پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 11786
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی, گزارش, ویژه تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۲۵ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

عملکرد ۲ ساله شهرداری کرمانشاه+فیلم

گزارش عملکرد 2 ساله در کارنامه شهردار و معاونان شهرداری کرمانشاه ارائه و تشریح شد.
عملکرد ۲ ساله شهرداری کرمانشاه+فیلم

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، هفته جاری نشست خبری شهردار، رئیس شورای شهر و معاونان شهرداری کرمانشاه در سالن جلسات هتل پارسیان برگزار و عملکرد ۲ ساله این سازمان ارائه شد.

براساس این گزارش، طی نشست فوق معاونان و مدیران شهرداری کرمانشاه به تشریح عملکرد حوزه کاری‌شان در دو سال گذشته پرداختند و اقدامات این بازه زمانی را تشریح کردند.

افتتاح تقاطع “میدان سپاه” کرمانشاه در شهریور ۱۴۰۰

حمید اعتصام فر در ابتدای این جلسه با اشاره به حدود ۲۱۷ هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر ریخته شده و کار روکِش و لکه گیری معابر انجام شده است، گفت: این حجم عظیم آسفالت طی این دو سال صورت گرفت.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه حاشیه میدان حصاربندی شده و در برنامه اجرا است، افزود: تا شهریور سال آینده تلاش داریم این تقاطع بهره برداری شود.

این مسؤول با اشاره اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) در دیماه ۹۷ حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: با آمدن طلوعی، پروژه به سرعت در دستور کار قرار گرفت و ظرف حدود ۶ ماه و اواسط سال گذشته بهره برداری شد.

این مسؤول پیشرفت پروژه تقاطع غیرهمسطح  شهید سپهبد قاسم سلیمانی هم را مطلوب دانست و گفت: این پروژه دیماه ۹۷ کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشت، اما در حال حاضر به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده، که تا آخر امسال افتتاح می‌شود.

وی با یادآوری اینکه اقدامات معبر کیهانشهر هم تا حد خوبی پیش رفته و به خاطر شرایط جوی کار به تاخیر افتاده، گفت: از اسفند دوباره از سر گرفته می‌شود.

اعتصام فر با بیان اینکه پروژه فوق به طول ۳٫۵ کیلومتر و عرض ۷۰ متر است و از انتهای کیهانشهر شروع شده و به بزرگراه امام (ره) خواهد رسید، عنوان کرد: این شهرک از بن بست خارج می‌شود و ظرف سه ماهه سال آینده تلاش داریم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه انجام ۱۱۳ هزار متر مربع پیاده رو سازی را از جمله اقدامات صورت گرفته حوزه عمرانی شهرداری در دو سال اخیر عنوان کرد و افزود: مشکلات ۶۰ نقطه از نقاط آبگیر سطح شهر رفع شده و نقاط دیگر ظرف دو سه ماه آینده رفع خواهد شد.

سنگ اندازی برخی در طرح پیاده راه سازی “مدرس” کرمانشاه

محسن ارجمندی در این جلسه اظهار داشت: در زمینه توسعه ناوگان اتوبوسرانی ۴۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس گرفته ایم که به ناوگان افزوده خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه به بازسازی ناوگان فرسوده اشاره و عنوان کرد: طی رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال دریافت تسهیلات جهت نوسازی ناوگان هستیم.

این مسؤول به تلفات جاده‌ای ۱۱۰ نفری در سطح معابر کرمانشاه در سال گذشته اشاره و عنوان کرد گفت: با شناسایی ۱۹ نقاط خطرساز شهر، کار رفع مشکلات آنها در اوایل امسال آغاز شد و خوشبختانه با اجرای این طرح تا امروز حدود ۴۴ درصد تلفات شهری کرمانشاه کاهش داشته، درحالی است که در سنوات گذشته سالانه ۲۵ درصد افزایش داشت.

