پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 11766
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, ویژه تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۲۵ |
مدیرکل محیط زیست کرمانشاه خبر داد

استنشاق ۶ روز هوای غیراستاندارد در کرمانشاه/ با شکارغیرمجاز و حیوان آزاری برخورد می‌کنیم

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از استنشاق 6 روز هوای غیر استاندارد در استان خبر داد و گفت: با شکار غیرمجاز و حیوان آزاری برخورد می‌کنیم.
استنشاق ۶ روز هوای غیراستاندارد در کرمانشاه/ با شکارغیرمجاز و حیوان آزاری برخورد می‌کنیم

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، فریدون یاوری در جلسه نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات شرکت صنایع سیمان غرب کرمانشاه، برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت و جایگاه رسانه در اطلاع رسانی حائز اهمیت است، این جلسه به مناسبت هوای پاک برگزار شده و نیاز به آگاهی بخشی داریم.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: دستگاه های مختلف متناسب با شرح وظایف و ضوابطی که قانون برای آنها مشخص کرده موظف به اجرای آن مسؤولیت هستند، که به عهده گرفتند و بایست پاسخگویی شهروندان باشند و در این مسیر از ابراز رسانه نیز کمک بگیرند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ادارات در مورد اقدامات صورت گرفته و در چارچوب قانون باید اطلاع رسانی جامعی به هموطنان را داشته باشند.

یاوری با بیان اینکه حوزه محیط زیست مرتبط با حفظ حیات انسان ها است، تصریح کرد: ظهور تمدن در جاهایی شکل گرفت، که شرایط زیست محیطی نیز فراهم بود، طبیعتا زیست کرمانشاه نیز در کنار قره سو شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست همچنان که تمدن ساز است، گاهی تمدن سوز هم خواهد بود، عنوان کرد: شرایط نامساعد زیستی در طول حیات بشر در کره خاکی در بسیاری از مناطق تمدن سوز هم شده، اگر شرایط آب و هوایی یک منطقه نامناسب باشد نتیجه آن بیماری خواهد بود، همچنانکه در قسمت‌های مرکزی آسیا در اثر پیش روی شن ها، پوشش های گیاهی دچار آسیب شدند و امروز هم در انقلاب صنعتی ما تأثیرات آلودگی ها را می‌بینیم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه پروژه های بزرگ صنعتی ملزم به ارائه گزارش قضایی زیست محیطی هستند و تعدادی از پروژه ها نیز باید گزارش تولیدی زیست محیطی ارائه کنند، گفت: خوشبختانه در سطح استان هماهنگی خوبی بین سازمان محیط زیست با دستگاه های متولی صنعت و معدن، استانداری و… برقرار است و هر ساله گزارش ارزیابی زیست محیطی تهیه و ارائه می‌شود.

یاوری با یادآوری اینکه در حال حاضر در خصوص تعداد روزهای آلوده کمترین روزها در سطح کلان شهرها طی سال جاری مربوط به استان کرمانشاه بوده، گفت: در سال ۸۸ ما ۱۲۰ روز غیر استاندارد را داشتیم و در سال ۹۸ روز ناسالمی نداشتیم و هوا خوب بوده، امسال نیز در طول ۱۰ ماه اخیر ۶ روز هوای غیر استاندارد داشتیم، که چهار روز آن در وضعیت هشدار بوده و ۲ روز نیز وضعیت اضطرار و بحرانی گزارش شد، که سیر نزولی داشت.

این مسؤول با بیان مشکلات در حوزه پسماندهای پزشکی همه زباله‌های آن، خاطرنشان کرد: مشکل محل معدوم سازی این آلاینده ها را داریم که مکان بازی در نظر گرفته شود و مصوبات آن با دانشگاه علوم پزشکی موجود است و انتظاری که داریم اینکه هرچه سریع تر مشکلاتی تملک ناحیه پسماند و مشکلات مربوط به آب منطقه ای در این راستا بررسی و رفع شود تا مکان مشخصی برای امر پسمانده داشته باشیم.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: در مورد حوزه مدیریت پسماندهای خانگی نیز از سالهای دور از طریق شرکت بازیافت مواد استان در حال مدیریت است و سطح استان به ۶ منطقه یا سایت در شهرستان های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، ازگله ریجاب به عنوان یک منطقه و اسلام آبادغرب و دالاهو یک سایت، منطقه کرمانشاه نیز فعال است و شهرستان اورامانات و شرق استان نیز یک سایت تبیین و در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب عملیات اجرایی شروع شده و امیدواریم با تخصیص اعتبارات مابقی آن ها را به مرحله اجرا برسانیم و در آینده نزدیک با حمایت مسؤولان به بهره‌برداری برسند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در حوزه پسماندهای ویژه باید با فرایند خاصی مدیریت بشود، بیان کرد: کرمانشاه جزو استان های است، که محل خاصی برای آن در نظر نگرفته بودند و به دنبال ساماندهی آن بودیم، تا اینکه سرجمع اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به آن اختصاص یافت و اکنون کار مطالعاتی از طریق دانشگاه رازی آغاز شده و امیدواریم ما هم به استان هایی ملحق بشویم، که برای معدوم سازی پسماندهای ویژه هم برخوردار باشیم.

