پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 1515
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ |
شهر روشن گزارش می دهد

عدم خدمات رسانی مناسب و مشکلات تامین آب در ازگله/ آیا مدیران سیل زده صدای زلزله زدگان را می شوند؟!

خدمات رسانی نامناسب و مشکلات عدیده تامین آب در روستاهای ثلاث باباجانی به ویژه در منطقه ازگله و بخش "دره ژاله سفلی" مردم این مناطق را به ستوه آورده و از خود می پرسند آیا مدیران سیل زده صدای زلزله زدگان را خواهند شنید؟!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، شهروندان مناطقی از ثلاث باباجانی در بخش روستای “دره ژاله سفلی” و نزدیکی منطقه “ازگله” به مدت قریب یک هفته است که با توجه به بارندگی شدید و گل آلود شدن آب ها، با قطعی آب مواجه شده و از نعمت آب سالم بی بهره هستند.
براساس این گزارش، یکی از شهروندان منطقه ثلاث باباجانی طی تماس و اطلاع رسانی به خبرنگار پایگاه خبری شهر روشن درخواست رسیدگی به این موضوع و رساندن صدای کمک خواهی مردم این منطقه و خدمات رسانی به آنان را داشت.

به گفته این شهروند در ثلاث باباجانی، مردم منطقه روستای دره ژاله سفلی بخش ازگله برای تامین آب شرب و سالم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و باوجود ارتباط و درخواست کمک از فرمانداری ثلاث باباجانی، معاونان و بخشداری این منطقه برای رسیدگی به مشکلات پیش آمده، اما پاسخی دریافت نکردند و برای ادامه حیات خویش مجبور شدند با استفاده از حیوانات چهارپا بر سرقنات و چشمه ها بروند تا آب آشامیدنی را برای خانوار خود تهیه کنند.

وی با بیان اینکه آبرسانی سیار و با تانکر طی مدت مذکور انجام نشده و مسوولان در رسانه ها اینگونه وانمود می کنند که اوضاع تحت کنترل و خدمات رسانی مناسب است، متذکر شد: آب همه روستاهای این منطقه قطع شده و حدود پنج روز می شود در بی آبی زندگی می کنیم و حتی شرکت آبفای استان هم برای کمک به ما آب معدنی مورد نیاز را ارسال نمی کنند.
این شهروند ثلاث باباجانی تصاویری از وضعیت مردم این منطقه و مشکل تامین آب سالم را به این رسانه خدوم گزارش داده است و از متولیان امر و دستگاه های قضایی درخواست کمک رسانی به آنان را دارد.
 

اسناد و تصاویری ارسالی از دیگر شهروند بخش روستای دره ژاله سفلی نیز حاکی از هجوم مردم برای تامین آب از سر چشمه ها است و شهروندان که امروز با یک تانکر آبرسانی شدند در صف های طولانی با وضعیت موجود جوی برای تهیه آب هستند.
 

خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن که امروز برای پوشش گزارش نشست شورای مدیریت بحران سیل با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در استانداری کرمانشاه حضور داشت، از معاون فرماندار ثلاث باباجانی که از ماجرا در این جلسه دعوت بود، پیگیر موضوع و پاسخگویی به درخواست مردم منطقه ثلاث باباجانی شد.
دارابی معاون فرمانداری ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه اوضاع بحرانی تحت کنترل بوده و مشکلی از نظر آبرسانی در این مناطق وجود ندارد، گفت: چند روز قبل مردم با مشکل تامین آب مواجه شدند، همچنین درخواست ارسال آب معدنی و آبرسانی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان را مطرح کردیم و درصورت تامین آن را به مناطق مواجه با بحران را خواهیم رساند.
به گزارش شهر روشن، شهروندان این دیار انقلابی و شهیدپرور که دیگر مغلوب شعار و وعده های مسوولان نمی شوند، در کانال ها و فضای مجازی به صورت خودجوش دست به کار شده و پیامی را خطاب به مدیران و اهالی منطقه مبنی بر لزوم خدمات رسانی به این مناطق را عنوان کردند.
براساس این گزارش در این پیام مطرح شده است، که قطعی آب ۳۰ روستای درگیر با سیل و زلزله در بخش زگله را با مشکلاتی مواجه کرده که متن آن به شرح ذیل است:
متن‌ درخواست:
با سلام ما اهالی روستاهای بخش ازگله :
فیاد؛ دره ژاله سفلی، داری زنگنه ، اسپر؛ ژاله کوسه؛ نقده؛ پشت اسپر؛ کانی ره ش؛ تله توت؛ آب دالان میرکی؛ کاک؛ بانی چنور؛ دربند دهول؛ پشت کور؛ بر کور؛ هفتح کانی؛ نیمه کار؛ یاقوجان؛ میدان نمک؛ بانی ساکان؛ بانه دار سفلی و علیا؛ قالیچه؛ کیسله؛ خانه شور؛ کریم خان؛ گزنه؛ بانی نار و… به خاطر سیل اخیر لوله انتقال آب به مدت چهار شبانه روز است که به طور کامل قطع شده است.
آیا چهار روز جهت تعمیر وقت زیادی نیست
جهت مصارف آب شرب و… مجبوریم با دبه از فواصل چند کیلومتری یک دبه آب بیاوریم، لذا خواهشمندم داد ما را به آن مسئولانی که میگویند روستاهای ثلاث باباجانی هیچ مشکلی نداره برسانید.
 
لازم به یادآوری است در مدت سه روز است به فرمانداری و بخشداری ازگله و ثلاث مراجعه می‌کنیم و هر روز وعده می‌دهند، اما در پس وعده هیچ اقدامی انجام نمی‌گیرد.
چرا به مردم وعده میدهید و اقدامی نمی‌کنید.
لطفاً پیگیری کنند و پاسخ را جهت آگاهی مردم ارسال کنید
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه زهرا تکلف پور/ روشنک
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.