ارجمندی با اشاره به نیاز کرمانشاه به ۱۷۰ دوربین ثبت تخلف و پیگیری تهیه آن از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: در مرحله مناقصه فراخوان آن داده شده و سرمایه گذاران خوبی پای کار هستند و امیدواریم تا آخر سال به نتیجه رسیده و کار نصب دوربین ها را آغاز کنیم.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هم اشاره و تصریح کرد: قریب ۳۶ معبر برای اجرای این طرح در نظر گرفتیم، که اکنون زیرساخت ها هم آماده است و منتظر کُد جریمه هستیم، که باید از سوی نیروی انتظامی ابلاغ شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در خصوص اجرای پیاده راه مدرس، اظهار داشت: یک سال و نیم است که یک مشاور خبره روی این پروژه کار کرده و همه تجهیزات و مراحل اجرای کار آماده شده بود.

ارجمندی با بیان اینکه قرار بود در فاز اول خط ویژه و راه‌اندازی ایستگاه های طرح مدرس انجام شود و در فاز بعدی هم پیاده راه سازی دو طرف خیابان انجام بگیرد، تاکید کرد: طبق برنامه قرار بر این بود از اول تا ۳۰ بهمن امسال خط ویژه راه‌اندازی شود و مابقی کار به بعد از سال موکول شود، اما با توجه به درخواست استاندار و بازاریان این پروژه فعلا تا آخر سال از دستور کار خارج شده است.

وی با اشاره به سنگ اندازی برخی خصوصا رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در این طرح، گفت: برای خود ما جالب بود در امضای اصناف، صنف آهن فروشان، تعویض روغنی و… هم امضا زده بودند و اینکه این اصناف به محدوده طرح پیاده راه سازی خیابان مدرس چه ارتباطی دارند، برای ما هم سوال است، لذا این پروژه تا آخر سال از دستور کار خارج شده و منتظریم ببینیم در آینده چه تصمیمی اتخاذ شود.

ارجمندی با اشاره به فعال بودن پروژه قطار شهری کرمانشاه و بیان اینکه امسال تاکنون ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه جذب شده، گفت: تلاش داریم تا آخر سال ۱۴۰۰ فاز اول پروژه از کارمندان تا میدان آزادی را به بهره برداری برسانیم و امسال جذب اعتبارات پروژه تا ۷۰۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید.

این مسؤول اشاره ای هم به اجرای طرح کارت بلیت اتوبوس ها و QR کُد در تاکسی های شهر داشت، که این پروژه از طریق سازمان سرمایه گذاری شهرداری در حال پیگیری است و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

ایجاد چشم انداز “پل طبیعت” در سراب قنبر کرمانشاه

بهزاد مسعودی اصل در این جلسه با بیان اینکه ورودی های شهر ویترین شهر است، اظهار داشت: ساماندهی ۲ دو ورودی شهر از سمت اسلام آبادغرب با رویکرد یادمانی و از سمت سنندج با رویکرد تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه از ایجاد چشم انداز مشابه “پل طبیعت” تهران در منطقه سراب قنبر خبر داد و گفت: تلاش داریم در این منطقه منظره ای این چنینی ایجاد شود.

این مسؤول همچنین به طرح خیابان «آیت الله زرندی» هم اشاره و بیان کرد: این خیابان اجرا شده و مبحث آماده سازی و کالبدی آن در دستور کار قرار دارد.

عدم استخدام جدید و بی مجوز در شهرداری کرمانشاه

امید کریمی نیز در مورد حواشی که در مورد استخدام نیروهای جدید و بی مجوز در شهرداری کرمانشاه زمزمه می‌شود، گفت: هیچگونه استخدام بی مجوزی صورت نگرفته و فقط بحث ساماندهی نیروها در شهرداری انجام شده، که به به منزله استخدام نیرو محسوب نمی‌شود.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه برخی نیروهای شهرداری که در سازمان ها و مناطق پراکنده بودند و قراردادهای آنها پراکنده بود را ساماندهی کردیم، گفت: آنها بر اساس سوابق و مدارک و… به کارگیری شدند.

