پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 12829
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ |
فرماندار کرمانشاه خبر داد

ممنوعیت کشاورزی در حواشی سراب نیلوفر/ هشیلان را دریابید

فرماندار کرمانشاه از برخورد با کاشت محصولات کشاورزی پرمصرف در اطراف سراب نیلوفر و تالاب هشیلان این شهر خبر داد.
ممنوعیت کشاورزی در حواشی سراب نیلوفر/ هشیلان را دریابید

فضل‌الله رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه با یادآوری اینکه به دلیل خشکسالی اخیر سراب نیلوفر و تالاب هشیلان در معرض خطر است، گفت: کمیته حفاظت از منابع آب فعال و تصمیمات برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب در اطراف این سراب‌ها گرفته شده است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات کنترلی برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب در سراب نیلوفر و هشیلان تشدید شده است، افزود: برخورد قاطع با اشخاصی که در اطراف و نزدیکی این ۲ منبع آبی کِشت‌های پرمصرف داشته باشند، انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب باید در شعاع نزدیک این سراب‌ها کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری حفاظت از سراب‌ها توسط جهاد کشاورزی و امور آب این شهرستان باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان نیز به خطر انقراض گونه گل نیلوفر در سراب نیلوفر شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و خواستار رسیدگی سریع شد.

رنجبر با تاکید بر اینکه محیط زیست استان کرمانشاه برای جلوگیری از انقراض گُل نیلوفر در سراب نیلوفر در سال جاری با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه باید طرحی را به فرمانداری ارائه دهد، اظهار داشت: فرمانداری کرمانشاه نیز اعتبار مالی این طرح را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.