پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1576
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ |
فرماندار صحنه:

سیل ۳۰۲ واحد مسکونی را در صحنه تخریب کرد /رانش دیواره دربند

فرماندار صحنه از تخریب ۳۰۲ واحد مسکونی در این شهرستان بر اثر سیل خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، نورالدین فرزادی پور با بیان آخرین وضعیت شهرستان صحنه پس از بارندگی‌های اخیر پرداخت و اظهار داشت: وضعیت شهرستان صحنه به دلیل جاری بودن رودخانه گاماسیاب به طول ۴۵ کیلومتر و همچنین قرار گرفتن در پایین دست شهرستان‌های نهاوند، کنگاور، تویسرکان و از ناحیه سنقروکلیایی، سد جامیشان و ارتفاعات دالاخانی و امروله بسیار نامناسب‌تر از دیگر شهرستان‌ها بود.
فرماندار صحنه افزود: شهرستان ما در مسیر عبور رودخانه‌های پرآبی همچون گاماسیاب، دینور آب و مریم نگار بود علاوه بر این نزولات آسمانی در شهرستان را هم داشتیم اگر به طور متوسط برای هر کدام از این شهرستانها ۱۵۰ میلی‌متر بارندگی را در نظر بگیریم حجم عظیمی از سیلاب‌ها سرازیر شده از این مسیرها در دشت‌های چمچمال و دینور ما تجمع پیدا کرد و بیش از ۷۰۰ متر مکعب در ثانیه آب به دشت‌های صحنه وارد شد.
وی افزود: این ورود حجم عظیم آب باعث آبگرفتگی بخش اعظمی از اراضی کشاورزی شهرستان صحنه شده و عموم روستاها که در طول همین ۴۵ کیلومتر رودخانه قرار دارند را درگیر کرد.
فرزادی پور با تصریح اینکه اراضی کشاورزی شهرستان به طور ۱۰۰ درصد آسیب دیده است، گفت: در این راستا ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در طول این مسیر خسارت دیده‌اند.
فرماندار صحنه با بیان اینکه ۱۰ دستگاه پل در مسیر رودخانه‌های دینور آب، مریم نگار و گاماسیاب دچار آسیب دیدگی شده‌اند، افزود: از مهمترین این پل‌ها می‌توان پل گروس امامزاده خلیل الله، پل علی آباد، ارجنه سر آسیابان، بند عین‌القاص، پل کلکان نثار، پل چشم قنبر و سایر پل‌های سبک تر هستند.
وی تصریح کرد: رانش دیواره دربند و شکست لوله ۴۰۰ تأمین آب شهر از دیگر آسیب‌های بود که این سیل به شهرستان صحنه وارد کرد.
فرماندار صحنه خاطرنشان کرد: بخشی از زیرساخت‌های راه همچون مسیر صحنه به خدابنده‌لو و سنقروکلیایی که در محور نمازگاه – جاده‌ای که سالیان به عنوان یک راه اصلی محسوب می‌شد- نشست کرده و تردد را در این مسیر با کندی مواجه شده است.
فرزادی پور بیان کرد: تأسیسات آبیاری اراضی کشاورزی از جمله چاه‌های آب موتورخانه‌ها و همچنین تأسیسات برق و آب آشامیدنی در روستاها مورد آسیب جدی قرار گرفتند.
این مسوول ادامه داد: حدود ۳۰۲ واحد مسکونی غیرمستحکم در روستاها تخریب شدند و نیاز به بازسازی دارند البته خانواده‌های این واحدها را قبل از بارندگی جابه‌جا کردیم و خوشبختانه هیچ گونه آسیب جانی نداشتیم.
فرماندار صحنه با بیان اینکه این یکی از سخت‌ترین بحران‌هایی بود که آن را پشت سر گذاشتیم، گفت: با تدابیر استاندار، دستگاه‌های اجرایی، مدیریت بحران شهرستان، نماینده شورای اسلامی و همچنین حمایت و مشارکت مردم، بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مربوطه این وضعیت سامان گرفته است.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : مهر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.