پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 12789
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ |
مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه خبر داد

افزایش جمعیت پستانداران و کاهش شدید پرندگان کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از افزایش ۲۸ درصدی جمعیت پستانداران و کاهش شدید پرندگان این استان خبر داد.
افزایش جمعیت پستانداران و کاهش شدید پرندگان کرمانشاه

فریدون یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از صدور مجوز سالانه شکار برای همه استان‌های کشور از طرف سازمان حفاظت محیط زیست در نیمه دوم سال جاری ۱۴۰۰ خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تنها شکارچیان مجاز با اخذ پروانه صید و شکار امکان شکار در ۲ روز پایانی هفته را دارند، گفت: دیگر شکارچیان و متخلفان پس از دستگیری به مراجع قضائی معرفی و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان افزایش ۲۸ درصدی جمعیت پستانداران استان کرمانشاه نسبت به سال‌های گذشته به ویژه در شهرستان‌های پاوه و سرپل ذهاب خبر داد.

وی ادامه داد: عدم صدور مجوز شکار و صید، کنترل شدید مناطق حفاظت شده و گشت و بازدیدهای شبانه‌روزی یگان‌های حفاظتی از عوامل افزایش جمعیت پستانداران این استان است.

یاوری تصریح کرد: عدم مهاجرت پرندگان از سیبری به این استان به دلیل شرایط نامساعد جوی سبب کاهش شدید جمعیت پرندگان در استان کرمانشاه شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همشهریان به عنوان همیار محیط زیست می‌توانند با گزارش تخلفات شکار و صید، پاک نگه‌داشتن محیط زیست و حفاظت از درختان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه را در حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست یاری و همراهی کنند.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.