پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 12839
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۰۷ |
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه مطرح کرد

معصونیت در فضای مجازی با روشنگری/ رسانه‌ها در انتخابات اهتمام دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم معصونیت در فضای مجازی با روشنگری، گفت: رسانه‌های کرمانشاه در انتخابات لازم را اهتمام دارند.
معصونیت در فضای مجازی با روشنگری/ رسانه‌ها در انتخابات اهتمام دارند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه بهرام فاضلی زاد شامگاه جمعه در جلسه کارگروه فضای مجازی و مسئله انتخابات که با توجه به گستردگی این موضوع در کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) و ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: اوضاع جهان در حال تحول است و اندیشمندان به این مهم رسیده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: طبق عقیده نظریه پردازان، رشد فناوری های اطلاعاتی شرایط جهان را به سمتی خواهد برد که حاکمیت ها یا خود را با توسعه فضای ارتباطی منطبق کرده یا با کاهش شدید اعتمادی مواجه خواهد شد.

این مسؤول افزود: امروزه که جهان ارتباطات تحت عناوین عصر فناوری نورین، دهکده جهانی و… نامیده شده است، تعریفی خاصی نیز با عنوان عصر شکست تعاریف به کار می‌برند که معنای آن بروز دستاورد و دیدگاه های جدید در مورد تعاریف قدیمی است.

وی ادامه داد: عصر دانایی نیز چندین ویژگی را در بر داشته، لذا تغییرات اساسی مرتب در حال رخ دادن است و کاهش ظریب کنترل اجتماعی را در پی داشته است.

فاضلی زاد با یادآوری اینکه امروزه کاربران تلگرامی از مرز واقعی گذشته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد، گفت: در حالی که تعداد دیگر کاربران فضاهای مجازی نیز در حال رشد هستند و حتی ایران رتبه هشتم در ایسنا را دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: این آمار بیانگر آن است که حتی بانوان که وظیفه تربیت بنیاد خانواده را برعهده دارند، در این فضاهای مجازی مشغول و فعال هستند، لذا با توجه به هجمه های بسیار، محدودیت ایجابی کارساز نیست و بایست معصونیت بخشید که ابلاغی و اعمالی است.

معصونیت در فضای مجازی با روشنگری و صداقت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: تا آخر سال ۲۰۲۱ اینترنت در کشورهایی کانادا و دیگر به صورت ماهواره‌ای پایلوت خواهد شد و در کره زمین نیز به همین نحو در میآید، از طرفی خوردهای خودکنترلی هم راه اندازی می‌شود، لذا با روشن گری و بیان صدیق مباحث میتوان معصونیت ایجاد کرد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه رسانه‌های استان و حاضر در این جلسه حتی یک مورد تخلفات جزیی هم ندارند، گفت: همگی طبق قوانین مجوز گرفتند و شناخته شده و دارای هوایت و شخصیت اجتماعی هستند، لذا در مورد افرادی که بی اخذ مجوز لازم جوسازی می‌کنند باید شناسایی و هدایت شوند.

فاضلی زاد تاکید کرد: مجمع فکری و عقیدتی جامعه رسانه این افراد با اصالت و مجوز رسمی هستند، که از تلاش و زحمات آنان قدردانی می‌کنیم، با حاکمیت و مسئولان خدوم همراه هستند، لذا برای برگزاری یک انتخابات پرشور و حداکثری آمادگی لازم را دارند و اهتمام خود را به کار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: از آنجا هم که اعتماد عمومی و اجتماعی مولفه هایی دارند، که باید در آن مسیر تلاش بیشتر داشت تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم ان‌شاءالله و در کنار مجریان قانون با قدرت خواهند بود.
انتهای پیام/ ت/ آ

نویسنده : Mehrda Amiri | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.