بانوان هستیم

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، سکینه‌السادات پیش ازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اساتید و دانشجویان دانشگاهی‌های استان، که در سالن جلسات ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در واقع انقلابی نخبگانی بوده که روحانیون و روشنفکران بیشترین اثرگذاری را در شکل‌گیری آن داشته‌اند.

مَردم در انقلاب اسلامی سرنوشت کشور را به دست گرفتند

دستیار رئیس جمهور با اشاره به اینکه مَردم خود را صاحب انقلاب می‌دانند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نفی استبداد فکری، اجتماعی و سیاسی است و در شکل‌گیری انقلاب اعتراضی در برابر نظام سلطه‌گر و استبدادی شکل گرفت و مَردم سرنوشت کشور را خود به دست گرفتند، همچنین در مقطعی از زمان به رهبری یک روحانیت، روشنفکر، فهیم و سیاستمدار انقلابی را رقم زدن که در کوتاه‌ترین زمان ممکن قانون اساسی را تدوین و در معرض دید عموم مَردم قرار دادند.

قانون اساسی بر اساس نظام اسلامی و مترقی شکل گرفت

وی با اشاره به مشارکت احاد مَردم، نخبگان، علما، اساتید و حتی کسانی که تحصیلات دانشگاهی نداشتند در تدوین قانون اساسی موثر بودند، تصریح کرد: در قانون اساسی کشورمان طیف فکری و طبقاتی مختلف حضور و مشارکت داشتند و قانون‌ اساسی براساس نظام اسلامی و مترقی شکل گرفت.

دولت سیزدهم به حمایت از نخبگان اهتمام دارد

این مسئول با اشاره‌ به مباحث مطرح شده در جلسه توسط اساتید حاضر، حق شهروندی را به عنوان حقوق عامه دانست و از آن به‌‌عنوان تکلیف قوه قضائیه یاد کرد و افزود: دولت سیزدهم بر تخصص محوری و مراجعه به نخبگان، موضوعیت و اصالت داشته و این دولت به حمایت از نخبگان اهتمام دارد.

دستیار رییس جمهور حق مسلم مَردم را نیاز جدی جامعه دانست و افزود: تنها مختص زنان نیست، حق قانونی مَردم به صورت بخشنامه اعلام شده، در ادارات از نخبگان استفاده کنند و آماری خواسته ایم تا امروز چقدر نخبه جذب شده است.

حقوق شهروندی جزء اعتقادات و باورهای ما باشد

محمد نبی‌احمدی نیز در این جلسه ضمن خوش آمد به مدعوین و تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران متولی حقوق شهروندی و آزادی‌ اجتماعی است، اما در دنیا فقط شعار آن را می‌دهند.

اولین موهبتی که خداوند به انسان داده، حق تعیین سرنوشت است

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به مباحث در باب حقوق شهروندی مانند حق حیات، حق کرامت، حق آزادی‌ بیان، حق آزادی عرصه فضای مجازی، حق مشارکت در تعیین سرنوشت، حق آزادی پیگیری عادلانه قضایی و… ادامه داد: اولین موهبت خداوند به انسان که بیانگر وجه تمایز آن با دیگر موجودات است، حق تعیین سرنوشت و مشارکت در انتخابات است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد بود: حقوق شهروندی و اجتماعی باید جنبه اغنایی را به‌صورت ویژه داشته باشد و با رسالت محوری بیان شود و جزء اعتقادات و باورها ما باشد و قطعاً با استدلال پذیرفته شود.

گفتنی است، در دیدار دستیار رئیس جمهور با اساتید و دانشجویان مشکلاتی چون عدم توجه به مدیریت بانوان، عدم وجود مهدکودک در دانشگاه رازی (با توجه به قانونی جوانی جمعیت)، حق عائله‌مندی زنان، امکان مرخصی استعلاجی زنانی که نوزاد شیرخوار و یا نوزاد در راه دارند، خوابگاه متاهلی، توجه به مناطق حاشیه‌نشین و محروم، تورم و… مطرح شد و پاسخهای لازم ارائه داده شد و یا دستیار رئیس جمهور و ریاست دانشگاه رازی قول مساعدت دادند.

انتهای پیام/ مهین رحمانی خبرنگار بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.