کشف ۲۶۰۰ مورد زمین خواری در کرمانشاه/ جمع آوری سنتی زباله‌ها ضروری است

حسن مرادی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در همه شهرهای کشور یک بار زباله ها جمع آوری می شوند، اما در کرمانشاه این کار سه بار در طول روز انجام می‌گیرد، گفت: باید تلاش کنیم زباله زمان بیشتری در منازل بماند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با تاکید در شهرهای دیگر فرهنگ سازی لازم صورت گرفته و مردم راس یک ساعت مشخص زباله ها را درب خانه می گذارند، گفت: متاسفانه در کرمانشاه این کار در ساعات مختلف انجام می‌شود و معضل زباله گردها را داریم.

وی با بیان اینکه در سه شیفت کاری روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله از سطح شهر کرمانشاه جمع آوری می کنیم، گفت: در حین جمع آوری، کار انتقال زباله به مرکز بازیافت انجام می‌گیرد.

مرادی با یادآوری اینکه در مورد دفع آبهای سطحی در ۸۷ نقطه شهر لوله گذاری انجام شده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است، افزود: در بارندگی های پیش رو مشکلی در معابر اصلی و فرعی شهر رخ نمی‌دهد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکلات در این بخش تنها در حوزه بافت فرسوده شهر است، که یک هزار و ۲۵۰ هکتار را شامل می شود، افزود: برای رفع مشکل این مناطق باید همه دستگاه ها پای کار بیایند.

این مسؤول به خدمات آتشنشانی در سال جاری داشت و عنوان کرد: امسال حدود ۲ هزار و ۳۰۰ رخداد جاده‌ای ثبت شد، که خوشبختانه نیروهای آتشنشانی حداکثر ظرف مدت چهار تا ۶ دقیقه در محل واقعه حاضر شده اند و در مجموع ۲۰۰ نفر در این عملیات ها نجات پیدا کردند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه به فعالیت یازده ایستگاه آتشنشانی در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: ایستگاه دیگری در دست راه‌اندازی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سرقت اموال عمومی و تجهیزات شهری اشاره و خاطرنشان کرد: امسال با ۱۰۰ مورد سرقت تجهیزات شهری مواجه شدیم که چهار میلیارد تومان خسارت به بار آورده و جبران آن برای شهرداری دشوار است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه امسال از ۲ هزار و ۶۰۰ مورد از تخلفات ساخت و ساز و زمین خواری در شهر هم جلوگیری شده است، متذکر شد: گزارش های شهروندان در این راستا به ما کمک کرده است.

در حال صاف کردن بدهی های چندین میلیاردی سنوات گذشته شهرداری هستیم.

محمدعلی یارتبار هم در این جلسه با اشاره به اینکه امسال رقم بودجه شهرداری کرمانشاه ۱۳۰۰ میلیارد تومان بود که توانستیم ۱۷۰۰ میلیارد تومان در هفت ماهه امسال درآمد داشته باشیم، از تحقق ۱۰۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه برای اولین بار در سال جاری خبر داد.

مدیرکل امور مالی شهرداری کرمانشاه با یادآوری اینکه از این میزان یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان طلب شهرداری از ادارات در سنوات گذشته بود، گفت: تلاش کردیم با بدهی‌که به دولت داریم، تهاتر کنیم.

این مسؤول در پاسخ به اینکه این درآمدها صرف چه چیزی شده، عنوان کرد: ۴۵ میلیارد تومان امسال بابت بدهی مالیاتی که در سنوات گذشته شهرداری داشته به امور دارایی پرداخت کردیم، که این مبلغ ربطی به سالهای ۹۷ و ۹۸ نداشته و مربوط به سالهای ماقبل آن بوده، اما بدهی شهرداری است که باید پرداخت می کردیم.

یارتبار با اشاره به هزینه پرداخت بدهی فاینانسی که در سنوات گذشته از بانک ملت گرفته شده بود، گفت: این بدهی ۲۰ میلیون دلار بوده، که به ۳۴ میلیون دلار رسید، یعنی حدود ۹۰ میلیارد تومان که با رایزنی قرار شد تنها ۴۰ میلیارد تومان که اصل بدهی است را پرداخت و جرائم بخشیده شود، لذا در تلاش هستیم با تهاتر از محل طلبمان از ادارات این بدهی هم پرداخت شود.