وی افزود: زمانی شرکت صنایع سیمان غرب ضرب‌المثل مرکز آلودگی بود، اما به مرور با تهیه تجهیزات متعدد توانست از این مرحله عبور کند، از طرفی سازمان محیط زیست بودجه‌ای برای کمک نداشته و این شرکت باید همواره خودش دنبال حل این مسئله باشد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: در مورد بهسازی محیط زیستی ناوگان حمل و نقل عمومی متولی دستگاه های دیگری (شهرداری) هستند، اما اداره محیط زیست نیز پیگیر آن است و از رسانه درخواست داریم با گزارش و مطالبات شهروندی به رفع آن کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمانی که با تعداد اندکی رسالت بزرگی به عهده دارد محیط زیست است و بودجه کافی لازم دارد، در حوزه آموزش این دستگاه اجرایی دارای تجربه بسیاری هستند و می‌توانند سایز استان ها را هم پوشش دهند، اما تا مسئله محیط زیست دغدغه فرهنگی تک تک افراد جامعه نشود، همه ادعاها در حد حرف باقی خواهد ماند.

این مسؤول یادآور شد: از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت استان، بالغ بر ۱۶۱ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت ما بایست این ادعا را داشته باشیم، که با ۱۷۰ نیرو آن را مدیریت کنیم، اما از این تعداد مجموعه حدود ۴۰ الی ۵۰ نفره محیط‌بان هستند و یک مجموعه نیز از قبیل کارشناس داریم و به تنهایی قادر به حفظ و مدیریت محیط زیست نخواهد بود و باید مشارکت عمومی هم داشته باشیم.

این مسؤول در پاسخ به خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۰ درصد گونه های جانوری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، افزود: آهو، کل، بزکوهی و… از جمله این حیوانات هستند که به منطقه وارد شدند.

وی با تاکید بر اینکه با هر نوع شکار غیرمجاز و حیوان آزاری برخوردی قاطع خواهیم داشت، گفت: سامانه ۱۵۴۰ پل ارتباطی با این اداره برای دریافت گزارش های شهروندی است و رسانه ها ما را یاری کنند.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به جبران خسارات زیست محیطی در زمینه آتش سوزی های گسترده سال جاری و تجهیزات اطفای حریق، گفت: سال ۹۹ قریب هشت شبانه روز آتش سوزی گسترده داشتیم و در حال حاضر اعتباری برای ایجاد مرکز منطقه‌ اطفای حریق در کرمانشاه مصوب شده، که امیدواریم تخصیص پیدا کند و حتی بتوانیم استان های همجوار کردستان، ایلام و همدان را پوشش دهیم، همچنین از محل اعتبارات استانی و ملی نیز تجهیزات آتش کوب، دمنده و… را تدارک دیدیم.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پاسخ به اینکه در راستای ارتقای محیط زیست با ایجاد و حمایت از گلخانه ها چه اقداماتی انجام شده است، گفت: این طرح ها راه کاری برای حفظ محیط زیست در منازل با استفاده از پرورش گل های آپارتمانی است، که امیدواریم در سطح استان ارتقا و توسعه داده شود.

سیدمحمد میرشفیع در این جلسه اظهار داشت: تعریف محیط زیست فراتر طبیعت است و میراث هزاران ساله ما محسوب می‌شود که تکرار نشدنی است.

مدیرعامل شرکت سیمان غرب با اشاره به اینکه جنگلهای کشورمان در معرض آسیب است، افزود: طبیعت شمال کشور به دلیل دسترسی آسان انسان ها دارای آلودگی و آلاینده های بیشتری است، اما جنوب کشور و جزایر ما وضعیت بهتری از نظر زیست محیطی دارند و شاهد این تفاوت هستیم که ناشی از سبک زندگی است.

