پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 1340
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ |
امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد

"رونق تولید" نسخه شفابخش و تفسیر ما می توانیم است/ لزوم اهتمام همگان برای مقابله با تبعات سیل در کشور

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اجرای شعار "رونق تولید" به عنوان نسخه شفابخش و تفسیر ما می توانیم، گفت: اهتمام همگان برای مقابله با تبعات سیل در کشور ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته کرمانشاه با تبریک سال جدید و دعوت همگان به تقوی الهی، اظهار داشت: بعثت پیامبر(ص) واقعه تاریخی و انسان ساز جهان است.
امام جمعه کرمانشاه شریف ترین واقعه تاریخ بشریت را بعثت پیغمبر(ص) عنوان کرد و افزود: اگر انسان با اخلاق و موازین اسلامی تربیت شود، جهان آباد و گلستان خواهد شد.
این مسوول با تاکید بر تزکیه باطن و ظاهر انسان به عنوان مهمترین هدف بعثت پیامبراکرم(ص)، یادآور شد: به واسطه مبعوث شدن پیامبر اسلام، ارزش های پنهان انسان روی میز تشریح قرار می گیرد و ایشان برای اکمال انسان خلق شده است، لذا حضرت محمد(ص) پرچم دار توحید خوانده می شود و آثار آن روشن شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پی بردن به ملکوت عالم و حقیقت هستی از راه اطاعت پروردگار حاصل می شود، ادامه داد: امام کاظم(علیه السللام) خطابه هایی به هشام داشتند (همانا خداوند تبارک و تعالى خردمندان و فهمیدگان را در کتابش بشارت داده است) که مبنی بر عقل براساس تواضع و فرمانبرداری از خداوند است.
علما در خطبه های دوم نمازجمعه عبادی و سیاسی این هفته کرمانشاه، تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) خصوصیاتی برای متقین فرموده اند مبنی بر اینکه اعمال اهل تقوا پاک و پاکیزه است و نیت های نیک و خالصانه و با جنبه الهی و عبادی دارند.
وی با اشاره به اینکه اعمال متقین صالح و با رئافت است، افزود: اینگونه افراد طغیان و سرکشی ندارند و همواره در مقابل زیردستان خود فروتن و افتاده هستند، دغدغه اخروی دارند و به و اعمال خود توجه می کنند.
این مسوول با بیان اینکه دهم فرودین در سال چهل به عنوان رحلت آیت الله بروجروی به عنوان شخصیتی کم نظیر نام گذاری شده است، خاطر نشان کرد: ۱۲ فرودین روز عید انقلاب جمهوری اسلامی ایران است و ۹۹ درصد مردم به این نهضت رای آری دادند.
وی با بیان اینکه به ایران اسلامی به عنوان قدرت جهانی می درخشد و همه دشمنی و تحریم های ظالمانه استکبار به دلیل کلمه “اسلام” است، خاطرنشان کرد: شهدای بسیاری برای این دستاورد انقلابی اهدا شده است، بنابراین امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی را در جهان مطرح کرده است.
این مسوول به ۱۳ فروردین و روز طبیعت اشاره و عنوان کرد: باید در چنین روزی به طبیعت خسارتی وارد نکنیم و از سرمایه های کشور مراقبت شود.
امام جمعه کرمانشاه با ابراز همدردی با خانواده های سیل زدگان استان شیراز و گلستان به ویژه غرب و شمال کشور بر لزوم کمک رسانی با جنس های مرغوب به این مناطق تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: حوادث طبیعی قابل پیش بینی نیست و باید دستگاه ها نیز اهتمام لازم را به کار بگیرند، تا از میزان خسارات ها کاسته شود.
علما افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال “رونق تولید” نام گذاری کردند که نسخه شفا بخش مملکت است و باید به آن توجه داشت، همچنین در بیانیه گام دوم تاکید رهبری بر تجربه های ملت بوده، لذا باید از حماقت ها و عمق خیانت و خباثت های دشمنان غربی آگاهی لازم را داشته و به اراجیف آنان توجهی نداشته باشیم، بلکه نگاه ما به داخل کشور و توانمندی های خودمان در ایران اسلامی باشد که تفسیر ما می توانیم است.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.