این مسؤول بدهی دیگر شهرداری‌ را تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی دانست که در حال پرداخت است و گفت: در سال ۸۹ شهرداری تسهیلاتی را گرفته و در حال حاضر به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته و باید به عنوان بدهی که مربوط به سنوات قبل است بپردازد.

مدیرکل امور مالی شهرداری کرمانشاه اقدام بعدی را مبحث تسویه مبالغ خدمت بازنشتگان شهرداری دانست و اظهار داشت: همگی به صورت نقدی پرداخت شده است.

وی به یکی از روش های افزایش درآمد شهرداری کرمانشاه در سال جاری اشاره و تصریح کرد: امسال هزینه غذای پرسنل و کارگران شهرداری که سالانه ۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه داشت را به ۱٫۸ میلیارد تومان کاهش دادیم و این صرفه جویی در هزینه های زائد را در همه حوزه های شهرداری انجام شده است.

این مسؤول با بیان اینکه امسال شهرداری ۱۹۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفته که ۴۰ میلیارد تومان آن مربوط به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان آن بابت پروژه قطار شهری کرمانشاه خواهد بود.

مدیرکل امور مالی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در پرداخت حقوق و عیدی هم طبق تاکید شهردار اول کارگردان عیدی و حقوق می گیرند، تاکید کرد: سپس حقوق و عیدی مدیران پرداخت خواهد شد.

افتتاح “پارک هنرمندان” و فرهنگسرای تخصصی “رسانه” در کرمانشاه

مهدی عبدالمالکی نیز در این جلسه به اجرای طرح شهروندپروری با استفاده از ساخت برنامه عروسکی با محوریت عروسک “شمامه”، گفت: این طرح در شبکه “شاد” هم بارگذاری شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: استقبال خوبی از آن صورت گرفته و اجرای این طرح تاثیر خوبی در اصلاح رفتار کودکان و آموزش اصول شهروندی به آنها خواهد داشت.

این مسؤول به برگزاری جشنواره “بزرگ شهروندان کوچک” است، اشاره و بیان کرد: در ۶ محور قصه، داستان، شعر و… ارائه می‌شود و هدف ما جلب شهروندان متعهدتری در شهر است.

عبدالمالکی دومین سرفصل کاری در کنار شهروندپروری را افزایش حسن تعلق شهروندان به شهر کرمانشاه دانست و افزود: تقویم روزداشت های کرمانشاه را تدوین کردیم.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه گنجینه غنی از بزرگان و مفاخر را در خود دارد که حتی ۳۶۵ روز سال هم برای آن کافی نیست، متذکر شد: ما در این تقویم هر روز را به نام یکی ازبزرگان و اماکن شهر و … نامگذاری کردیم، که هرسال متناسب با آن برنامه هایی برگزار کنیم.

این مسؤول از برگزاری هشت برنامه تجلیل از مفاخر شهر کرمانشاه همچنین در اواخر بهمن ماه اشاره و تصریح کرد: نهمین برنامه برگزار خواهد شد و از یکی از بزرگترین مفاخر دفاع مقدس امیر “برات پور” طراح عملیات H3 تجلیل صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از ساخت اِلمان ها و سردیس های مفاخر شهر خبر داد و گفت: در بهار سال آینده پارک هنرمندان با نصب این سردیس ها و اِلمان ها افتتاح می‌شود.

این مسؤول به تدوین برنامه نامگذاری معابر شهر به نام مفاخر و بزرگان کرمانشاهی و نیز ارسال لایحه این طرح به شورا اشاره و خاطرنشان کرد: در انتظار تصویب آن هستیم.

وی گفت: طرح آماده سازی کرمانشاه برای نامگذاری به نام شهر خلاق خوارک در یونسکو از دیگر برنامه ها است، که کسب این عنوان تاثیر بسیاری در رونق گردشگری شهر به ویژه در حوزه گردشگری خوراک دارد.