این مسؤول گفت: همه ما اگر در حفظ محیط زیست کوتاهی کنیم در قبال این آسیب ها مسؤولیت داریم و باید در صدد جبران آن بر بیایم.

فرحنار اقبالی کلهر در جلسه اظهار داشت: تمام واحدهای صنعتی باید مطابق پیوست ماده ۱۱ قانون هوای پاک بررسی و تحت بازرسی قرار بگیرند، جداول فاصله های واحدهای صنعتی و خدماتی مشخص می‌شود و سایر پدیده‌های طبیعی نیز در نظر گرفته و استانداردهای زیست محیطی لحاظ شود.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: برای ایجاد پروژه‌های عمرانی نیز به همین شکل است و اینکه توسعه این طرح ها چگونه با محیط زیست ما همسو خواهد بود، که از جمله آن پروژه‌های اتوبان و آزادراه ها و… است، که قبل از مرحله اجرایی در راستای امکان سنجی و مکان یابی باید گزارش ارزیابی زیست محیطی را ارائه دهند.

وی گفت: این گزارش زیست محیطی در واقع سندی است، که بین سازمان محیط زیست و مجری پروژه قرار دارد و مطابق آن الگو حرکت کنند، همکاران ما در اداره معاونت پایش بایست بررسی کنند که آیا مدیریت طرح مطابق دستورالعمل ها در زمان اجرا پیش می‌رود یا خیر و تعهداتی که دادند باید اجرا کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب ۱۰ سال است، که حتی یک پروژه ای که گزارش زیستی ارائه نکرده باشند، را نداریم و در سنوات گذشته شاید پروژه های باشند که گزارش ارزیابی زیست محیطی نداشته باشند، اما پیوست زیست محیطی ارائه کردند در واقع سازمان نقش نظارت خود را از یاد نبرده و همواره به وظیفه پایش خود پرداخته است و مشکلات حد زیست محیطی تا به حال در استان کرمانشاه نداشته ایم.

اقبالی کلهر تصریح کرد: در خصوص ارزیابی توان فضای جغرافیایی مناطق که ارزش اکولوژیکی را از دست داده‌اند، تحقیقات لازم را انجام دادیم، اما قسمت هایی با مناطق نظامی تداخل دارد و تا مذاکره پیش رفتیم و جلساتی برگزار کردیم، اما هنوز به نتیجه نرسیدیم و علاقمند هستیم در این قسمت هم تحقیق در مناطق انجام شود و آنها پای کار بیایند.

این مسؤول بیان کرد: برای شهر کرمانشاه سه نقاط را برای بازیافت نخاله های ساختمانی در نظر گرفتیم، که مکان یابی آن زمان بر بود و إن‌شاءالله برای آن برنامه‌ای که قرار است شهرداری کرمانشاه که به ما داده را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: کار دیگر ما اینکه یک مرکز هم از قبل پشت شرکت بازیافت مشخص شده بود، که آن هم مجوزها صادر شده و از گزینه ها است، همچنین قرار است به زودی برنامه مدیریت اجرایی نخاله های ساختمانی شهر کرمانشاه از طریق شهرداری به محیط زیست اعلام شود، در غیر این صورت از طریق ضوابط و مقررات وارد خواهیم شد.

آذر ولی زاده در این جلسه اظهار داشت: در رابطه با روزهای هوای استان امسال ۶ روز در شرایط بحران داشتیم و از سال ۸۴ تا ۹۹ مجموع روزهای همراه با آلودگی به تعداد ۶۷۹ روز بوده، که نسبت به استان های درگیر مسئله ریزگردها به مقدار کمتری بوده است، هرچند ما در برخی سالها به ویژه سال ۸۸ میزان بالای آلودگی هوا به تعداد ۱۲۰ و سال ۸۷ نیز ۱۱۲ و سال ۹۰ نیز ۸۳ روز هوای ناسالم را داشتیم.

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: ما کمترین میزان آلودگی را در سال قبل داشتیم که مربوط به شهرستان قصرشیرین بود و امسال آلودگی هوا در سطح استان و نگرانی ناشی از آن هم به طبع بیشتر شده است.

