پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 11776
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲:۰۵ |
شهردار کرمانشاه مطرح کرد

سالم‌ترین دوران شهرداری کرمانشاه و آشفتگی در شورای شهر

شهردار کرمانشاه گفت: سالم‌ترین دوران تاریخی شهرداری و آشفتگی در شورای شهر را شاهد هستیم.
سالم‌ترین دوران شهرداری کرمانشاه و آشفتگی در شورای شهر

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، سعید طلوعی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با حضور معاونان و مدیران مجموعه شهری کرمانشاه که برای تشریح عملکرد ۲ ساله این مجموعه شهری برگزار شد، اظهار داشت: راه‌اندازی و افتتاح پروژه تله کابین کرمانشاه آرزوی ۲۰ ساله مردم این شهر است، اما با اجرای آن هجمه‌های بسیاری از سوی برخی به دلیل منافع شخصی به این شهرداری وارد شد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این شهر با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا، به دلایل متعددی در بن بست قرار گرفته است، گفت: تنها راه از خارج شدن شهر کرمانشاه این معضلات، جذب سرمایه گذار برای پروژه‌های عمرانی است، همچنین نباید اجازه دهیم کوته فکری بعضی افراد سبب فرار سرمایه‌گذاران شود.

وی با گلایه‌مندی از رویه برخی مسؤولان در کرمانشاه و بیان اینکه در این شهر برای انجام پروژه‌ها مورد بازخواست قرار می‌گیریم، خاطرنشان کرد: از مسؤولان و مدیرانی ناکارآمدی، که کاری انجام نمی‌دهند هیچ بازخواستی صورت نمی‌گیرد.

طلوعی با تاکید بر اینکه دوران مدیریت شهری حال حاضر سالم‌ترین دوران تاریخ شهرداری است، ادامه داد: با رصد دقیقی که بر روی همه پروژه‌ها و اقدامات وجود دارد، به جرأت می‌گویم این دوره سالم‌ترین دوران تاریخ شهرداری بوده است.

این مسؤول، تنها راه آبادانی و پیشرفت کرمانشاه اتحاد و همدلی مسؤولان و مدیران این شهر دانست و افزود: با این همدلی دیگر نیازی به کمک دولت و دیگر نهادهای خارج از شهر نداریم و روی پای خود خواهیم بود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شهری با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است، تاکید کرد: ثمره این تلاش و پشتکار طی ۶ ماه آینده به نتیجه خواهد نشست.

وی با یادآوری اینکه در شرایطی که دیگر شهرداری‌های کشور وضع مالی مناسبی ندارند، عنوان کرد: با پشتکار و تلاش مجموعه مدیریت شهری اقدامات خوبی در سطح شهر کرمانشاه در حال انجام است، علاوه بر تأمین منابع مالی برای پروژه‌های عمرانی، شهرداری در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری به روز است.

طلوعی با تاکید بر اینکه دلیل عدم حضور در جلسات شورای اسلامی شهر کرمانشاه، آشفتگی در درون شورا است، بیان کرد: تاکنون سه بار برای حضور در جلسه شورا دعوت شده‌ام که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا و از رسمیت افتادن این جلسات از نیمه‌های راه مجبور به بازگشت شدم.

این مسؤول بیان کرد: هر زمان که از شهردار برای حضور در جلسات شورای شهر دعوت شده است، بر اساس قانون با توجه به موضوع دعوت نامه یکی از معاونان به عنوان نماینده شهردار برای پاسخگویی در جلسه حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه با این حال و بی مهری ها، اما دست تک تک اعضای شورای شهر کرمانشاه را به خاطر مردم می‌بوسم، تصریح کرد: مدیریت در شهر کرمانشاه به دلیل ویژگی‌های و موقعیت این شهر بسیار سخت است.

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت قیر، ۲۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر کرمانشاه طی سال ۹۹ انجام شده و این حجم از آسفالت‌ریزی در تاریخ این شهر بی نظیر است.

