پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 1541
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ |
شهر روشن گزارش می دهد

نقدسازنده آری، تخریب خیر!

جامعه و استانی که هدفش توسعه و پیشرفت باشد، نقد منصفانه را جایگزین تخریب مغرضانه خواهد کرد و با هدف فرهنگسازی جامعه و شهر و استان خود فعالیت می کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، بارندگی های شدید و بحران سیل طی روزهای اخیر مجموعه مسوولان و مدیران ارشد استان را بر آن داشت که طبق وظایف محوله با تشکیل ستاد مدیریت تمهیدات لازم را اندیشیده و برای حفظ جان شهروندان همه توان خویش را به کار بگیرند.

براساس این گزارش، برخی رسانه در این شرایط به جای کمک به مدیریت بحران، اطلاع رسانی شفاف و همسو با مسوولان برای عبور از این لحظات مخاطره ساز، اما قلمهای توانمند خویش را برعلیه مدیران و ایجاد اختلاف و بدگمانی بین مردم و متولیان دستگاه های اجرایی تراشیده اند.
حال اگر سیل استان کرمانشاه را همچون دیگر مناطق درگیر مشکلات و سیلزده لرستان و گلستان با وقایع و بحران های شدیدتر مواجه می کرد، جای آنکه در منازل گرم و نرم گوشی های اندرویدی را به دست بگیرند و تصاویر و فیلم های دریافتی در فضای مجازی را بازتاب دهند، مجبور بودند جای ماهی گیری از این گل آلودها، در موجی از باران و سیل دست و پا بزنند.
کاری با اینکه عملکرد استاندار کرمانشاه و دیگر مسوولان در این ماجرا چقدر موثر یا مخرب بوده را نداریم، اما قطعا فعالیت های برخی کانال های به اصطلاح خبری، منتقد یا موافق که نه با آن شوری شور دست به نقد شده و عیوب خود را نادیده می گیرند، یا نه اینکه شیرینی را از حد به در برده و مصداق نوح کشتیبان را بازیچه دست عده ای فرصت طلب می کنند، لذا این بازی های سیاسی و در واقع کودکانه دردی از مشکلات فرهنگی و توسعه نیافتگی استان نمی کاهد.
فیلم| نقدسازنده آری، تخریب خیر!
معتقدیم رسانه باید در مسیر فرهنگ سازی و نقدمنصفانه حرکت کند و ایجاد تنش روانی و نقطه ضعف گیری و بگم بگم کردن های باجگیرانه، نه تنها مشکلی از فقر فرهنگی کم نمی کند، بلکه سبب غفلت اصحاب رسانه از معضلات و آسیب های جدی تر اجتماعی شده و زوم دوربین و قلمشان فقط معطوف به مسوولان با هدف افزیش مخاطبان خود و خودنمایی سیاسی و اجتماعی در این شرایط است.
انصافا هر مسوولی موظف به ارائه گزارش عملکرد به مردم و مقامات بالاتر خواهد بود و طبیعی است، که در این مواقع با حضور در مناطق خطرناک و بحرانی در مقابل دوربین های روابط عمومی و رسانه ها قرار بگیرند، اما مسئله اینجا است که برخی خبرنگارنماها و یا مدعیان حرفه ای این عرصه، معمولی ترین اصول خبری مبنی بر اطلاع رسانی شفاف و بدون اغماض را زیرپا گذاشته و حتی از حدود و حقوق خویش پا فراتر گذاشته ویا اصلا از آن آگاهی چندانی ندارند.

طبق اخبار و اسناد در ماجرای بارندگی، سیل و آبگرفتگی در استان برخی از شهروندان برای سلفی گرفتن و شهروند خبرنگار بودن، جان خود را در مسیرهای بحرانی با وجود هشدارهای بسیار به مخاطره انداختند که ممکن بود تبعات جبران ناپذیری داشته باشد، اما حواس همکاران پرتلاش و رسانه ای فقط معطوف بر حواشی و مسوولان اجرایی بود، در حال حاضر نیز در دیگر مناطق باوجود درصد بالای خطرها، شهروندان در کنار رودهای خروشان و طغیانی مشغول تهیه فیلم و گزارش هستند، که جای تامل دارد.


به گزارش شهر روشن، اگر جامعه و استانی هدفش توسعه و پیشرفت باشد، نقد منصفانه را جایگزین تخریب مغرضانه خواهد کرد و با هدف فرهنگسازی جامعه و شهر و استان خود فعالیت می کند.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه زهرا تکلف پور
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.