وی گفت: با نذورات جویی، که خارج از مرزها داشتیم وضعیت از نظر گردوغبار بهتر شده، اما از نظر منابع متحرک و ثابت مثل صنایع ممکن است در آینده مشکلاتی در پیش داشته باشیم، اما ما جزو کلان شهرهایی هستیم که با کنترل پایش های مکرر زیست محیطی مشکلات خاصی نداریم.

ولی زاده عنوان کرد: اکنون ۹ ایستگاه سنج کیفی هوا را داریمگ که چهارتای آن در شهر کرمانشاه و پنج مورد دیگر در شهرستان های کنگاور، اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و پاوه مستقر است.

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همه ایستگاه های هواشناسی استان کرمانشاه از سال ۹۷ تاکنون فعال و به سامانه جامع کیفیت هوای کشور متصل است.

وی یادآور شد: در حوزه پسماندهای شهری نزدیک به پنج نفر از شهردارداران، که در این زمینه عملکرد خوبی نداشتند را به دستگاه های قضایی معرفی کردیم، البته در کرمانشاه شهرداری را معرفی نکردیم و اخطاری را به شهرداری مناطق دادیم.

این مسؤول تاکید کرد: یکی از برنامه‌های مدیریت سازمان محیط زیست استان در این راستا بود و ما ۱۴ جایگاه معدوم سازی پسماندها در مناطق شهرستانی داریم، اما پنج شهردار در شهرستان ها را به دستگاه قضا معرفی کردیم و پرونده آنان در دست اقدام است، همچنین در کنار آن جلسات مدیریت پسماندها را همیشه برگزار می‌کنیم.

ولی زاده با اشاره به اینکه در شهرستانی هرسین، سنقروکلیایی، قصرشیرین، جوانرود و شهرداری سرمست و گیلانغرب مشکلاتی در مبحث مدیریت پسماندها را داریم و با برنامه ریزی و پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست انجام دادیم، گفت: در حال حاضر جایگاه های معدوم کردن پسماند در حال بهینه‌سازی با روش جدید و انتقال آن به مناطق دیگر است.

این مسؤول ادامه داد: از سویی در حوزه شهرستان دالاهو و دو شهر ریجاب، گهواره مشکلاتی در این زمینه داشتیم، که جلسه ای محلی به عنوان پایلود در نظر گرفته شد.

وی افزود: در حوزه های پسماندهای روستایی جزو استانهایی پیشرو در این زمینه هستیم و با ابلاغ دستورالعمل هایی به بخشداران و دهیاران مختلف دادیم و چند دهیار متخلف نیز به مراجع قانونی معرفی شدند و در مناطقی، که مکان یابی نشده بود، تدابیری انجام دادیم.

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: به تازگی جزو برنامه‌ریزی ما است که در شرق استان کرمانشاه و شهرستان هایی، که مشکل درگیری و مدیریت پسماندها را داریم، با کمک شرکت مدیریت پسماند و همکاری فرمانداری‌ها رسیدگی به آن اجرایی شود که ماحصل آن را به استانداری اعلام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پسماندهای عفونی هم با مدیریت های انجام شده به راهکار کوتاه و بلند مدت رسیدم در بخش نخست جایگاه های موجود باید از سوی علوم پزشکی بهینه‌سازی شود و زمین های جدیدی که از سوی بخش خصوصی خریداری کرده‌اند به صورت موقت انجام شود، در برنامه بلند مدت ما مکان یابی از سوی علوم پزشکی انجام شده و طرح مورد تصویب قرار گرفته و بنا است از سال آینده این دستگاه درمانی پسماندهای خود را به محل جدید منتقل کند، که در صورت عدم اجرا حتما از طریق محیط زیست و ارجاع به مراجع قانونی پیگیری لازم را داریم و علوم پزشکی در حقیقت ملزم به مدیریت پسماندهای خودش است.

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: برنامه ای برای نصب نمایشگر وضعیت هوا در استان کرمانشاه را داریم بعد از عبور از بحران برق، به این مهم دست خواهیم یافت.

وی یادآور شد: تاکنون ما ۴۱ صنعت آلاینده داریم، که بیشتر مربوط به بخش های صنعتی است، از لحاظ قانونی نمی‌توانیم اسامی آنها را مطرح کنیم و قطعا در زمینه استانداردها اقدامات لازم را انجام نداده‌اند و قاعدتا در جامعه صنایع آلاینده قرار می‌گیرند.

