پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 11161
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, استان ها, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی, گزارش, ویژه تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ |
همزمان با سراسر جهان:

عاشورای حسینی در دروازه نجف برگزار شد

مراسم عاشورایی حسینی با حضور مردم انقلابی کرمانشاه در دروازه نجف برگزار شد.
عاشورای حسینی در دروازه نجف برگزار شد

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، مراسم عاشورای حسینی با حضور آحاد کرمانشاهیان متدین و ولایت مدار استان همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

براساس این گزارش، هیات ها و دستجات مذهبی به مناسبت سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و روز عاشورای حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی به خیابان ها آمدند و با سیدوسالار شهیدان یعنی امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان همدلی کردند و به سوگواری پرداختند.

سال جاری با توجه به وضعیت کرونا لزوم مبارزه با آن، مومنان متدین استان در همه اقلیت های مذهبی ضمن حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، الکل، اسپند، ژل ضدعفونی و… در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی شرکت کردند و عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا (علیه‌السلام) در شب عاشورای حسینی به نمایش گذاشتند.

پخش نذورات و حفظ بهداشت عمومی، ذکر و دعا، نوحه سرایی، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، استغاثه و استعانت از خاندان عظیم الشان پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در گوشه گوشه شهر کرمانشاه صورت پذیرفت و هم استانی ها بار دیگر در صحنه حاضر شدند و وحدت ملی به‌همراه شور و شعور حسینی را به جهان اثبات کردند.

گفتنی است، خبرنگار شهر روشن از تکایا و هیات های مذهبی که تاسوعا و عاشورای حسینی با حفظ موازین بهداشتی و آداب حسینی در این مراسم عشق و محبت خود را به ۷۲ یار با وفای فجر دو عالم حضرت ثارالله(ع) بیان کردند، به تصویر در آورده است که در ادامه آمده است.

گزارش ویدئو مراسم عاشورای حسینی را می‌توانید در اینجا ببینید

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.