پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 1508
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ |
معاون اول رئیس جمهور:

کرمانشاه کانون اصلی بارندگی است/ خسارت سیل و نمایش همبستگی/ نیروهای مسلح سکاندار مدیریت بحران کشور هستند

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان کرمانشاه کانون اصلی بارندگی است و در معرض بحران قرار دارد، گفت: خسارت سیل سبب نمایش همبستگی شده و از طرفی نیروهای مسلح همواره سکاندار مدیریت بحران کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، اسحاق جهانگیری امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مشکل خشکسالی یکی از دغدغه‌های دولت یازدهم و دوازدهم بود و فکر می‌کردیم بسیاری از شهرهای کشور با مشکل تأمین آب شرب مواجه می شوند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تینکه طی سال ۹۳ بیش از ۶۰۰۰ روستا با مسئله بی آبی مواجه بودند که با تانکر به آنها آبرسانی شد، گفت: بسیاری از تالاب‌های کشور خشک شده و به کانون‌های تهدید کننده حیات و زندگی تبدیل شدند و این مسئله نگران کننده بود.
وی به شرایط خشکسالی‌های مستمر در سال‌های گذشته و پرآبی بسیاری از سدها و سرریز شدن برخی از آن ها اشاره و عنوان کرد: تالاب‌ها اکنون پر آب هستند و دیگر منشأ ریزگرد نمی شوند.
این مسوول به آثار بارندگی‌ها از بعد اقتصادی نگاه کرد و با اشاره به اینکه مردم در این بارش‌ها و دیدن رحمت خداوند شاداب خواهند شد، افزود: امروزه حدود ۲۰ استان در کشور ما درگیر مسئله سیل شدند و تاکنون در کشور موضوعی به این فراگیری وجود نداشته و به بحران تبدیل شده است.
جهانگیری با یادآوری اینکه در بسیاری از مناطق کشور سیل موجب وارد شدن خسارت شده است و در برخی مناطق نیز تلفاتی رخ داد، گفت: بحران سیل نمایش همبستگی را در مقابل ناگواری ها و ناملایمات بسیار نمایان می کند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز که همه در حال دید و بازدید هستند مدیران کشور همه پای کار بودند، تصریح کرد: حضور نیروهای مسلح در مناطق سیل زده همواره کمک های چشمگیری بوده، چراکه نیروهای مسلح بعد از فرمان رهبری در کنار مردم حضور داشتند و تاکنون خدمات بسیار موثری را به مردم ارائه می دهند و در سیل اخیر نیز خدمات رسانی قابل توجهی دارند.

این مسوول با تاکید بر اینکه همانند همیشه با مشارکت مردم کشور از این بحران نیز عبور خواهد کرد، یادآور شد: استان کرمانشاه یکی از کانون‌های اصلی بارندگی است، لذا از تلاش‌ مدیران در راستای کاهش خسارت سیل و نیز تمهیدات صورت گرفته قدردانی داریم.
جهانگیری با اشاره به اینکه بخش راه ها خسارت بسیاری را در سیل داشته و با توجه به شرایط دولت خودمان باید با حداقل‌ها مشکلات و خسارات ناشی از سیل اقدام کنیم، متذکر شد: سامانه سردسیری را یکی از مطالبات مردم استان کرمانشاه است و باید بررسی شود که مشکل این سامانه تأمین مالی و یا تخصیص آب است و در راستای رفع آن تلاش کنیم.
این مسوول با تاکید بر بازگشایی مرز خسروی واقع در استان کرمانشاه، بیان کرد: دولت ایران همواره طرفدار این بازگشایی بوده‌، اما طرف عراقی با توجه به دغدغه‌های امنیتی که دارد این مسئله را تا کنون عملی نکرده و باید دید در آینده چه تصمیم جدی اتخاذ خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور به پتانسیل و ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه صادرات به کشور عراق و دیگر نقاط جهان اشاره و اظهار کرد: بهره مندی از این توانایی در راستای تقویت روابط و صادرات به کشور عراق مورد تاکید ما است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.