پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 13412
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ |
مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه:

سرانه مصرف آب کرمانشاه به ۲۴۸ لیتر رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش سرانه مصرف آب در کرمانشاه به ۲۴۸ لیتر در شبانه روز خبر داد.
سرانه مصرف آب کرمانشاه به ۲۴۸ لیتر رسید

علی رضا کاکاوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از افزایش سرانه مصرف آب در کرمانشاه به ۲۴۸ لیتر در شبانه روز خبر داد و گفت: این مصرف نسبت به سرانه کشوری با ۱۷۰ لیتر رقم بزرگی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه سخت‌ترین سال را از نظر خشکسالی و کمبود آب تجربه کردیم، افزود: این بحران طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خشکسالی و کاهش نزولات جوی بیشترین تاثیر را بر منابع تامین آب در استان داشته، خاطرنشان کرد: اکثر چشمه‌های کوچک در روستا‌ها خشک شده، سراب‌های بزرگ با افت شدید آب دهی مواجه شده اند که گا‌ها این میزان به ۷۵ درصد رسیده است.

کاکاوند با اشاره به در حال حاضر خیلی از چاه‌ها خشک شده و مابقی هم با افت آب دهی میانگین ۴ لیتر بر ثانیه مواجه شده اند، افزود: از زمستان سال پیش کار‌های مفیدی صورت گرفته که در حال حاضر جز شهر کرمانشاه شهر‌های ما در سایر نقاط استان مشکل حادی ندارند.

این مسؤول از آبرسانی سیار به ۱۴۰ روستا خبر داد و تصریح کرد: تعداد روستا‌هایی که آبرسانی سیار می‌شود نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در برخی از روستا‌ها دچار مشکل کم آبی هستیم، اما بیشترین مشکل مربوط به بحث توزیع آب شرب و مصارف غیرمجاز بوده است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مهمترین مشکل در شهر کرمانشاه را مصرف بیش از حد آب دانست و گفت: از همشهریان تقاضا داریم، که مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش داده تا مشکلات موجود برطرف شود.

این مسؤول از وارد مدار شدن تصفیه خانه دوم شهر کرمانشاه طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: با به سرانجام رسیدن این پروژه قطعا بخش عمده مشکلات شهر کرمانشاه حل می‌شود.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.