این مسؤول از راه اندازی خانه گرافیک، راه اندازی خانه تشکل های غیردولتی، راه اندازی خانه سرود و موسیقی خبر داد و آن را از جمله برنامه های سازمان فرهنگی در آینده نزدیک دانست.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: سال آینده نخستین فرهنگسرای تخصصی در حوزه رسانه را در کرمانشاه را با تلاش و همت راه اندازی می‌کنیم.

“دیتا سنتر” شهرداری سال آینده کلید می‌خورد

محمدرضا لطفی هم در این جلسه از نیاز شهرداری کرمانشاه به ارتقا زیرساخت های ارتباطی خبر داد و اظهار داشت: قرار است کار نصب ۱۳۰ کیلومتر فیبرنوری به ارزش ۵۰ میلیارد تومان برای شهرداری کرمانشاه انجام شود، که این کار از ابتدای سال آینده (۱۴۰۰) کلید می خورد و با انجام آن همه مراکز شهرداری از جمله سازمان ها، مناطق، پارک ها و … به یک شبکه یکپارچه متصل خواهند شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه بیان کرد: ساخت و راه اندازی دیتا سنتر شهرداری هم با اعتبار چهار میلیارد تومان سال آینده کلید خواهد خورد و مقامات آن انجام شده است.

این مسؤول با یادآوری طرح و برنامه الکترونیکی کردن آرشیو شهرداری کرمانشاه، افزود: اجرای سیستم یکپارچه شهری در شهرداری کرمانشاه در حال انجام است و همه ارتباطات در شهرداری کرمانشاه یکپارچه خواهند شد.

لطفی با بیان اینکه در گام بعدی در حال الکترونیکی کردن اسناد شهرداری هستیم، ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ هزار پرونده در شهرداری اسکن و الکترونیکی شده و برنامه کیف پول الکترونیکی را هم در برنامه داریم و اجرایی می‌شود.

آماده سازی بازارچه دولت آباد و افتتاح مجموعه تفریحات آبی در “چم بشیر”

وحید شامبیاتی نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت خوب پروژه تله کابین کرمانشاه اظهار داشت: این پروژه خوشبختانه مجوز میراث فرهنگی را در چندین نوبت اخذ کرده و مشکلی در این زمینه ندارد و در حال ساخت است.

مشاور شهردار کرمانشاه در حوزه اقتصادی و امور سرمایه گذاری تصریح کرد: در مورد معارض زمین هم علمیات تملک نهایی شده است و موانع را برطرف کردیم.

این مسؤول به برخی موارد مطرح شده و ملزومات حفظ استانداردهای جهانی از سوی اداره کل استاندارد از پروژه تله کابین اشاره و بیان کرد: در هر پروژه عمرانی مشکلاتی وجود دارد، ایرادات مطرح شده که جزیی و مربوط به برخی جوش های پروژه بوده همگی رفع شده و مشکلی ندارد.

شامبیاتی به راه اندازی مجموعه تفریحات آبی در “چم بشیر” اشاره و تاکید کرد: مجوز نهایی این کار از شرکت آب منطقه ای اخذ شده و اعتبارات آن هم لحاظ شده است که امیدواریم طرح خوبی باشد.

وی به پروژه های دیگر در دست اقدام از جمله پروژه ایجاد مشاغل ضایعاتی در انتهای شهرک “جعفرآباد است” که با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در حال انجام است، خبر داد.

مشاور شهردار کرمانشاه در حوزه اقتصادی و امور سرمایه گذاری از آماده سازی بازارچه دولت آباد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۸۴ غرفه در این بازارچه در نظر گرفته شده، که سبب ساماندهی بازار دولت آباد خواهد شد و رونق خوبی برای اهالی منطقه در پی خواهد داشت.

این مسؤول اظهار داشت: ساختمان مرکزی شهرداری کرمانشاه از دیگر اقدامات است و بعد از بهره برداری از این پروژه، ساختمان فعلی و مرکزی شهرداری کرمانشاه به عنوان مجموعه تفریحی و توریستی و گردشگری در اختیار شهروندان کرمانشاهی قرار داده می‌شود.

تصویربردار و گزارشگر: مهرداد امیری

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.