پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 18266
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ |
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه:

قصه‌گویی بهترین راه انتقال مفاهیم زندگی به نسل جدید است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: زبان قصه بهترین راهکار برای انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان است.
قصه‌گویی بهترین راه انتقال مفاهیم زندگی به نسل جدید است

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، محمد خیاط‌ زنجانی، پیش ازظهر امروز در آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، که با حضور داوران در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: در این مرحله از رقابت‌های استانی جشنواره قصه گویی ۷۰۰ قصه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه در ارزیابی های صورت گرفته از بین این آثار ۷۰ قصه انتخاب شده که قصه گویان ظرف سه روز به اجرای قصه‌های خود خواهند پرداخت، افزود: بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی طی سه روز از امروز الی ۲۲ آبان ماه با شعار «کرمانشاه سرزمین قصه ها»، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قصه گویان حاضر در این جشنواره صبح ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به اجرای قصه‌گویی می‌پردازند.

۱۸ نفر از برگزیدگان جشنواره راهی مرحله کشوری خواهند شد

این مسئول ضمن دعوت از همه کودکان و نوجوانان کرمانشاه به همراه خانواده هایشان برای حضور در این جشنواره زیبا، گفت: از تعداد برگزیدگان ۱۸ نفر از مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی راهی مرحله کشوری خواهند شد.

خیاط زنجانی تأکید کرد: جشنواره قصه گویی به عنوان یک رویداد فرهنگی تربیتی کارکردهای تربیتی فراوانی دارد، زبان قصه بهترین راهکار برای انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان است، قصه گویی که سابقه دیرینه دارد.

کرمانشاه سرزمین قصه‌ها/ بازبان قصه می‌توان راه و روش زندگی را به همگان انتقال داد

این مسئول تصریح کرد: والدین و پیشکسوتان که در همه دوران برای کودکان و نوجوانان قصه‌ها تعریف کرده‌اند، می‌توانند نسل جدید را با راه و روش زندگی کردن آشنا کنند، حتی قصه گویی آنقدر کارکرد دارد، که با این زبان حتی می‌توان مفاهیم مختلف را به بزرگترها هم انتقال داد.

خداوند مبنای قرآن کریم را بر قصه گویی گذشته است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بااشاره به تأکیدات خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر توجه به قصه گویی، یادآور شد: قصه‌گویی در قرآن کریم به حدی مورد توجه است، که خداوند از قرآن کریم به عنوان احسن القصص یاد کرده و مبنای قرآن کریم را بر قصه‌گویی گذاشته است.

به گفته خیاط زنجانی، در کرمانشاه ۳۶ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت دارند و دانش آموزان می‌توانند با عضویت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت حضور در برنامه های فرهنگی هنری این مراکز را پیدا کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هر کدام از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بین پنج الی ۶ هزار جلد کتاب موجود است، که اعضای کانون به این کتاب ها دسترسی دارند.

گفتنی است، آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کرمانشاه با حضور داورانی از استان‌های کردستان، خوزستان و کرمانشاه به مدت سه روز در استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ر

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.