ولی زاده با اشاره به اینکه ماده هست قانون اساسی در خصوص آلاینده‌های حمل‌ونقل ابطال شده و در آن به سن فرسودگی خودروها اشاره شده بود، اما شورای نگهبان رای به ابطال این ماده را دادند، گفت: هرچند سازمان محیط زیست به دنبال احیای آن است، اما نمی‌توانیم اکنون نظری در این راستا مطرح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد کاشت برنج در شرق استان که ممنوعیت هم دارد، گفت: ما منابع آب سطحی و زیرزمینی را داریم از دست می‌دهیم ، برای شرق استان طبق الگوی جهانی در کشور با بحران کم آبی روبه‌رو خواهیم بود و تا سال ۲۰۵۰ مهاجرت ها را شاهد خواهیم بود.

این مسؤول متذکر شد: شرق استان متاسفانه زیر کِشت برنج رفته در حالی که کِشت قالب در اینجا برنج نیست و برای هر هکتار ۲۰ هزار متر مکعب آب نیاز است و از آب هایی سطحی، رودخانه گاماسیاب و چاه های غیرمجاز برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: هرچند اداره امور آب به این مسئله ورود کرد، ما هم ابلاغ کردیم که اجازه برداشت آب را برای این محصول ندهند و متاسفانه همانطور که می‌بینید کِشت های آب بر ما از جمله در مورد چغندر، ذرت و برنج در حال افزایش است، که در کارگروه زیست محیطی به آن به عنوان بحران هشدار دادیم، کِشت های جایگزین در دستور کار جهادکشاورزی است و امسال محقق شد در میزان برداشت از مزارع و آب مصرفی محدودیت ایجاد شود.

ولی زاده گفت: در کرمانشاه بالغ بر چهل میلیون تن زباله و نخاله ساختمانی داریم و خانم هایده شیرزادی نیز دستگاه آن را از خارج وارد استان کرده، اما مشکلاتی بین شرکت بازیافت و شهرداری وجود دارد، که ما امیدواریم هرچه سریعتر حل بشود.

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: کاری که اداره محیط زیست انجام داده این است، که از محل صندوق ملی با هماهنگی برای شرکت بازیافت کرمانشاه اعتباراتی در نظر گرفته شده، که اگر به زودی دریافت شود بخشی عظیمی در حوزه بازیافت نخاله‌ها خصوصا در زمینه نخاله ساختمانی حل بکند و امیدواریم در کشور حرفی برای گفتن در راستا داشته باشیم.

هاشمی در این جلسه اظهار داشت: پایه و اساس توسعه پایدار از توسعه اجتماعی سرچشمه می‌گیرد و فرهنگ محیط زیست نیاز به اشاعه دارد.

کارشناس محیط زیست استان کرمانشاه گفت: ما موظف به مدیریت پسماندها هستیم و در حیطه شهری این مهم به شهرداری ها سپرده شده و در بخش عفونی به نهادهای بهداشتی موکول شده و باید نظارت لازم را داشته باشند.

این مسؤول تاکید کرد: در مورد پسماندهای روستایی نیز دهیاری ها موظف به رصد و بازرسی دارند و اقدامات لازم در دستور کار قرار دهند.

محمدحسین فلاحتی در این جلسه اظهار داشت: قریب سه منطقه در کرمانشاه مشخص شده و باید دارای مشخصاتی از جمله دسترسی آسان، هزینه حمل آسان، باشد اما جایگاه شرکت بازیافت تایید شده فقط مبحث امکان دسترسی به مسیر برای ما مد نظر است.

رئیس اداره حفاظت محیط کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم در این راستا با پیگیری لازم شاهد انجام فعالیت‌های موثر باشیم از شهرداری خواهان اجرای آن هستیم.

آزاد شیخ ویسی در این جلسه اظهار داشت: در مورد بحث شکار بی رویه و مدیریت زیستگاه ها و حفاظت از آنها ما براساس میزان هکتار ها باید مطابقت داشته باشیم اما از نظر تامین نیروی انسانی از استاندار جهانی پایین هستیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: حدود یک چهارم میزان نیرو که باید در مناطق تحت مدیریت ما فعالیت کنند اندک هستند و کار را بسیار سنگین کرده است.

این مسؤول بیان کرد: در واقع محیط بان ها ایثارگران می‌کنند و با این شرایط دشوار دشواری کمبود امکانات تلاش لازم را دارند.

