پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18271
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پاورقی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ |
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت:

افزایش آگاهانه مطالبات و همدلی راهکار رفع نیازها است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش آگاهانه مطالبات و همدلی راهکار رفع نیازها است.
افزایش آگاهانه مطالبات و همدلی راهکار رفع نیازها است

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، سیدحمید جمال الدینی، هفته جاری در نشست بررسی وضعیت بهداشتی درمانی گیلانغرب، اظهار داشت: همه ما باید با همکاری و همدلی کمک کنیم مشکلات را حل کنیم و سطح مطالبات را باید آگاهانه افزایش دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در دولت‌ ما خود را مکلف و موظف می‌دانیم در هر اجتماعی، که نخبگان و عزیزان و فرهیختگان و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز حضور دارند موظف به پاسخگویی، نقد و گفتمان هستیم، تا بتوانیم راه و مسیر درست را انتخاب کنیم.

ارائه خدمات و امکانات را باید به استاندارها نزدیک تر کنیم

وی ادامه داد: این مراقبت را هم داریم که افزایش مطالبات باید متناسب با منابع، درآمدها و شرایط خاص کشور باشد و در مناطقی مانند گیلانغرب، که به عنوان محور مقاومت ایران قرار گرفتند و رهبر معظم انقلاب این منطقه را دومین شهر مقاوم کشور نامگذاری کردند، این امر نشانگر یک فرهنگ غنی و اصیل مَردم منطقه است، لذا اگر کوتاهی هم در دوران گذشته صورت گرفته باید بتوانیم در راستای ارتقا بهداشت و سلامت با سرعت بیشتری اقدام کرده و ارائه خدمات و امکانات را در این مناطق به استانداردها نزدیکتر کنیم.

این مسئول تاکید کرد: وزارت بهداشت به تنهایی توان مقابله با بحران‌های طبیعی را ندارد و برای افزایش تاب آوری و انجام اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه نیارمند همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه حوزه مدیریت بحران فرمانداریها می‌باشد و همه باید در راستای ارتقاء بهداشت و سلامت همه جانبه با همه توان تلاش کنیم.

تأمین نیروی انسانی و کادر درمان اولویت ما است

قباد محمدی در ادامه این جلسه، اظهار کرد: تامین نیروی انسانی و کادر درمانی مورد نیاز به ویژه پزشک عمومی و متخصص در گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در اولویت دانشگاه و معاونت درمان قرار دارد و به صورت جدی در حال رسیدگی به این مسئله هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با بررسی مشکلات شهرستان از نزدیک، مشکلات موجود اولویت‌بندی خواهد شد و مشکلات اساسی که در حوزه دانشگاه است، با توجه به اولویتی که دارد رسیدگی و مرتفع می‌شود.

وی گفت: برای رفع مشکلات دیالیزیها در مرکز درمانی و تهیه کیت‌های مورد نیاز، اعتبار لازم اختصاص خواهد یافت و در کوتاه ترین زمان ممکن به این مسئله رسیدگی می‌شود، همچنین اعتبار لازم جهت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نیز تأمین شده است.

محمدی تصریح کرد: سی.تی.اسکن یکی از درخواست‌ها و مطالبات مَردم گیلانغرب بود، که پیگیریهای زیادی از سوی دانشگاه و نماینده مَردم گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین صورت گرفته و با اقدامات انجام شده به زودی آماده نصب و بهره‌برداری خواهد شد.

دو سی.تی.اسکن در این دولت وارد کرمانشاه شده است

این مسئول ادامه داد: توجه ویژه به نقاط محروم از ویژگی‌های بارز دولت است ونصب سی.تی.اسکن، کاری بسیار بزرگ است و نشان دهنده این است، که دولت آیت الله رئیسی اهتمام ویژه‌ای به مناطق محروم دارد و در این دولت دو سی.‌تی.‌اسکن وارد استان شده، که به شهرستان‌های گیلانغرب و اسلام آبادغرب اختصاص یافته است.

حیدری نماینده در ادامه این جلسه اظهارداشت: از توجه و پیگیریهای رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دیگر مسئولان این دانشگاه و تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب که با مدیریت خوب دکتر ویسی و همراهی تیم مدیریتی و همه پرسنل این مرکز، که با وجود همه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند که خدمات مطلوبی به مَردم مظلوم گیلانغرب ارائه دهند سپاسگزارم.

نماینده مَردم سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته، در جلساتی که در وزارت بهداشت داشته‌ایم، دستورات بسیار خوبی در راستای ارتقا بهداشت و سلامت شهرستان داده شده و اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است و زیرساخت‌های لازم بهداشتی درمانی فراهم شده و امیدوارم خدمات بهداشتی درمانی ارتقاء پیدا کند و خدماتی در شان مَردم غیور این شهرستان ارائه شود.

حسین پروین نیز در این نشست، اظهارداشت: با توجه به اینکه گیلانغرب در مسیر عبور زائران عتبات عالیات قرار دارد نیازمند توجه بیشتر در حوزه بهداشتی درمانی است.

فرماندار گیلانغرب ادامه داد: از تلاش و خدمات رئیس دانشگاه و مسئولان شبکه بهداشت و درمان بسیار سپاسگزارم و امیدوارم مشکلاتی، که در این منطقه در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد، از جمله کمبود پزشک عمومی و متخصص با تلاش و پیگیری بیشتر مسئولان حوزه سلامت استان مرتفع شود.

انتهای پیام/ر

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.