پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 12821
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, فرهنگی, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ |
مدیرکل کتابخانه‌های کرمانشاه:

افتتاح کتابخانه «میناشی» در اسلام آبادغرب کلید خورد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از مقدمات افتتاح کتابخانه خیر نیک اندیش زنده یاد «رکسانا میناشی» در اسلام آبادغرب خبر داد.
افتتاح کتابخانه “میناشی” در اسلام آبادغرب کلید خورد

معصومه حسنی‌خونسار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از افتتاح کتابخانه زنده یاد «میناشی» در اسلام آبادغرب خبر داد و گفت: مقدمات آن فراهم شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، کتابخانه خیرساز و زنده یاد «رکسانا میناشی» تابستان ۱۴۰۰ در اسلام آبادغرب تجهیز و افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های راه‌اندازی ساختمان این کتابخانه از سوی شمسی گل محمدی خیر کتابخانه‌ساز پرداخت شده است، گفت: این کتابخانه به یاد دخترش «رکسانا میناشی» نامگذاری شده که در سن ۱۹ سالگی در فرانسه به دلیل برخورد با خودرو جانش را از دست داده بود.

این مسؤول یادآور شد: کتابخانه فوق با زیربنای ۵۵۰ متر مربع با حمایت‌های استاندار وقت با کاربری فرهنگی برای دسترسی ساکنان مسکن مهر شرف آباد شهرستان اسلام آبادغرب ایجاد شده، که کلنگ این کتابخانه فروردین ماه سال ۹۱ زده شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار برای ساخت این کتابخانه از سوی این خیر کتابخانه‌ساز در نظر گرفته شد.

حسنی خانسار افزود: ساختمان کتابخانه به صورت کامل به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای بهره برداری به عنوان کتابخانه عمومی واگذار شده است.

وی گفت: جهانبخش حیدری فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اسلام آبادغرب طی بازدیدی از ساختمان کتابخانه «میناشی» مبلغ ۶ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات این شهرستان را برای تکمیل و تجهیز این کتابخانه اختصاص داد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: یک صد و هشت باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۲ هزار و یک صد و ۸۰ مترمربع فعال است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه بیان کرد: یک میلیون و یک صد و ۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان موجود و تعداد اعضای این کتابخانه‌ها به ۷۲ هزار نفر رسیده است.

حسنی خانسار تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه را یک میلیون و یک صد و ۸۴ هزار و ۴۲۴ نسخه دانست و افزود: زیر بنای کتابخانه‌ها در اسلام آبادغرب چهار هزار و ۵۴۴ مترمربع است، که پس از افتتاح کتابخانه «میناشی» زیربنای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان به ۵ هزار و ۹۴ مترمربع افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اظهار داشت: اسلام آبادغرب دارای ۶ کتابخانه عمومی نهادی، ۲ کتابخانه مشارکتی و تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه و یک صد و هفت هزار نسخه کتاب است.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.