شیخ ویسی در پاسخ به این پرسش در خصوص لزوم برخورد با حیوان آزادی که اخیرا باب شده است، گفت: دو مورد از این جرایم به ما اعلام شد که در فضای مجازی هم بازتاب داشته و هر دو متخلف را به مراجعی قضایی معرفی کردیم و مجبور به پرداخت جرایمی هم شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: ما دست یاری به سوی رسانه‌ها دراز می‌کنیم و انتظار می‌رود در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند و کمک رسان ما در مبحث حفظ محیط زیست باشند.

محمدهادی درخشان در این جلسه اظهار داشت: شرکت صنایع سیمان غرب در سال ۵۶ با ظرفیت بیش از ۲هزار تن تولید در روز در کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر داخلی شرکت صنایع سیمان غرب به اجرای پروژه افزایش ظرفیت این شرکت در سال ۸۶ و رسیدن ظرفیت کارخانه به چهار هزار تن خبر داد و گفت: کارخانه با استفاده از معادن غنی مواد اولیه و بهره‌گیری از دانش و تخصص مهندسان و کارکنان با تجربه وارد عرصه تولید شد.

این مسؤول ادامه داد: ماشین آلات پیشرفته خط تولید، وجود آزمایشگاه‌های مجهز شامل آزمایشگاه فیزیک، شیمی، آزمایشگاه تخصصی بتن و با بهره‌گیری از توان تخصصی گروه کنترل کیفی قادر به تولید محصولاتی با عالی‌ترین کیفیت در سطح کشور از جمله امکانات شرکت سیمان غرب است.

وی با بیان اینکه شرکت سیمان کرمانشاه علاوه بر تامین نیاز داخلی، نسبت به صادرات انواع سیمان‌های تیپ ۲، تیپ ۵ و سیمان ۴۲۵-۱ نیز به خارج از کشور اقدام می‌ کند، گفت: همه محصولات این شرکت طبق استانداردهای جهانی تولید و عرضه می‌شوند.

درخشان در بخش دیگری از سخنانش به اجرای ضوابط و معیارهای محیط  زیست و در دستور کار مسوولان این واحد تولیدی اشاره و بیان کرد: شرکت صنایع سیمان غرب همسو با قوانین ملی و بین المللی تلاش و فعالیت دارد.

درخشان ادامه داد: این شرکت با ارتقا راهبرد مناسب ضمن ایفای نقش مسوُولیت اقتصادی، صیانت از محیط زیست، سلامت، آسایش و رفاه جامعه همواره ضوابط و معیارهای زیست محیطی را در راستای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست در چرخه تولید در دستور کار قرار داده است.

این مسؤول به ۲۵ اقدام در راستای حفظ محیط زیست در این کارخانه اشاره کرد و افزود: اصلاح سیستم تصفیه فاضلاب انسانی، اقدامات اصلاحی سیستم فیلتراسیون، اجرای پایش لحظه ای و ارتباط با محیط زیست استان و کشور، اجرای مدیریت پسماندهای عادی و ویژه، تهیه و اجرای سیستم جامع مدیریت زیست محیطی و اخذ گواهینامه ISO۱۴۰۰۱ از مهمترین این اقدامات است.

وی استقرار طرح جامع مدیریت یکپارچه و اجرای طرح توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز به منظور تحقق استاندارد اختصاص ۲۵ درصد از مساحت عرصه کارخانه به فضای سبز که استاندارد محیط زیست است را از دیگر اقدامات کارخانه در زمینه حفظ محیط زیست دانست و گفت: از مجموع ۸۵ هکتار مساحت کارخانه ۳۴ هکتار آن معادل ۴۷ درصد کل مساحت کارخانه به فضای سبز اختصاص دارد.

درخشان تعداد پرسنل مشغول به کار در کارخانه سیمان غرب را ۴۵۰ نفر دانست و افزود: در حال حاضر به دلیل دستورالعمل کنترل مصرف برق، ادامه فعالیت طی هفته جاری کاهش یافته و به زمان بهتری در پیک مصرف موکول شده است.

این مسؤول در خصوص آمار مربوط به عملیات نمونه برداری و اندازه‌گیری میزان ذرات خروجی از دودکشها با استفاده از الکتروفیلترها که در برشور این شرکت مربوط به سال ۹۰ بود، اظهار داشت: آمار جامع را در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌دهیم، همچنین در راستای توسعه فضای سبز کارخانه تلاش خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.