پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 1538
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ |
دقایقی پیش:

۲ زلزله متوالی سومار را لرزاند

وقوع 2 زلزله در فاصله اندک و با قدرت و بزرگی 3.3 و 4.6 ریشتری دقایقی پیش سومار از توابع استان کرمانشاه را به لرزه درآورد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، دقایقی پیش ۲ زلزله پیاپی در استان رخ داد که زلزله نخست به بزرگی ۳/۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین سومار در استان کرمانشاه را لرزاند
براساس این گزارش، گزارش، بزرگی این زلزله ۵٫۲ و محل وقوع آن در مرز استان های ایلام و کرمانشاه – حوالی سومار به وقت محلی ۱۴ و ۳۷ دقیقه رخ داد.
طول جغرافیایی این زلزله ۴۵٫۷۳ و عرض جغرافیایی ۳۳٫۶۹ در عمق  ۱۰ کیلومتر، نزدیک‌ترین شهرهای۲۱ کیلومتری سومار (کرمانشاه)، ۴۹ کیلومتری صالح آباد (ایلام)و ۴۹ کیلومتری زرنه (ایلام) گزارش شده است.
نزدیکترین مراکز استان در ۶۴ کیلومتری ایلام و ۱۴۵ کیلومتری کرمانشاه این زمین لرزه را حس کردند.
به گزارش شهر روشن، دومین زمین لرزه با فاصله اندک و بزرگی: ۴٫۶ در محل وقوع: مرز استان های ایلام و کرمانشاه – حوالی سومار از سوی مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش شد.
تاریخ و زمان وقوع این زمین لرزه نیز به وقت محلی: ۱۴ و ۴۶ دقیقهدر طول جغرافیایی: ۴۵٫۸۸ و عرض جغرافیایی: ۳۳٫۷۲ با عمق لرزش در ۱۹ کیلومتر گزارش شد.
نزدیک‌ترین شهرهای که این لرزه راه حس کردند در ۲۸ کیلومتری سومار (کرمانشاه)، ۳۶ کیلومتری زرنه (ایلام) و ۳۸ کیلومتری چوار (ایلام) قرار دارند، همچنین نزدیکترین مراکز استان در ۵۰ کیلومتری ایلام و ۱۳۱ کیلومتری کرمانشاه در معرض این لرزش ها بودند.
گفتنی است، از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه ها تاکنون اگزارش بیشتری اعلام نشده و در صورت وقوع آن اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/ت
 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.