وی با بیان اینکه به دلیل حجم مشکلات شهری که از گذشته برای دوره مدیریتش به جا مانده، حجم عظیم برخی از اقدامات عمرانی به چشم نمی‌آید، گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند و شأن مردم کرمانشاه این همه مشکلات شهری نیست.

طلوعی با بیان اینکه در ابتدای حضورم به عنوان شهردار کرمانشاه، نگاه رسانه‌ها مثبت نبود، اما امروز با به ثمر نشستن پروژه‌ها و اقدامات عمرانی شهری اعتماد رسانه‌ها به مدیران شهری جلب شده است، گفت: جواب منتقدان را تنها با کار بیشتر برای آبادانی شهر می‌دهم.

وی با اشاره به موضوع اخذ عوارض پذیره در این نهاد اجرایی، گفت: مبلغ اخذ شده بابت تخلفات همان مبلغ مصوب شورای اسلامی شهر کرمانشاه در دفترچه عوارض خواهد بود، همچنین اخذ عوارض پذیره یک موضوع تخصصی و فنی است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر مصوبه‌ای مبنی بر اخذ پذیره به نرخ سال تخلف بر اساس رأی دیوان عالی عدالت اداری به تصویب رسانده، گفت: در همه شهرهای کشور پذیره به نرخ روز دریافت می‌شود و باید به دلیل افزایش قیمت ملک، جریمه تخلف به نرخ روز اخذ شود.

طلوعی با اشاره به اینکه موضوع استعلام اخذ به روز نرخ پذیره از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها انجام شده که در جواب این استعلام، کار شهرداری را قانونی دانسته و تأیید این امر به شهرداری کرمانشاه نیز ابلاغ شده است، گفت: مصوبه شورای شهر در خصوص اخذ عوارض پذیره با دستورالعمل وزارت کشور یکی است و شهرداری کرمانشاه نیز مصوبه شورای شهر را اجرا می‌کند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: با این وجود تفسیر برخی از اعضای شورای شهر با این مصوبه متفاو

ت است، که باید شورای شهر تفسیر خود را از این مصوبه را به طور دقیق ارائه دهد.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای هم به وضعیت ساماندهی رودخانه چم‌بشیر داشت و افزود: تفاهم نامه‌ای برای حفاظ گذاری این رودخانه ما بین شهرداری و آب منطقه‌ای کرمانشاه منعقد شد و تعهد شهرداری مبنی بر حفاظ گذاری ۵۰ درصد از این رودخانه انجام داده‌ایم.

طلوعی با بیان اینکه به دنبال جذب سرمایه گذار برای ایجاد یک مجموعه تفریحی آبی در این مکان هستیم که ایجاد این مجموعه تفریحی با وجود آب سراب طاق بستان می‌تواند موجب جذب بالای گردشگر شود، گفت: برای رودخانه چم‌بشیر برنامه داریم.

طلوعی با تأکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان جمع‌آوری زباله شهری کرمانشاه به شدت فرسوده است و هم اکنون در حال نوسازی و بازسازی این ناوگان هستیم، گفت: شهرداری کرمانشاه به دریافت اوراق مشارکت برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر هم ورود پیدا کرده است.

وی به موضوع قرار دادن نیوجرسی در جلوی برخی از ساختمان‌ها و پاساژها اشاره و عنوان کرد: شهر با دریافت عوارض از مردم اداره می‌شود و این اقدام برای مجبور کردن صاحبان ملکی است که حتی با گذشت چندین سال حاضر به پرداخت حق و حقوق شهرداری نیستند، که باید سریع تر نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و اغماضی با آنان نداریم.

شهردار کرمانشاه به بستن و اینجا موانع تردد مقابل درب طاق بستان اشاره و اظهار داشت: با وجود تأکیدات میراث فرهنگی برای حفظ آثار تاریخی و جلوگیری از ساخت و ساز در محوطه تاریخی طاق بستان، این سازمان در سال‌های گذشته اقدام به ساخت غیر مجاز و کرده بود که کاملاً مانع دیده شدن طاق اصلی طاق بستان می‌شد، که جای تامل دارد.

ویویدئو این نشست خبری را می‌توانید در اینجا ببینید

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.