پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 11807
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ |
دبیرستاد امر به معروف خبر داد

لزوم حمایت و تشکیل ستاد امر به معروف رسانه در کرمانشاه

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از لزوم حمایت پیگیری برای تشکیل ستاد امر به معروف رسانه در استان کرمانشاه خبر داد.
پیگیری تشکیل سمن امر به معروف رسانه در کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، حجت السلام جلیل محبی در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف در دوره جدید ستاد رویکردهای جدیدی دارد، همچنین مسؤولآن و حاکمیت از طریق توانمند کردن سمن ها و نهادهای مردمی انجام وظیفه دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امروزه با رویکرد پیش روی، شیرینی امر به معروف ملموس تر خواهد شد و در حوزه فرهنگ سازی بتوانیم حل کننده مشکلات جامعه و مطالبه گری حق و حقوق خود آنان پیش برویم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بیانگر مطالبه گری از مسئولان نیز خواهد بود.

وی افزود: اهداف ما این است، که فعالیت های اجتماعی را به فعالیت های مربوط به جامعه مدنی که از ساختارهایی مدرن مدنی محسوب می‌شود به نحو درست پیوند بزنیم.

این مسؤول ادامه داد: نگرش این مهم در میان مردم عام به معنای احیای عاشورا حفظ حجاب و…. تلقی می‌شود، اما این ابزار بایست برای پیوند های اجتماعی به کار برده شود در امر به معروف و نهی از منکر به همراه توسعه خوبی ها در میان جامعه باشد.

محبی با اشاره به اینکه ما در ستاد امر به معروف دنبال توسعه دادن یک معروف و آن هم بی تفاوت نبودن در جامعه هستیم و اگر این میان مردم بودن تبدیل به فرهنگ شود زشتیها از میان خواهد رفت، تاکید کرد: اگر مردم به حاکمان خود نگاه کرده و الگوگیری کنند می‌توانند به راهکاری برای روش زندگی سالم را پیدا کنند و این امر منوط به رفتار درست مسؤولآن خواهد بود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه از اقشار فرا دست جامعه محسوب می‌شوند و به دلیل نفوذ اجتماع و برد رسانه‌ای که دارند مردم از آنان الگو می‌گیرند، از خبرنگارانی که پاک دست هستند و تلاش می‌کنند به حقیقت دست پیدا کنند، چراکه امر به معروف و نهی از منکر در واقع نوعی جهاد است و در کلام امیرالمومنین از جهاد در جنگ هم اهمیت بیشتری دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: مهمترین وظیفه امر به معروف و نهی حمایت حقوقی و قضایی از مطالبه گران خبرنگاران و اصحاب رسانه است و باید مذاکرات با مسئولان قضایی را انجام دهند و در واقع بتوانند به حق شان برسند.

محبی با اشاره به مشکلات پیش روی عدم پذیرش مطالبات رسانه‌ها از سوی مسؤولآن، گفت: آب باید از سر چشمه درست شود به عنوان یک طلبه که درس دینی خواندم تنها راه اصلاح سرچشمه را شروع از خود جامعه می دانم به عنوان مثال حواشی دناپلاس را نماینده ها با فشار مردم به مجلس پس دادند و اعتراض جامعه اثر داشت، فشار در شفافیت آرای تاج گردان یکی از موارد بود مطالبه مردم در فضای مجازی سبب این پیگیری ها شده است و باید آن را جدی و اثرگذار دانست.

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه امر به معروف و نهی از منکر که سنت الهی است عمل نکند، اشرار بر آن جامعه مسلط خواهند شد، تصریح کرد: مردم باید با آموزش ترقیب به این مهم یعنی امر به معروف و نهی از منکر شوند.

این مسؤول در پاسخ به مطالبه خبرنگاران به ویژه شهرروشن مبنی بر اینکه ستاد خبرنگاران امر به معروف و نهی از منکر در کرمانشاه تشکیل شود و حمایت از این صنف برای تامین امنیت آنان در نظر گرفته بشود، بیان کرد: از آنجا در مجوز سمن محدودیت داریم و تنها دو سمن رسانه‌ای در کشور می‌تواند فعالیت داشته باشد، اما می‌توان در قالب گروه های جهادی وارد شوند و دو خبرنگار سیاسی و فعال در حوزه محیط زیست در هیات هفت نفره باشند و این نیروها به رسمیت شناخته شده و زیرمجموعه ستاد امر به معروف رهبر انقلاب خواهند شد.

محمدصالح مفتاح نیز در این جلسه، اظهار داشت: تلاش ما این است امر به معروف و نهی از منکر به یک رویکرد محدود نشود و در این راستا ۱۶ عرصه را پیش بینی کردیم، تا گروه های متعدد ستاد مردمی تشکیل شود و موانع از سر راه این مهم برداشته شود.

معاون فرهنگی و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر  ادامه داد: از جمله در حوزه محیط زیست که مقام رهبری در این زمینه تاکید بر راهبردهای حفظ محیط زیست و مبارزه با فساد اقتصادی اداری و…. را بیان کردند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ گروه مجوز فعالیت در انجمن های مردمی امر به معروف و نهی از منکر را داریم و تلاش ما حمایت از آنها است و طبق قانون این فریضه دینی وظیفه شرعی هر شهروندی است.

گفتنی است، در این جلسه از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.

گزارش تصویری تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف در کرمانشاه به روایت تصویر

گزارش تصویری نشست خبری ستاد امر به معروف در کرمانشاه به روایت تصویر

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.