پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 12160
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, شهدا و دفاع مقدس, گفتگوها, ویژه تاریخ انتشار : ۰۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۰۸ |
شهدای کرمانشاه را بشناسیم

“شهید حمیدرضا ویسی” اولین شهید مبارزه با مواد مخدر در کرمانشاه

"شهید حمیدرضا ویسی مراد حاصلی" اولین شهید مبارزه با مواد مخدر در استان کرمانشاه که سال 71 به فیض شهادت رسید.
“شهید حمیدرضا ویسی” اولین شهید مبارزه با مواد مخدر در کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، شهید والاقام “حمیدرضا ویسی مرادحاصلی” فرزند ماشاءالله متولد ۲۰ شهریور سال ۴۹ در کرمانشاه است، که مورخ ۱۳ اسفندماه سال ۷۱ در مبارزه با جنایتکاران و اشرار مواد مخدر در استان طی یک ماموریت دشوار به فیض و درجه رفیع شهادت نائل آمد.

براساس این گزارش، این شهید والامقام اولین شهید مبارزه با مواد مخدر در کرمانشاه است و روز قبل از شهادت نیز احتمال رسیدن به شهادت را به خانواده معزز خویش اطلاع داده بود، شهید ویسی مراد حاصلی دارای ذهب شیعه، متاهل و درجه ستوان یکم بود که در راه اسلام به یاران شهیدش پیوست.

این شهید والامقام تا آخر  دوره متوسطه در رشته انسانی  درس خواند و دیپلم گرفت، سال ۷۰ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد، شهید ویسی مورخ ۱۳ اسفند ۱۳۷۱، در زادگاهش هنگام درگیری  با قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت رسید. پیکر شهید در گلزار شهدای همان شهرستان به آرام گرفت.

شهید “حمیدرضا ویسی مراد حاصلی” در وصیت نامه خود به راه های سعادت اشاره کرده است و می گوید: “شما ای ملت مجاهد در زیر پرچمی می روید که در سراسر جهان مادی و معنوی در اهتزاز است شما راهی را می روید که تنها راه تمام انبیاء علیهم السلام و یکتا راه سعادت مطلق است.

در این انگیزه که همه اولیاء شهادت را در راه آن به آغوش میکشند و درگذشت سرخ را ” احلی من العسل” می دانند و جوانان شما در جبهه ها جرعه ای از آن را نوشیده و به وجد آمده اند.

ای امت بیدار، ای منتظران و زمینه سازان حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، آگاه باشید، که تنها در سایه ی ولایت است که انسان به ارزش های الهی و انسانی خواهد رسید وگرنه هر عملی بدون داشتن ولایت بیهوده است.

ویدئو روایت خانواده این شهید معزز را در اینجا می‌توانید  ببینید

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour &  Mehrda Amiri | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.