پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 12834
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۴۱ |
معاون اجتماعی دادگستری کرمانشاه:

رسانه‌ها جامعه را در انتخاب رئیس جمهوری اصلح آگاه کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: رسانه‌ها موظف اند جامعه را در انتخاب رئیس جمهوری اصلح آگاه کنند.
رسانه‌ها جامعه را در انتخاب رئیس جمهوری اصلح آگاه کنند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه حمید بهرام زاده شامگاه جمعه در جلسه کارگروه فضای مجازی و مسئله انتخابات که با توجه به گستردگی این موضوع در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرونا با همه زیانها، اما زیرساخت فضای مجازی را تقویت کرد و نمونه آن نحوه تعلیم آموزش و پرورش بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همواره از کانال و شبکه های اخباری مطالب را همواره دریافت کرده‌ایم، اما کیفیت آن اهمیت دارد، گفت: خصوصا در عرصه انتخابات مهمتر است، چراکه با کاهش اعتماد عمومی با تلاش شبکه های مناعد مواجهه هستیم، لذا مقابله با آن برعهده مراجع قانونی و رسانه‌ای است.

وی با یادآوری اینکه در کشور شاهد رخداد بزرگ انتخابات ریاست جمهوری هستیم و ضروری است همه افراد جامعه به انتخابی اصلح کمک کنند، افزود: اکنون بخشی از جامعه رضایت لازم از عملکرد مسؤولان با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ندارند، همچنین در فضای مجازی مباحثی در مورد عدم شرکت در انتخابات مطرح می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی بر عهده همه ما است و بین نظام و دولت تفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: هرچند دولت تلاشهایی داشته، اما باید نارضایتی ها تبیین شود، مردم وفادار به نظام هستند و پیش از انقلاب هم هموطنان ما مسلمان بودند و در آینده هم مسلمان خواهند ماند.

بهرام زاده ادامه داد: اکنون بحث مشارکت متوسط در انتخابات را داریم، که حتی اگر ۴۰ درصد هم شرکت کنند تاثیری در نگاه و علاقه ملت به اصل نظام و ارزش های آن نخواهد داشت، طبق استدلال ها تجربه نشان داد حضور پرشور مَردم در تشییع پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی که به عنوان سردار مجاهد جانش را نثار کرد نمادی از علاقه هموطنان به حاکمیت و اسلام است.

وی با اشاره به اینکه آن دسته از افرادی که نسبت به عملکرد دولت مقهور شدند و نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند در واقع حق انتخاب خود را به دیگران خواهند داد، گفت: باید آگاه باشند انتخاب محدود و بین هفت نفر است و شورای نگهبان همانند یک محکمه است و افرادی متقاضی نامزد شدند و شرایط کلی وجود دارد، که مثلا بین مدیر و مدبر افراد دارای تقوای سیاسی و اجتماعی شخص اصلح که بیشتر می‌تواند به جامعه خدمت کند، انتخاب شود.

انتخابات نماد اقتدار ملی و مردم سالاری دینی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات نماد اقتدار ملی و مردم سالاری دینی است، عنوان کرد: در اصل ششم قانون اساسی کشور گفته شده: امور کشور ما باید با اتکا آرای عمومی و از راه انتخابات اداره شود، لذا دولت و حاکمیت مبتنی بر نظر اکثریت جامعه است.

رسانه‌ها جامعه را در انتخابات مناسب آگاه کنند

این مسؤول با اشاره به اینکه وظیفه فعالان حوزه فضای مجازی دعوتی استدلالی به مشارکت در انتخابات است، لذا در حیطه رسانه‌ها جامعه را در انتخابات مناسب آگاه کنند و دلایل اهمیت شرکت در انتخابات را تبیین کنند، گفت: در هر صورت رئیس جمهور با انتخابات مردمی است، اما اگر حضور حداکثری باشد ایشان در جامعه بین‌المللی قوی می‌تواند عمل کند. در سوره رعد آیه ۱۱ هم آمده که مردم بایست خودشان سرنوشت خود را تغییر دهند، بنابراین باید مطالبه گری داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: نقش فضای مجازی اکنون به واسطه دسترسی فوق‌العاده هموطنان به شبکه های اینترنتی وسیله خوبی برای وحدت و شور آفرینی است.

وی با یادآوری اینکه طبق گزارشات سیستم های رصد شده در فضای بین‌المللی می‌توان گفت دشمنان ما در شبکه های فارسی به شدت فعال هستند، تصریح کرد: رسانه های داخلی به عنوان افسران جنگ نرم در حال خدمت هستند و این خدمات در محضر خداوند محفوظ است.

بهرام زاده بیان کرد: خود مَردم هستند که می‌توانند به انتخاب خوب در عرصه ریاست جمهوری کمک کنند، ما در طول تاریخ شاهدیم که حق بر باطل پیروز شده حتی اگر لشکر حق اندک باشد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه اگر نیت ها الهی و خداپسندانه باشد موثر واقع می‌شود، یادآور شد: این انتخابات هم خواهد گذشت و برنامه های دارند که ممکن است بخشی از آن را بتوانند پیاده سازی کنند، لذا انتخاب اصلح مبتنی بر عقل حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به عملکرد معاونت پیگیری از وقوع جرم در استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: نیروهای مسلح، انتظامی، وزارت کشور و همگی پای کار هستند و در هر استان و شهرستان ها دو شعبه دایر کرده‌ایم برای صدور حکم که در این زمینه خدمات رسانی لازم را دارند و نیز جرایمی که در رابطه با انتخابات باشد را پیگیری می‌کنند.

این مسؤول متذکر شد: گاهی اقدامات مجرامانه ای ممکن است انجام شود، که نیازمند رسیدگی به جنبه امنیتی آن وجود دارد و برای رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح دادگاهی نظامی و انقلاب به آن تخلفات رسیدگی می‌کنند، همچنین تذکراتی به ادارات کل داده می‌شود و در زمینه انتخابات باید مقید به قوانین باشند و از امکانات دولتی نباید استفاده شود و در زمان کار اداری نبایست تبلیغات کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل شده و ستاد مرکزی هم خواهیم داشت، که در استان ها نظارت دارند.

وی گفت: دعوت از مسؤولان ستادهای انتخاباتی صورت خواهد گرفت و توجیه خواهند شد، در مورد شورای شهر نیز جلسات توجیهی برای هواداران برگزار خواهد شد که قوانین را رعایت کنند.

این مسؤول تاکید کرد: از لحاظ قانونی و مطابق ماده ۳۷ جمهوری اسلامی کاندیدها بایست از سمت های خود برکنار شده باشند، اما دستگاه قضایی که ناظر آن شورای نگهبان است، از لحاظ قانونی و طبق ماده ۳۴ قانون انتخابات با دستور ویژه ای می‌تواند با حفظ سمت به عنوان نامزد ریاست جمهوری فعالیت داشته باشد.

بهرام زاده عنوان کرد: در این انتخابات خرید و فروش رای، تقلب و تزویر در برگه رای، رای با شناسنامه‌های دیگری، اختلال در انتخابات، کم یا زیاد کردن آرا، تقلب در رای گیری و شمارش آرا، توصیه به انتخاب کاندیدای معین از سوی اعضای شعبه اخذ رای اعمم از مجریان و ناظران، دیوار نویسی در نقاط غیرمجاز، ایجاد تهدید برای رای دهندگان یا اعضای ثبت نام در شعب اخذ رای با سلاح و… مصداق هایی از جرائم انتخاباتی هستند.

انتهای پیام/ ت/ آ

نویسنده : Mehrda Amiri | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.